ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در انفجار مقابل وزارت امور خارجه طالبان د‌ه‌ها نفر کشته و زخمی شدند

حملات تروریستی در افغانستان رو به افزایش است و گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت بیشتر آن‌ها را به‌عهده می‌گیرد. این بار انفجار انتحاری ساختمان وزارت خارجه طالبان در کابل را هدف قرار داد.

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ دی / ۱۱ ژانویه کابل بار دیگر صحنه‌ انفجار خونین بود. در نزدیکی ورودی وزارت خارجه‎ طالبان انفجاری رخ داد و به‌گفته شاهدان عینی بیش از ۲۰ نفر کشته و زخمی شدند.

یکی از کارمندان وزارت خارجه افغانستان به روزنامه «اطلاعات روز» این کشور گفت این حمله انتحاری بود و فرد مهاجم هنگام خروج کارمندان از محوطه‌‌ ساختمان وزارتخانه، مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرد.

به‌گفته این منبع آگاه، قربانیان این حمله که بیشتر آن‌ها کارمندان وزارت خارجه بودند به بیمارستان منتقل شدند.

از مدتی پیش خیابان منتهی به ساختمان وزارت امور خارجه طالبان بسته شده بود و وسایل نقلیه و عابران اجازه عبور از این خیابان را نداشتند و تنها کارمندان با کارت هویت می‌توانستند از آن عبور کنند اما به‌گفته‌ این کارمند، روشن نیست که مهاجم انتحاری چگونه خود را به دروازه‌ وزارتخانه رسانده‌ است.

احمد‌الله متقی، از کارمندان بخش مطبوعات دفتر نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز گفت مهاجم انتحاری که قصد داشت وارد وزارت خارجه شود، خود را در زمان استراحت کارمندان وزارت خارجه منفجر کرد.

وزارت داخله‌ (کشور) طالبان وقوع این انفجار و تلفات ناشی از آن را تأیید کرد؛ اما آماری از آن ارائه نکرد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز بدون اشاره به آمار کشته و زخمی‌شدگان، از تلفات این حمله سخن گفت. شاهدان عینی از تک‌تیرهای پس از انفجار خبر دادند.

مسئولیت این حمله را هیچ گروهی برعهده نگرفته است. پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان مسئولیت چنین حملاتی را بیشتر گروه داعش برعهده گرفته است.

در ماه‌های اخیر چندین بمب‌گذاری در افغانستان رخ داده است. در ۲۱ آذر / ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ به هتلی در کابل حمله مسلحانه شد و چند نفر کشته و مجروح شدند. حدود یک هفته قبل از آن نیز در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ افغانستان کارمندان پالایشگاه نفتی بندر حیرتان هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند و ۱۵ نفر از آن‌ها کشته شدند.

همچنین حمله به سفارت پاکستان در اوایل ماه دسامبر گذشته و انفجار انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ماه سپتامبر از جمله اقدامات تروریستی دیگر بودند که مسئولیت آن‌ها را داعش برعهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.