ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی را در یک پرونده‌ جدید به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم کردند

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در خصوص پرونده‌ای که در طول دوران تحمل حبس علیه او گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد. بر اساس گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این حکم به صورت غیابی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی صادر و در روزهای اخیر به این زندانی سیاسی ابلاغ شده است. بر مبنای این گزارش دستگاه قضایی جمهوری اسلامی زرتشت احمدی راغب را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان قیدار واقع در استان زنجان محکوم کرده است. هم‌چنین هرانا از قول یک منبع نزدیک به خانواده نوشت: «احمدی راغب، چندی پیش به یکی از سلول‌های انفرادی زندان منتقل شده بود و هفته گذشته به محض بازگشت به بند عمومی حکم جدید به او ابلاغ شد. این پرونده در طول دوران تحمل حبس و با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج علیه این زندانی سیاسی تشکیل شده است.» زرتشت احمدی‌ راغب از امضاکنندگان بیانیه استعفای رهبر جمهوری اسلامی، موسوم به بیانیه ۱۴ نفر است. او اسفند ماه سال گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در خرداد ۱۴۰۲، دادگاه انقلاب تهران او را به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم کرد. احمدی راغب از جمله زندانیان سیاسی مخالف اعدام در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» است. این زندانی سیاسی در گذشته بارها نسبت به نقض حقوق زندانیان اعتراض کرده و در اعتراض به روند ناعادلانه قضایی دست به اعتصاب غذا زده‌ است.

دو شهروند کُرد برای اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شدند

روز شنبه ۲۳ تیر، عثمان دلسوز و هژار دلسوز، دو شهروند اهل روستای «زیوکه»‌ پیرانشهر برای اجرای حکم دو سال حبس روانه زندان نقده شدند. بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این دو شهروند در اردیبهشت سال‌جاری از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»‌ از طریق عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران هر یک به دو سال حبس محکوم شدند. بر مبنای این گزارش، عثمان دلسوز ۶۶ ساله و هژار دلسوز ۳۰ ساله، ۱۴ تیر ۱۴۰۱ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به یک بازداشتگاه امنیتی در ارومیه منتقل شده بوده و پس از حدود دو ماه بازداشت با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان نقده آزاد شده بودند.

رضا عرب‌پور، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز با گذشت بیش از ۲۰ ماه هم‌چنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد

رضا عرب‌پور که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه بازداشت شد، علی‌رغم گذشت بیش از ۲۰ ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر می‌برد. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گفت‌وگو با حسین علی خاتمی، وکیل این شهروند زندانی نوشته است که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های رضا عرب‌پور به همراه محسن احمدپور، بهمن بهمنی، رسول بداغی، وحید عباسی و اسماعیل موسوی نظری که در یک پرونده مشترک از بابت اتهاماتی از جمله محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی متهم شده‌ اند، در تاریخ‌های نهم، دهم و یازدهم تیرماه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شده و هر یک از متهمان به صورت مجزا در جلسه حاضر شده و از خود دفاع کرده اند. این وکیل دادگستری که وکالت متهمان این پرونده را عهده‌دار است، به هرانا گفت: صادق قاسمی و بهروز سلحشور دیگر متهمان این پرونده به دلیل بیماری و عدم ابلاغ صحیح در جلسه حاضر نشدند که بعداً در خصوص این دو تن تشکیل جلسه خواهد شد. ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در آبان ۱۴۰۱ به دستور بازپرس پرونده محسن احمدپور، بهمن بهمنی، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری را بازداشت و پس از اتمام مراحل بازپرسی، به زندان شیبان اهواز منتقل کردند. اتهام‌های بغی، محاربه و فساد فی‌الارض این بازداشت‌شدگان را در معرض خطر صدور حکم اعدام قرار می‌دهد.

واشنگتن پست: دونالد ترامپ بر اثر تیراندازی در گردهم‌آیی انتخاباتی‌اش خراش برداشت، یک هوادار و فرد شلیک‌کننده کشته شدند

فرد مسلحی که هنوز هویت او مشخص نیست، در گردهم‌آیی انتخاباتی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا اقدام به تیراندازی کرد. به گزارش خبرنگار واشنگتن‌پست، مسئولان محلی گفته‌اند رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در این تیراندازی خراش برداشت، یکی از هوادارن حاضر در گردهم‌آیی کشته شد و فردی هم که اقدام به تیراندازی کرده بود، کشته شد. هنوز جزئیات تیراندازی به طور رسمی اعلام نشده است. مسئولان کمپین انتخاباتی ترامپ و نیز پلیس مخفی ایالات متحده می‌گویند ترامپ پس از وقوع حادثه‌ در کارزار انتخاباتی‌اش، در امنیت است. در فیلمی که از صحنه اتفاق وجود دارد، صدای سه شلیک گلوله شنیده می‌شود، ترامپ گوشش را می‌گیرد و سپس می‌نشیند و محافظانش دور او جمع می‌شوند. سپس او را بلند می‌کنند و او در حالی که از گوش و صورتش خون می‌چکد، مشتش را به سمت هواداران بالا می‌برد و احتمالا فریاد می‌زند: «ما می‌جنگیم». هنوز مشخص نیست انگیزه این تیراندازی چه بوده است. بسیاری از سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات این تیراندازی را محکوم کرده‌اند و به نظر می‌رسد آن را اقدام به ترور ترامپ می‌دانند. واکنش بسیاری از دموکرات‌ها این است: «خشونت سیاسی» جایی در آمریکا ندارد. ترامپ در انتخابات سال جاری با جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده برای ریاست جمهوری آمریکا رقابت می‌کند.