ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا اقدسی، کارگر ناشنوای اخراج شده از ایران خودرو را حبس و به اقدام علیه امنیت ملی متهم کردند

رضا اقدسی، کارگر اخراج شده ایران خودرو را که از بیماری رنج می‌برد و ناشنوا است از دوم آبان در زندان حبس و در دادگاه انقلاب به «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی کارگری و عضویت در گروه ها و دستجات معاند» متهم کردند.

دادگاه انقلاب تهران نهم آبان ماه، یک هفته پس از بازداشت رضا اقدسی او را به «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی کارگری و عضویت در گروه ها و دستجات معاند» متهم کرد.

اتحادیه آزاد کارگران گزارش کرده است که نخستین جلسه دادگاه این فعال کارگری که دوم آبان پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شده بود، بدون حضور وکیل او برگزار شده است.

اقدسی کارگر اخراجی شرکت ایران خودرو است که در آذر ۱۴۰۱ خانه‌اش هدف هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت. ماموران دولتی در آن روز وسایل شخصی، از جمله تلفن همراه او و همسرش را ضبط کردند و با خود بردند. در تیر ۱۴۰۲ اقدسی را به شعبه سوم دادسرای اوین احضار کردند. او بار دیگر دوم آبان به دادسرای اوین احضار و در همانجا بازداشت شد.

هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هشتم آبان به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این کارگر زندانی نوشت: «به علت اینکه سال گذشته سیم کارت و تلفن آقای اقدسی توسط نیروهای امنیتی ضبط شده، خانواده او از دسترسی به سامانه ثنا محروم مانده‌اند».

به گفته این منبع مطلع اقدسی به دلیل ابتلا به بیماری به تزریق دارو با با هزینه بالا نیاز دارد و تداوم بازداشت او فشار مضاعفی را بر او و خانواده‌اش تحمیل کرده است.

هرانا پیش از این نیز به نقل از منبع نزدیک به خانواده اقدسی گزارش کرده بود که این کارگر «ناشنواست و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد و تحت درمان است.»

کامران ساختمانگر، فعال کارگری در ایران هم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر بازداشت و محاکمه این فعال کارگری را تایید کرده و نوشته است که او ناشنوا است و پس از محاکمه در روز نهم آبان از قرنطینه به بند چهار زندان اوین منتقل شده است.

بازداشت و محاکمه اقدسی در ادامه سرکوب و پرونده‌سازی برای فعالان کارگری است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ دور تازه‌ای از آن را دستگاه‌های امنیتی و قضایی با بازداشت گسترده معلمان، اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، و فعالان کارگری و مدافعان حقوق کارگران آغاز کردند.

رضا شهابی، حسن سعیدی، داوود رضوی سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی دو عضو تشکل‌های صنفی معلمان، کیوان مهتدی، مترجم و پژوهشگر مدافع حقوق کارگران از اریبهشت ۱۴۰۱ تا به حال در زندان حبس شده‌اند. ابراهیمی در شامگاه نهم آبان برای درمان به مرخصی اعزام شد.

آنیشا اسدالهی، مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم که اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شده بود را از تابستان ۱۴۰۲ برای سپری کردن دوره محکومیت در زندان حبس کرده‌اند.

علاوه بر این کامیار فکور، روزنامه‌نگار، سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان، سمانه اصغری، مدافع حقوق کودکان، محمود ملاکی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان و ده‌ها فعال صنفی معلمان و کارگران نیز طی ماه‌های اخیر بازداشت، محاکمه و زندانی شده‌اند.

در آخرین مورد عثمان اسماعیلی، فعال کارگری در سقز گفته است دادگاه تجدیدنظر محکومیت او به ۱۶ ماه حبس را تایید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alefmimmim

    اگر نگاهی به لیست رزمندگان شجاع ابتدای جنگ ایران و عراق که جمهوری اسلامی سخت به آنها مباهات می‌کند بیاندازیم آنهاهمه و همه از تربیت شدگان زمان شاه بودند حال نگاهی بیندازیم به زندانیان و به خصوص اعدامیهای حکومت .به جز اکثریت اعدامی‌های دهه ۶۰، همه ی آنها پرورش یافتگان حکومت اسلامی می‌باشند چرا تا به حال کسی از اسلامیان نپرسیده است مگر امپریالیسم جهانی در سراسرایران پرورشگاه دارد که این همه نیرو پرورانده است ومی پروراند !اگر چنین است چرا سردار سلیمانی با دوربینش در سوریه به دنبال عوامل امپریالیسم می‌گشت از ۴۵ سال پیش سرمایه‌گذاری حکومتیان برای بسط فرهنگ اسلامی به اینجا رسیده است که آنها با چنگ و دندان و با استمداد از سه قوه مقتدرش! و همه نیروهای سرکوبگرش و این اواخر با توسل به هوش مصنوعی فقط حریف روسری بر سر کردن زنان نشده‌اند، آنان که خود را مبتکر برقراری نظم جهانی می‌دانند ولی از حضور مادری بر سر مزار فرزند کشته شده‌اش در هراس اند. چرا؟