ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مستند «روزهای خونین بلوچستان»

این مستند بر اساس واقعیت‌های تاریخی-سیاسی در جغرافیای بلوچستان، رویدادهای اعتراضی سال ۱۴۰۱ و مداخلات دسگوهاران ساخته شده است.

در جریان جنبش سراسری مردم ایران و به دنبال افشای خبر تجاوز فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر ۱۵ ساله به نام «ماهو بلوچ»، هشتم مهرماه ۱۴۰۱، مأموران امنیتی در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان به مردم معترض این شهر حمله کردند. در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. مقام‌های حکومتی کشته شدن فقط ۱۹ نفر را تأیید کردند. تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دادند که نیروهای حکومتی با گلوله جنگی به معترضان شلیک کرده‌اند. از آن زمان تا کنون تقریباً هر جمعه مردم زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان دست به تظاهرات و تجمع اعتراضی زده‌ و خواهان رسیدگی به این جنایت شده‌اند اما مسئولان جمهوری اسلامی هنوز هم این خواسته را برآورده نکرده‌اند.

مستندی که در ادامه مشاهده می‌کنید بر اساس واقعیت‌های تاریخی-سیاسی در جغرافیای بلوچستان، رویدادهای اعتراضی سال ۱۴۰۱ و مداخلات دسگوهاران ساخته شده است.

❗️هشدار: این مستند حاوی تصاویر و روایت‌‌های دلخراش است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این ویدئو را در اینستاگرام زمانه ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.