ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزار و تهدید جانی فرهاد میثمی

فرهاد میثمی از جمله به خاطر اعتراض به حجاب اجباری در زندان است. به قلم او به تازگی ترجمه کتابی منتشر شده، با عنوان "مبانی مبارزه خشونت پرهیز" (+لینک دانلود کتاب)

کارت تلفن زندانی سیاسی، فرهاد میثمی را برای قطع تماس او با بیرون مسدود کرده‌اند. او از روز یکشنبه ۱۰ مهر دست به اعتصاب غذا زده است. برای تحت فشار قرار دادنش تهدید کرده‌اند فردی را که قبلا به او آزار رسانده بود، مجهز به یک "تیزی"  به محل نگهداری او برمی‌گردانند.

در ماه گذشته، رضا خندان، وکیل دادگستری، در توییتی از حمله یک زندانی به فرهاد میثمی به‌وسیله “تیزی" و مجروح شدن او از دو ناحیه دست خبر داده بود.

فرهاد میثمی در نامه‌ای که در تاریخ ۱۰ مهر از زندان اوین نوشت، برآمد اعتراضات را پاسخ مردم به تعرض به حقوقشان دانست:

«تداومِ این شکنجه‌ی ملّی گسترده، غیر‌قابل تصوّر است. غارتگرانِ هر‌روزه و هر‌لحظه‌ی دست‌رنج و سفره‌ی مردمان تصوّر کرده‌اند که با کشاندنِ جامعه‌ی مدنی به فقر و فاقه، چنان ضعیفش می‌کنند که دیگر نایِ ایستادگی و حق‌خواهی نداشته باشد. آنان البته از این غافل‌اند که ما شاید از "اسب" افتاده باشیم، اما از "اصل" که نیفتاده‌ایم! چنین تعرّضِ نظام‌مندی به جسم و روان و کرامت و جانِ مردمان دیگر قابل تحمّل نیست. این بگیر و ببندهای بحران‌زا را خاتمه دهید. تداوم امثال همین رویکردهای نابخردانه است که موجب می‌شود از دست رفتن غم‌بار یک جان تبدیل به بحرانی شود که طی آن کمر به کشتار ده‌ها تن دیگر ببندید. در برابر تک‌تک این جانهای سوخته مسئولید، همان‌طور که در برابر کشتارهای پیش از آن مسئولید. آزارها را متوقف کنید. کشتارها را متوقف کنید.»

او در همین نامه، که زیر عنوان «برای این آخرین کنش» منتشر شده، اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا می‌زند.

فرهاد میثمی از جمله به خاطر اعتراضش به حجاب اجباری در زندان است.

به قلم او به تازگی ترجمه کتابی منتشر شده، با عنوان "مبانی مبارزه خشونت پرهیز". با کلیک بر روی عنوان، آن را در فرمت PDF در یافت کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.