ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زینب عدالت‌پیشه، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند

هنوز از علت بازداشت این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست. او تنها طی تماسی به خانواده‌اش اطلاع داده که در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد.

بر اساس اطلاعات رسیده به زمانه، زینب عدالت‌پیشه یکی دیگر از بازداشت‌شدگان مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند در روز یک‌شنبه ۷ آبان است به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گفته یک منبع آگاه زینب عدالت‌پیشه، ۳۸ ساله یک‌شنبه شب تنها طی تماسی به خانواده‌اش اطلاع داده که بازداشت شده و تا یکی دو ساعت دیگر آزاد خواهد شد.

به گفته منبع آگاه زمانه اما او آزاد نشده و به زندان قرچک ورامین منتقل شده است و در حال حاضر اطلاعی از وضعیت این شهروند در دسترس نیست.

در جریان مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که در مترو شهدای تهران «بیهوش» و بعد از گذشت ۲۸ روز کُما جان باخت، دست‌کم ۱۵ نفر بازداشت شدند، از جمله نسرین ستوده، وکیل دادگستری، منظر ضرابی، از خانواده‌های دادخواه هواپیمای اوکراینی، مسعود زینال‌زاده، فعال صنفی معلمان و محمد گراوند، از فامیل‌های آرمیتا گراوند.

یکی دیگر از فامیل‌های آرمیتا گراوند همان روز بازداشت اما پس از چند ساعت آزاد شد.

منظر ضرابی نیز روز دوشنبه هشتم آبان بعد از یک روز آزاد شد.

نسرین ستوده نیز همچنان در بازداشت به سر می‌برد و به گفته رضا خندان، همسر او به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

در جریان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند بر اساس گفته‌های منابع آگاه به زمانه نیروهای امنیتی زیادی حضور داشتند و مانع از رسیدن مردم به محل خاکسپاری می‌شدند.

پیش‌تر منابع آگاه به زمانه اطلاع داده بودند حدود هشت زن در حالی که عکس‌های ژینا (مهسا) امینی و نیکا شاکرمی را دست داشتند، قبل از اینکه به محل خاکسپاری برسند، توسط نیروهای امنیتی با خشونت بازداشت شدند: «آنها را روی زمین می‌کشیدند به‌طوری که لباس بعضی از زن‌ها پاره شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    بهرام سرابی هم جزو بازداشت شدگان هست که در زندان تهران بزرگ فشافویه هستش