ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زینب عدالت‌پیشه با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیونی از زندان آزاد شد

این شهروند هنگام بازداشت به شدت از ناحیه سر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و در مدتی که زندانی بود اجازه اعزام او به بیمارستان داده نشد.

طبق اطلاعات رسیده به زمانه، زینب عدالت‌پیشه، شهروندی که در جریان مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند باخشونت بازداشت شده بود، سه‌شنبه ۱۶ آبان با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

پیش‌تر منابع آگاه به زمانه اطلاع داده بودند که زینب عدالت‌پیشه حین بازداشت از ناحیه سر دچار آسیب شده، تشنج کرده بود و به همین دلیل در زندان از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیست و هنگام مراجعه به بهداری، مقام‌های زندان در پاسخ به وخامت حالش گفتند «دروغ می‌گوید» و از اعزام او به بیمارستان خودداری کردند.

زینب عدالت‌پیشه یکی از ۲۱ نفر زن بازداشت ‌شده در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند است.

این مراسم تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی برگزار شد و هنوز فهرستی از نام تمامی بازداشتی‌های حاضر در آن اعلام نشده است.

نسرین ستوده، نگار استادآقا، میترا قاسمی، نیلوفر میرزایی، و زینب عدالت‌پیشه از جمله بازداشتی‌هایی هستند که نامشان منتشر شده است.

نیلوفر میرزایی نیز سه‌شنبه ۱۶ آبان از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

همچنین منظر ضرابی، از مادران دادخواه هواپیمای اوکراینی که پسر، دختر، عروس و نوه‌اش را در دی ماه ۱۳۹۸ از دست داده بود نیز در این مراسم بازداشت شده بود که هنگام انتقال از بازداشتگاه ورزا به زندان قرچک دچار تشنج شد و در نهایت به‌دلیل وضعیت جسمانی وخیمش آزاد شد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده نیز اطلاع داده بود که بازداشت او نیز با خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.