ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کودک بلوچ به دلیل «شرکت در اعتراضات»، به دو سال زندان محکوم شد

در جریان فشارها و پرونده‌سازی نهادهای امنیتی برای معترضان و طی شدن روند قضایی غیرشفاف و ناعادلانه، یک کودک بلوچ را در دادگاهی در زاهدان به دو سال زندان محکوم کردند.

بنا بر گزارش«کمپین فعالین بلوچ»، برای یک کودک ۱۷ ساله بلوچ که اکنون در زندان مرکزی زاهدان در بازداشت به‌سر می‌برد، حکم دو سال زندان صادر شده است.

هویت این کودک که دارای «بیماری تشنج» است، ابراهیم نورزهی، فرزند ناصر، اهل منطقه شیرآباد زاهدان اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی ابراهیم نورزهی را ۱۰ آبان سال جاری در منطقه شیرآباد زاهدان بازداشت کردند.

به نوشته «کمپین فعالین بلوچ»، اتهام ابراهیم نورزهی، «حضور در اعتراضات» عنوان شده است.

در همین ارتباط یک منبع آگاه به کمپین گفته است که مأموران زندان مرکزی زاهدان بدون اطلاع به خانواده ابراهیم، او را به دادگاه برده و حکم دو سال زندان برای او صادر کرده‌اند:

«ابراهیم در تماس با خانواده از زندان مرکزی زاهدان اطلاع داده که او را به دادگاه بردند و حکم دو سال زندان را برای او صادر کردند. ابراهیم که تحت نظر پزشک بوده و دارای بیماری تشنج است، در روزهای اول بازداشت در آگاهی زاهدان نیز دچار تشنج شده و خانواده داروها را برای او برده بودند.»

در جریان سرکوب اعتراضات در سیستان و بلوچستان که همچنان ادامه دارد تنها در روز ۸ مهرماه با تیراندازی نیروهای سرکوبگر بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

شمار جان‌باختگان در اعتراض‌های بعدی در زاهدان و شهرهای دیگر افزایش یافت و اکنون بیش از ۱۲۸ تن گزارش می‌شود. شمار بیشتری از معترضان نیز در هفته‌های گذشته دستگیر شده‌اند و برای برخی از آن‌ها کیفرخواست محاربه صادر شده است.

جمعه ۱۳ آبان نیز در شهر خاش اعتراض‌های گسترده‌ای شکل گرفت و در جریان آن نیروهای امنیتی مجدداً معترضان را به گلوله بستند که در نتیجه آن دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 طبق گزارش سازمان عفو ‌بین‌الملل در جریان اعتراضات اخیر در سیستان و‌ بلوچستان در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی با گلوله جنگی بیش از ۱۰۰ نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند که در بین کشته‌شدگان دست‌کم ۱۶ کودک زیر ۱۸ سال وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.