ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«روز اقدام» اتحادیه‌های کارگری در حمایت از مبارزات مردم ایران: ما صدای آن‌ مردم هستیم

در روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) «روز اقدام» فراملی در حمایت از کارگران و مبارزات دمکراتیک مردم ایران، صدها تن از اعضای اتحادیه‌های کارگری و آزادی‌خواهان در چند کشور به خیابان آمدند و خواستار قطع فوری اعدام‌ها و آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران شدند. فدراسیون جهانی سازمان‌های معلمان، آموزش بین الملل، اعلام کرد به حمایت از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دمکراسی ادامه خواهد داد.

چهارشنبه ۸ فوریه / ۱۹ بهمن از طرف سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری «روز اقدام» فراملی در حمایت از جنبش کارگری و مردمی ایران اعلام شده بود. کلکتیو سندیکایی فرانسه در حمایت از کارگران دربرگیرنده پنج سندیکای کارگری بزرگ فرانسه، اتحادیه‌های کارگری بریتانیا، اتحادیه کارگران سوئد (ال او)، اتحادیه‌های کارگری نروژ، اتحادیه‌های دانمارک و کانادا از جمله فراخوان دهندگان بودند.

در پاسخ به این فراخوان در چند کشور از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان، سوئد، نروژ، و دانمارک، تجمع و تظاهرات برگزار شد.

آموزش بین الملل: «ما صدای آن‌ها هستیم»

آموزش بین الملل فدراسیون جهانی سازمان‌های معلمان با بیش از ۳۲ میلیون عضو در ۱۷۸ کشور جهان نیز از تجمعات روز اقدام حمایت کرد و از سازمان‌های عضو خود در ۱۷۸ کشور جهان خواست با مبارزات کارگران و مردم آزادیخواه ایران حمایت کنند.

آموزش بین الملل در بیانیه خود به مناسبت ۸ فوریه روز اقدام سراسری در حمایت از کارگران و مبارزات مردم نوشت:

«در ۸ فوریه، آموزش بین‌المللی به اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان می‌پیوندد تا روز جهانی اقدام را در حمایت از معلمان و کارگران ایرانی در مبارزه آنها برای شرایط کاری مناسب، حقوق اتحادیه، دموکراسی و آزادی برگزار کنند. آموزش بین‌المللی از سازمان‌های عضو خود می‌خواهد که با جنبش‌های کارگری و دموکراسی در ایران همبستگی نشان دهند.»

این سازمان خواستار آزادی بی قید و شرط کلیه کارگران و فعالان سندیکایی بازداشت شده، آزادی فوری و بدون قید و شرط دانشجویان، معلمان، و سایر شرکت کنندگان در تظاهرات‌ها و تضمین حق آزادی تشکل و اجتماع برای تمام شهروندان در ایران شد.

آموزش بین الملل تاکید کرد به عنوان صدای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سراسر جهان، آموزش بین المللی در همبستگی با معلمان و مردم ایران می‌ایستد و به حمایت از مبارزه آن‌ها برای تحقق حقوق و دمکراسی ادامه خواهد داد.

در پاریس جمعی از اعضای سندیکاهای کارگری و آزادیخواهان به فراخوان کلکتیو سندیکایی فرانسه متشکل از کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار (اس اف د ت)، کنفدراسیون عمومی کار (س ژ ت)، فدراسیون سندیکایی متحد (اف اس او – فرهنگیان)، اتحادیه سندیکایی برای همبستگی (سولیدر)، اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل (اونسا) گرد آمدند.

اتحادیه‌های کارگران سوئد (ال او)، اتحادیه‌های کارگری نروژ، اتحادیه‌های دانمارک و کانادا نیز تجمع، راهپیمایی و تظاهرات سازماندهی کردند.

در کپنهاگ با فراخوان ۱۲ اتحادیه کارگری دانمارک تجمعی برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع عکس‌های جانباختگان و زندانیان دستگیر شده در جریان اعتراضات از جمله کارگران و معلمان را در دست داشتند.

واکنش تشکل‌های مستقل کارگری ایران

نامگذاری روز ۸ فوریه به عنوان روز اقدام فراملی در حمایت از کارگران و مبارزات مردم ایران با استقبال تشکل‌های مستقل کارگری ایران روبرو شد.

سندیکای رانندگان شرکت واحد در بیانیه‌ای نوشت: «این حمایت موجب دلگرمی و قوت قلب ماست.» در این بیانیه تأکید شده است: «اتکای ما تنها به مبارزات کارگران و مردم مبارز ایران و همبستگی بین‌المللی کارگران و مردم انسان‌دوست است و بس.»

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نوشت: «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از اقدام هم طبقه‌ای‌ها در کشورهای دیگر برای همبستگی و همراهی با کارگران ایران ابراز خوشحالی و استقبال میکند و همه ایرانیان در این کشورها را به پیوستن به تظاهرات و تجمعات این روز فراخوان میدهد.»

اتحادیه آزاد کارگران ایران در واکنش به حمایت جهانی اتحادیه‌های کارگری نوشت: «ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران صمیمانه به شما درود می‌فرستیم. حمایت و همبستگی شما برای ما کارگران و مردم ایران اهمیت ویژه‌ای دارد؛ همبستگی شما ما را در ادامه مسیر مبارزه برای دست‌یابی به حقوق‌مان راسخ‌تر می‌کند».

در همین زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.