ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترجمه فارسی حکم دادگاه حمید نوری را در زمانه بخوانید

در مطلب پیش‌رو می‌توانید نسخه کامل حکم تاریخی حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت را مطالعه کنید.

حمید نوری ملقب به «حمید عباسی»، دادیار سابق قوه قضائیه، توسط دادگاه منطقه‌ استکهلم در سوئد به دلیل مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ به «حبس ابد» محکوم شد.

حکم ابتدایی دادگاه منطقه استکهلم در سوئد پنج‌شنبه ۱۴ ژوییه/ ۲۳ تیر اعلام شد و اتهام‌هایی که حمید نوری بر پایه آنها به حبس ابد محکوم شد، «جنایت جنگی» و «قتل عمد» است. برابر با قوانین کشور سوئد حبس ابد در این کشور معادل ۲۵ سال حبس است و محکوم به این مجازات بعد از گذراندن دو سوم از این میزان حبس می‌تواند تقاضای آزادی و بخشش کند.

بر اساس حکم دادگاه، حمید نوری علاوه بر حبس ابد به پرداخت غرامت به خانواده جان‌باختگان و زندانیان سیاسی سال ۶۷ محکوم شد و پس پایان دوران حبس‌اش نیز از کشور سوئد اخراج خواهد شد و هرگز اجازه بازگشت به این کشور را نخواهد داشت.

حکم صادر شده توسط دادگاه منطقه‌ای استکهلم ۳۹۸ صفحه است و به درخواست حمید نوری این حکم به فارسی ترجمه در تاریخ چهارشنبه ۲۴ اوت / ۲ شهریور در اختیار او قرار گرفت.

👈🏽نسخه ترجمه‌شده فارسی این حکم تاریخی در اختیار زمانه قرار گرفته است و مخاطبان می‌توانند شرح کامل را از طریق کلیک بر این لینک مطالعه کنند.

برای دریافت ترجمه فارسی حکم دادگاه حمید نوری کلیک کنید

توماس ساندر و آنا لیلینبرگ گولسجو به عنوان قاضی پرونده و چهار نفر نیز به عنوان هیأت منصفه در پرونده حمید نوری قضاوت را بر عهده داشتند.

در پایان حکم دادگاه آمده هنگام تصمیم‌گیری چهار عضو هیأت منصفه شرکت داشتند و دادگاه به اتفاق آرا رای داده است.

حکم دادگاه دارای جزئیات زیادی است و قاضی شهادت همه شاکی‌ها، شاهدها و کارشناس‌ها، ادله اثباتی دادستان‌ها، دفاعیات حمید نوری و وکلای مدافع‌اش را تک‌به‌تک مورد بررسی قرار داده است.

علاوه بر این، حکم دادگاه حمید نوری اهمیت تاریخ‌شناختی هم دارد، زیرا هیأت قضات و منصفه دادگاه منطقه‌ای استکهلم برای رسیدن به درک بهتری از اعدام‌های تابستان ۶۷ پیش‌زمینه تاریخی این اتفاق را از زمانی که انقلاب سال ۵۷ شکل گرفت و گروه‌هایی که در ثمر نشستن این انقلاب دست داشتند و نیز سابقه تاریخی برخورد با مخالفان سیاسی در جمهوری اسلامی را مورد بررسی موشکافانه قرار داده‌ است.

دادگاه سپس تاریخچه فعالیت‌های سیاسی و احزاب را بعد از استقرار حکومت جمهوری اسلامی بررسی کرده‌ و به اهمیت مبارزه‌های فعالان و گروه‌های سیاسی مختلف علیه حکومت تازه به‌قدرت‌رسیده اما استبدادی جمهوری اسلامی پرداخته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کریمی

    این دادگاه خیلی عادلانه است امید است جامعه جهانی برای سایر مستبدان مسئولین ایران چنین دادگاهی را تشکیل بدهند

  • مسعود

    با این قانونی که بخاطر برجام با فشار آمریکا در بلژیک تصویب شد که اسدی جنایتکار آزاد بشود بعید نیست از بند ها محرمانه برجام آزادی نوری باشد که بخاطرامریکا آزاد بشود بیچاره حقوق بشر

  • کاف.کا

    بیش باد. با سپاس فراوان از ایرج مصداقی و هرش صادق ایوبی که زمینه ی این پیروزی بزرگ را فراهم کردند. دست تک تک عزیزانی که در بدام انداختن و محاکمه این دست پروده ی جمهوری جانیان نقش داشتند را می بوسم. به امید عید بزرگ آزادی