ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران: ارسال تسلیحات به روسیه تهدید مستقیم علیه اروپاست

در سالگرد آغاز جنگ اوکراین سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران در بیانیه‌ای بر «خاتمه دادن فوری به خصومت‌ها و خروج کامل و بدون قید و شرط نیروها و تجهیزات نظامی روسیه از کل خاک اوکراین» تأکید کردند.

سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمعه ۵ اسفند / ۲۴ فوریه با انتشار بیانیه‌ای ضمن آن‌که خواستار پایان دادن به جنگ اوکراین شدند و از روسیه خواستند فوراً خاک اوکراین را ترک کند، هشداری هم به جمهوری اسلامی دادند.

آن‌ها حمله روسیه به اوکراین را «نقض آشکار استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و نقض جدی منشور سازمان ملل» دانستند و بدون آن‌که نامی از جمهوری اسلامی ببرند گفتند:

«ما هر گونه حمایت نظامی از جنگ تجاوزکارانه و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین را غیرقابل قبول می‌دانیم. فروش تسلیحات و سایر موارد کمک‌رسانی و یا کمک به کشوری که ناقص قوانین بین‌المللی می‌باشد، به‌عنوان نقض قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌رود. چنین تسلیحاتی که پهپاد را نیز شامل می‌شود، به طرز بی‌رویه‌ای توسط روسیه علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراینی استفاده شده و منجر به رنج و ویرانی مضاعف می‌شود. اتحادیه اروپا قویاً هشدار می‌دهد که ارسال تسلیحات به روسیه، و به‌ویژه هرگونه اقدامی در جهت انتقال احتمالی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد، تنشی جدی و تهدیدی مستقیم برای اروپا محسوب خواهد شد.»

اتحادیه اروپا در دو ماه گذشته بارها گفته است که روند کمک‌های تسلیحاتی ایران به روسیه و کاربرد فزاینده پهپادهای انتحاری ایرانی توسط نظامیان روسیه در جنگ اوکراین را زیر نظر دارد. این اتحادیه ۲۸ مهر / ۲۰ اکتبر «صنایع هوایی شاهد» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همراه با سه مقام ارشد نظامی سپاه به‌دلیل ارسال پهپاد به روسیه و در ۱۲ بهمن / یکم فوریه شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) را به‌دلیل مشارکت در تولید و تحویل پهپادهای ایران به روسیه به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران افزود.

سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران در بیانیه خود گفته‌اند که «اتحادیه اروپا هرگز الحاق غیرقانونی خاک اوکراین به روسیه را که قوانین بین‌المللی را آشکارا نقض می‌کند، به‌رسمیت نخواهد شناخت» و «روسیه باید فوراً این تجاوز را متوقف کند».

این بیانیه افزوده است:

«نه اروپا و نه ناتو تهدیدی برای روسیه ایجاد نمی‌کنند و همچنین نه اروپا و نه ناتو در جنگ با روسیه نیستند. فقط دولت روسیه است که مسئول آغاز جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین می‌باشد.»

به‌گفته آن‌ها «واکنش اروپا با هدف پایان بخشیدن به تجاوز روسیه به کشور مستقل اوکراین می‌باشد، نه تهدید مرزهای روسیه». آن‌ها تأکید کرده‌اند که «روسیه می‌تواند و باید به این جنگ پایان دهد». اتحادیه اروپا در طول یک سال گذشته دست‌کم ۶۷ میلیارد یورو به‌عنوان حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی، مالی و بشردوستانه به اوکراین کمک کرده‌اند و در مقابل بارها روسیه را مورد تحریم قرار داده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز امروز جمعه ۵ اسفند / ۲۴ فوریه در نشست خبری خود گفت ایران با ارسال گلوله‌های تانک و توپخانه به روسیه حمایت خود از مسکو در جنگ را گسترش داده است. کربی گفت:

«ما بر این نظریم که روسیه ممکن است جنگنده در اختیار ایران قرار دهد. ایران همچنین در پی خریداری تجهیزات نظامی بیشتری از روسیه از جمله بالگردهای تهاجمی، رادارد و یاک-۱۳۰ است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.