ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از قتلگاه کارگران: مرگ و مصدومیت سه کارگر در ساوه و آستانه اشرفیه

نبود شرایط ایمنی در محیط کار منجر به مرگ دو کارگر و مصدومیت یک کارگر دیگر شد.

روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، یک کارگر در شهرهای آستانه اشرفیه حین انجام کار دچار حادثه شد. به گفته یک کارگر ساختمانی که شاهد واقعه بوده است، این حادثه در روستای «ابراهیم‌ سرای» آستانه اشرفیه در استان گیلان، برای یک کارگر ساختمانی در حالی رخ داده که وی حین کار از ارتفاع ساختمان روی میلگرد سقوط می‌‌کند.

این شاهد افزود:

کارگر مصدوم بسیار جوان است، میلگردهای قرار داده شده در محل احداث ساختمان، در شکم وی فرو رفته و با حضور امدادگران این کارگر بلافاصله به بیمارستان کوثر آستانه منتقل شد و در ادامه به دلیل کمبود امکانات درمانی و نبود پزشکان متخصص برای خارج کردن میلگرد از بدن او، برای عمل جراحی به بیمارستانی در شهر رشت منتقل شده است.

مرگ دو کارگر در شهرک صنعتی کاوه

کارگری که در جریان حادثه‌ای کاری در کارخانه ریخته‌‌گری «شهرک صنعتی کاوه» در استان مرکزی مصدوم شده بود، به دلیل شدت جراحات وارده، در یکی از بیمارستان‌های تهران جان سپرد.

یک منبع کارگری درباره این واقعه به ایلنا گفت:

این کارگر به علت گیر کردن بدن بین نوار نقاله حین انجام کار در کارخانه فولاد کویر، دچار حادثه شده و بلافاصله جان خود را از دست داده است.

هویت این کارگر، سعید ملکی، ۴۵ ساله، متاهل و دارای دو فرزند دختر و پسر گزارش شده است.

از سوی دیگر، کارگر دیگر در کارخانه ریخته‌گری شهرک صنعتی کاوه که چند روز پیش بر اثر حادثه انفجار کوره ذوب دچار جراحات و سوختگی شده بود، در بیمارستانی در تهران جان باخت.

در این گزارش هویت این کارگر، رسول رضوانی فر، عنوان شده است. او با سوختگی حدود ۹۰ درصدی به بیمارستانی در تهران اعزام شده بود.

ایران؛ قتلگاه کارگران

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

مقام‌های انتظامی و دولتی کارگران را مقصر بیشتر حوادث کاری مرگبار می‌دانند اما به کوتاهی دولت در نظارت بر کارگاه‌ها، الزام کارفرمایان به تامین وسایل ایمنی استاندارد و فرسودگی کارگران بر اثر ساعت کار طولانی در برابر دستمزد اندک اشاره‌ای نمی‌کنند.

به گفته سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱، ۱۹۰۰ کارگر قربانی حوادث کار شدند. وزارت کار تنها ۷۱۱ حادثه کاری منجر به مرگ را تایید کرده است. تفاوت ۱۱۸۹ نفری آمار ارائه شده از سوی این دو نهاد نشان می‌دهد که بیشتر حوادث کاری منجر به مرگ در کارگاه‌های کوچک و خارج از شمول قانون کار رخ می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.