ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض اقلیم به تحریف واقعیت‌های میدانی اربیل از طرف ایران

رئیس اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای خبرگزاری فارس را متهم کرد که با انتشار فیلمی درباره اقدامات قاسم سلیمانی برای آزادسازی اربیل به مردم کرد توهین کرده است.

رئیس اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای رسانه وابسته به سپاه را متهم کرد که با انتشار فیلمی درباره اقدامات قاسم سلیمانی برای آزادسازی اربیل در جریان مبارزه با داعش در عراق، «واقعیت‌ها» را تحریف کرده است.

نمایی از فیلمی که خبرگزاری فارس درباره نقش قاسم سلیمانی در آزادسازی اربیل پخش کرد

به مناسبت سالگرد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس که در دی/ ژانویه سال گذشته در حوالی فرودگاه بغداد ترور شد، خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم با برخی از یاران و نزدیکان او درباره عملیات در خاک عراق و سوریه علیه داعش و جبهه‌النصره و سایر گروه‌های مسلح معارض گفت‌وگو کرده‌اند. در یکی از فیلم‌های این مجموعه که با عنوان «توکل» توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است، مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در مقابله با داعش یک فرد درمانده جلوه داده می‌شود که با قاسم سلیمانی تماس می‌گیرد، از او درخواست کمک می‌کند و سلیمانی هم بلافاصله با هلیکوپتر خود را به اربیل می‌رساند و نیروهای داعش هم که از حضور فرمانده آگاه می‌شوند، روحیه خود را می‌بازند و به این ترتیب اربیل از سقوط نجات پیدا می‌کند.

دفتر نچیروان بارزانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که انتشار چنین فیلمی نه تنها واقعیت‌ها را تحریف کرده، بلکه توهینی به مقاومت مردم اقلیم کردستان عراق در برابر داعش است.

یکشنبه گذشته هم دولت اقلیم کردستان با تحویل نامه‌ای اعتراضی به کنسولگری ایران اعلام کرد که پیشمرگه‌ها و رهبری کردها این فیلم را به عنوان توهین‌ درک کرده‌اند. نصرالله رشنودی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، در واکنش گفته بود فیلم خبرگزاری فارس درباره وقایع اربیل منعکس‌کننده مواضع رسمی ایران نیست. رشوندی احتمال داده بود که «کسانی درصدد تخریب روابط ایران با اقلیم کردستان عراق» باشند.

مسئولان اقلیم کردستان اما از این توضیحات قانع نشدند. دفتر نجیروان بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

«ما همواره قدردان کمک‌های ایران برای مقابله با حمله داعش به کردستان بودیم و این موضوع را هم بیان کرده‌ایم. ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم به طور جدی علیه این فیلم که احساسات مردم کردستان را جریحه‌دار کرده اقدام کند.»

سیروان بارزانی، از فرماندهان نظامی کردستان عراق در مورد نقش ایران در آزادسازی اربیل گفته بود:

«ایران صرفاً کمک تسلیحاتی ارائه داد و پس از آزادسازی مخمور، یک نیروی ایرانی متشکل از حدود ۱۴ عضو با همراهی قاسم سلیمانی از این شهر بازدید کرد و در آنجا ماند.»

محمدباقر مفیدی‌کیا به عنوان سازنده فیلم «توکل» معرفی شده و با آرم و نشان خبرگزاری فارس هم در شبکه‌های اجتماعی و همینطور در سایت فارس به نمایش گذاشته شده است. در این مجموعه اینطور وانمود می‌شوذ که قاسم سلیمانی نه تنها یک فرد زاهد و قرآن‌خوان بود بلکه اهل کتاب هم بود و حضور معنوی او در نبردها همراه با دانش‌ استراتژیک‌اش و شناختش از مکان‌های عملیات سبب‌ساز پیروزی‌های بزرگ و گاه محال می‌شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ص

    سوتی خوشگل آنجا اتفاق افتاد که هواپیمای مسافربری را زدند، سه روز خفه شدند، بعد یکی یکی از سوراخ موش در آمدند و هزار دروغ تا به امروز تحویل مردم دادند. سوتی خوشگل آنجا نیست که قاسم سلیمانی شهید خطاب شود یا عامل قتل تروریست خطاب شود. سوتی خوشگل آنجاست که رژیم پس از به هدر دادن تریلیون دلار از پول مردم ایران در سوریه به این نتیجه رسید که دیگر کار به جایی نخواهد برد و شکست خورد. بهمین دلیل تنها مانع پیش رو (قاسم سلیمانی) را که سالها به رژیم خدمت کرده بود، گوشت دم توپ کردند، تا رژیم اهریمنی جمهوری اسلامی، سوتی خوشگل کشتار 1500 نفر را در آبان 98 با آن بشورد، و مزاحمتهای بعدی سردارش را هم از سر کم کند و به بقاء خفت بارش ادامه دهد. اما ماه برای همیشه پشت ابر باقی نماند.

  • محمود

    برادر محمد از یاد مبر که خوشگلترین سوتی ها همواره از آن امت بی همه چیز حزب الله است. از یاد مبر زمانی که کاشانی و خمینی در کنار شعبان بی مخ و دوش به دوش فاحشه های تهران علیه مصدق کودتا کردند و مشغول نوکری برای آمریکا بودند. از یاد مبر وقتی که آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد, چگونه دولت جمهوری اسلامی خلبانان سرنگون شدهء آمریکایی در ایران را با احترام به امریکا بازگرداند و با تمام وجود از حملهء نظامی آمریکا و اشغال نظامی افغانستان و عراق حمایت سیاسی و لژستیک نمود. از همه مهمتر هیچوقت از یاد مبر که جمهوری تروریستی آخوندها با زنده زنده سوزاندن بیش از ششصد ایرانی در سینما رکس کشور را به آشوب کشاند و به قدرت رسید.

  • محمد

    چندتا سوتی خشگل دادی ۱_ترور قاسم سلیمانی پس کسایی که سردار رو شهید کردن تروریستن حالا کی اینکاررو کرد امریکا با فرمان کی؟ بالاترین مقام اجرایی پس رسما گفتی دولت امریکا دولت تروربستی ۲_اقای بارزانی در مستندی خودش گفت اگه حاجی نبود(سردارسلیمانی) چه ها که نمیشد البته بعد هم بدرستی حقش گذاشتن کف دستش وتمام نمایندگان کرد عراق به خروج نیروهای ترورریستی آمربکا رای ندادن