ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به هتلی در کابل با کشته شدن سه مرد مسلح پایان یافت

طالبان می‌گویند مردان مسلح در داخل هتلی در مرکز کابل که محبوب اتباع چینی است، تیراندازی کردند. این حمله با کشته شدن حداقل سه مرد مسلح توسط نیروهای امنیتی پایان یافت و چند خارجی مجروح شدند.

به‌گزارش رویترز، بعدازظهر دوشنبه ۲۱ آذر / ۱۲ دسامبر به هتلی در کابل حمله مسلحانه شد و چند نفر کشته و مجروح شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر نوشت دو خارجی هنگام تلاش برای فرار با پریدن از بالکن هتل زخمی شدند. او روشن نکرد که این دو نفر شهروند کدام کشور‌ند.

بیمارستان اورژانس کابل که توسط یک نهاد غیرانتفاعی ایتالیایی اداره می‌شود و در نزدیکی هتل مورد حمله در منطقه شهر نو کابل قرار دارد گزارش داد که ۱۸ مجروح و سه کشته به این بیمارستان منتقل شدند.

منابع طالبان گفتند که این حمله در هتل لونگان که معمولاً چینی‌ها و سایر خارجی‌ها در آن اقامت دارند، انجام شده است.

ویدئوهایی که یک خبرنگار از کابل در توییتر منتشر کرده است نشان می‌دهند که در میان صدای شلیک گلوله دود از یکی از طبقات به بیرون می‌آید و یک نفر تلاش می‌کند تا با پریدن از پنجره هتل بگریزد.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل گفت که این حمله حوالی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی رخ داده است. ساکنان منطقه می‌گویند که صدای انفجاری قوی را شنیده‌اند که با شلیک گلوله همراه بوده است.

ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرد که این حمله با کشته‌‌شدن سه مهاجم پایان یافته، تمام مهمان‌های هتل نجات یافته‌اند و هیچ شهروند خارجی کشته نشده‌ است.

خبرگزاری شینهوای چین نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که انفجاری در نزدیکی هتلی که شماری از چینی‌ها در آن اقامت داشته‌اند، رخ داده است.

سفارت چین نیز گفته است که از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که وانگ یو، سفیر چین در کابل، در دیدار با معاون وزیر امور خارجه افغانستان خواهان توجه بیشتر طالبان به امنیت سفارت کشورش شده بود.

مسئولیت این حمله را تاکنون هیچ گروهی برعهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر چندین بمب‌گذاری در افغانستان رخ داده است، از جمله حمله به سفارت پاکستان در اوایل ماه جاری و یک انفجار انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ماه سپتامبر. مسئولیت هر دو حمله را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت.

طالبان که پس از خروج نیروهای خارجی به رهبری آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ قدرت را دوباره به‌دست گرفتند، گفته‌اند که بر تأمین امنیت کشور تمرکز کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.