ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در همبستگی با فلسطین: تحصن خودانگیخته در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام

هدف اصلی تحصن درخواست آتش‌بس در غزه بود. بر همین مبنا شعار اصلی در این تحصن هم «آتش‌بس، الآن» بود.

بعدازظهر سه‌شنبه ۷ نوامبر/۱۶ آبان، تحصنی خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام، پایتخت هلند با حضور بیش از ۵۰۰ تن برگزار شد. پیشتر، در عصر جمعه ۳ نوامبر نیز تحصن مشابهی درایستگاه قطار مرکزی شهر رتردام، دومین شهر بزرگ هلند، سازماندهی داده شده بود.

هدف اصلی هر دو تحصن درخواست آتش‌بس در غزه، بعد از یک ماه حمله‌های مداوم ارتش اسرائیل به این منطقه اشغال شده بود. شعار اصلی این تحصن هم بر همین مبنا «آتش‌بس، الآن» بود.

معترضان بر علیه استعمار اسرائیلی شعارهایی مانند «اسرائیل تروریست» و «به اشغال پایان دهید» سر دادند. گروهی از یهودیان ساکن هلند نیز با پلاکاردهایی از جمله با شعار «یهودیان بر علیه نسل‌کشی»‌در این تحصن حضور داشتند. معترضان همچنین شعارهایی در همین ارتباط به زبان هلندی سر دادند؛ از جمله شعاری که با توجه به اعلام حمایت دولت هلند از اسرائیل از آغاز این جنگ، خطاب به نخست وزیر کنونی این کشور بود: «روته، شرم بر تو، دستانت خونی‌اند».

شعارهای عربی مانند «بروح بدم نفديك يا غزه» که به معنی با روح و خون غزه را آزاد خواهم کرد و منشائی ضداستعماری دارد و به شکل «بروح بدم نفديك يا مصر» از نبرد استقلال‌ مصر برمی‌خیزد، نیز در این تحصن سرداده شد. تحصن کنندگان همچنین به زبان انگلیسی شعار می‌دادند: «از رودخانه تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد». شعاری که در برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان ممنوع شده است. همچنین شعار عربی مشابه آن «من المية للمية فلسطين عربية» به معنی از آب تا آب، فلسطین عرب است که به کل منطقه‌ی بین دریای مدیترانه و رودخانه اردن ارجاع می‌دهد، نیز سرداده شد.

۷ نوامبر، تحصن خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام
۷ نوامبر، تحصن خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام
۷ نوامبر، تحصن خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام
۷ نوامبر، تحصن خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام
۷ نوامبر، تحصن خودانگیخته در همبستگی با فلسطین، در ایستگاه قطار مرکزی آمستردام
پایین و بالا بگیرید و بکشید

معترضان کوییر نیز در این تجمع حضور داشتند و با نواختن طبل شعارها را هدایت می‌کردند‌. کنشگران فلسطینی‌ کوییر در این‌تحصن سخنرانی‌هایی نیز داشتند. در یکی از این سخنرانی‌ها، کنشگری هلندی-فلسطینی‌ به درهم‌تنیدگی مسئله فلسطین با دیگر نبردها برای آزادی اشاره کرد و گفت:

فلسطین دیگر تنها مسئله‌ی آزادی‌ یک کشور و مردمانش نیست‌، بلکه مسئله آزادی‌ تمام مردمان جنوب جهانی است و به همین دلیل ما همه فلسطین هستیم.

کنشگر دیگری نیز به انتخابات هلند که دو هفته دیگر برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت:

من سال‌هاست که در هلند زندگی‌ می‌کنم، اما حق رأی دادن ندارم. آنانی که در اینجا حضور دارند و اجازه‌ی رأی دادن دارند، زمانی که به پای صندوق‌ها می‌روید ما و فلسطین را فراموش نکنید.

معترضان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب فضای ورودی ایستگاه قطار را کاملاً تسخیر کرده بودند و تلاش‌های پلیس برای تفکیک آنان با اعتراض مردم مواجه شد. همچنین ویدئو گرفتن از افسران پلیس مداخله کننده توسط حاضران باعث شد افسران پلیس تا ختم تحصن کنار ایستاده و تنها نظاره‌گر باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.