ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست غرامت ۲،۴ میلیون دلاری در مالزی برای بوسه دو عضو مرد یک گروه راک در حین برگزاری کنسرت

بوسه دو مرد در اعتراض به همجنس‌گراهراسی در مالزی عواقب گرانی در بر داشت. متی هیلی، خواننده گروه موسیقی راک «The 1975» از بریتانیا، یک سال پیش در حین اجرای کنسرت در مالزی، لب‌های یکی از مردان هم‌گروه خود را روی صحنه بوسید. او با این کار می‌خواست به ممنوعیت عشق همجنس‌گرایان در مالزی اعتراض کند. در پی این اقدام حکومت این کشور اسلامی جشنواره موسیقی را لغو کرد. اکنون برگزارکننده این کنسرت از این گروه راک بریتانیایی ۲،۴ میلیون دلار غرامت درخواست کرده است. در صورتی که گروه «The 1975» این غرامت را پرداخت نکند، ممکن است اقدامات قانونی بیشتری علیه آن انجام شود.

مردی پس از به قتل رساندن همسر و سه فرزندش، خود را حلق‌آویز کرد

مردی در بهارستان، واقع در شهرستان رباط‌کریم استان تهران، همسر و سه فرزند خود را کشت. فرزندان این خانواده (دو دختر و یک پسر) به ترتیب یک، ۱۰ و ۱۶ سال سن داشتند. به‌گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) پدر خانواده، ۳۹ ساله، ابتدا فرزندانش را شب گذشته، سه‌شنبه ۹ مرداد با روسری خفه کرد و سپس با کوبیدن سر همسرش به دیوار او را به قتل رساند. سپس در حیاط منزل خانوادگی خود را حلق‌آویز کرد. هویت قاتل و مقتولان هنوز منتشر نشده است. به‌گفته سرهنگ مجید عسکری‌نیا، فرمانده انتظامی بهارستان، انگیزه قاتل و علت قتل همچنان در دست بررسی و تحقیق است. #زن‌_کشی در جمهوری اسلامی بدل به رویه‌ای ثابت و بخشی از زیست روزمره زنان شده است. یا حاکمیت زنان را در خیابان همچون #ژینا_امینی می‌کشد، یا پدر و همسر، برادر و دوست‌پسر و... با نام «ناموس»، «غیرت» و «آبرو» دست به زن‌کشی می‌زنند. مقامات و رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی از زن‌کشی با عنوان «اختلافات خانوادگی» یاد می‌کنند، نامی که خشونت مرگبار علیه زنان را به یک «اختلاف» تقلیل می‌دهد و مصونیت قانونی بیشتری به مردان اعطا می‌کند. فقر شدید، بیکاری، بی‌ثبات‌کاری و در یک کلام فقدان کوچک‌ترین چشم‌انداز برای آینده‌ای بهتر پدرسالاری را تقویت و به آن دامن می‌زند. در بسیاری از قتل‌های جنون‌آمیز خانوادگی که پدرِ خانواده همزمان همسر و فرزندان را می‌کشد فقر و نزاع بی‌پایان برای بقا از علل اجتماعی و اصلی زن‌کشی‌اند. در این موارد، مردانی که از استیصال اقتصادی به ستوه آمده‌اند و قادر نیستند حق خود را از نظام مبتنی بر نابرابری بگیرند، خشم خود را معطوف به زنان و بدن‌شان می‌کنند.

دادگاه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون درباره حجاب اجباری برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون چهارشنبه ۱۰ مرداد در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد. به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این جلسه با حضور علی شریف‌زاده، وکیل مدافع افسانه بایگان برگزار شد. اتهام این هنرمند سینما «حضور زنان در معابر و انظارعمومی بدون حجاب شرعی» است که به‌گفته وکیل مدافع او، مصداق این اتهام انتشار عکس‌هایی در فضای اینستاگرام توسط افسانه بایگان عنوان شده است. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ چندی پیش همچنین از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به‌دلیل آن‌چه «کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی» (بازیگر فقید سینما) عنوان کرد، خبر داده بود. دادگاه کیفری دو تهران در تیرماه سال گذشته این بازیگر سینما و تلویزیون را به‌دلیل رعایت‌نکردن «حجاب اجباری» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمد. افسانه بایگان همچنین از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه‌نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روان‌شناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شد. بسیاری این مجازات را توهین‌آمیز خواندند و صلاحیت دادگاه را در صدور چنین احکامی رد کردند. المیرا نوری زینال، وکیل دیگر افسانه بایگان تیرماه سال گذشته از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم‌کارت و احضار او به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

مأموران امنیتی احمد حسن‌زاده و فرزندش سولماز حسن‌زاده از اعضای خانواده‌های دادخواه در بوکان را بازداشت کردند

هم‌زمان با سالروز تولد محمد حسن‌زاده، از کشته‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی نیروهای اداره اطلاعات جمهوری اسلامی در شهر بوکان احمد حسن‌زاده پدر و سولمان حسن‌زاده خواهر او را سه‌شنبه ۹ مرداد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که مأموران امنیتی به خانه آن‌ها یورش برده و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی، ضمن بازداشت این دو نفر همسر احمد حسن‌زاده را هم به‌شدت کتک زده‌اند. اعضای خانواده حسن‌زاده روز سه‌شنبه در تدارک برگزاری مراسم تولد محمد بودند. از اتهام‌های وارده و سرنوشت و محل نگهداری این دو عضو خانواده‌های دادخواه اطلاعی در دست نیست. احمد حسن‌زاده و دخترش سولماز ۱۴ شهریور سال گذشته نیز بازداشت شده بودند. سولماز ۵ مهرماه نیز همراه با سه نفر از دوستان خود در مسیر بوکان به سقز بازداشت شده بود. محمد حسن‌زاده، فرزند دیگر این خانواده ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان جنبش اعتراضی مردم در حالی که قصد داشت یک دختر ربوده‌شده توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی در بوکان را آزاد کند، با ضربات متعدد چاقو و همچنین شلیک یک گلوله از سوی نیروهای حکومتی به قلبش کشته شد.

اکسیوس: هیئت آمریکایی برای رایزنی درباره تنش میان اسرائیل و حوثی‌های یمن وارد عربستان سعودی شد

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس خبر داد که هیئتی از ایالات متحده آمریکا به ریاست برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه، برای انجام مذاکراتی درباره اوضاع یمن و تنش اخیر میان اسرائیل و حوثی‌های یمن وارد عربستان سعودی شد. یک منبع آگاه به اکسیوس گفته است که در این مذاکرات همکاری دو جانبه واشنگتن و ریاض برای عملیات سیاسی و تقویت ثبات در یمن و دریای سرخ بررسی می‌شود. برت مک‌گورک پس از این سفر به مصر خواهد رفت تا با مقام‌های این کشور درباره گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در غزه و مبادله اسیران اسرائیل و حماس رایزنی کند.

اسماعیل هنیه در تهران کشته شد

ایرنا به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران گزارش داد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و یکی از محافظان او در تهران ترور شدند. به گفته این رسانه، این دو در محل اقامتشان در تهران مورد حمله قرار گرفتند. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و یکی از محافظان وی در نتیجه حمله به محل اقامتشان در تهران به شهادت رسیدند.» سپاه پاسداران به مردم فلسطین و «امت اسلامی و رزمندگان جبهه» تسلیت گفت و افزود که تحقیقات درباره علت و ابعاد این حادثه ادامه دارد و نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تاریخ ۹ مرداد به تهران سفر کرده بود و در این سفر با رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، نیز دیدار کرده بود.