ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ مناظره تلویزیونی دوم با هریس را رد کرد

دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» مناظره دوم با رقیب دموکرات خود، کامالا هریس را رد کرد. ترامپ پنج‌شنبه ۲۲ شهریور / ۱۲ سپتامبر با حروف بزرگ نوشت: «مناظره سومی وجود نخواهد داشت.» کامالا هریس واکنش فوری نشان نداده است. ترامپ اولین مناظره انتخاباتی را با جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی که پیش از این کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات پیش رو بود، انجام داد. عملکرد ضعیف بایدن باعث شد که نامزدی در انتخابات را به معاون خود کامالا هریس واگذار کند. ترامپ و هریس سپس شامگاه سه‌شنبه دهم سپتامبر / ۲۰ شهریور به وقت آمریکا در یک مناظره تلویزیونی زنده شرکت کردند. در نظرسنجی روز پنج‌شنبه رویترز/ایپسوس اکثر پاسخ‌دهندگان گفتند که هریس در این مناظره تلویزیونی پیروز شده است.

در حمله گروه مسلح جیش‌العدل سه نفر از نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی در میرجاوه کشته شدند

مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان، از تیراندازی «افراد ناشناس مسلح» در شهرستان میرجاوه به سمت نیرو‌های مرزبانی خبر داد و گفت این حادثه عصر پنج‌شنبه ۲۲ شهریور در یکی از پمپ بنزین‌های میرجاوه در حالی‌که نیرو‌های مرزبانی در حال بنزین زدن بودند، رخ داد. به‌گفته شمس‌آبادی در این حادثه دو سرباز و یک نیروی کادری کشته و یک نفر از مردم عادی که در محل حضور داشت، زخمی شد. نام افراد کشته شده امیر ابراهیم‌زاده، پارسا سوزنی و محمدامین نارویی اعلام شده است. ساعاتی بعد از این حمله، گروه مسلح جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت و گفت کسانی که کشته شدند از مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فَراجا) بودند. در این اطلاعیه آمده است: «نیروهای این سازمان ساعاتی پیش شامگاه ۲۲ شهریور، یک واحد گشتی فراجا که در تعقیب و کشتار سوختبران نقش داشت را در شهر میرجاوه مورد هدف قرار بدهند. در این عملیات سرنشینان یک خودرو فراجا مورد هدف قرار گرفتند.» سیستان و بلوچستان همواره صحنه درگیری‌های مسلحانه با نیروهای سپاه و مرزبانی جمهوری اسلامی بوده است.

کانون فیلمسازان مستقل ایران (ایفما): تقدیر از سینمای ملی به هجویه‌ای مانند است

کانون فیلمسازان مستقل ایران (ایفما) به مناسبت «روز سینما» بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن نوشت: «در ویرانشهر امروز سینمای ایران تبریک روز سینما نه تنها طعنه‌آمیز که موهن است.» این کانون با استناد به آمار «خانه سینما» در ایران افزوده است که پس از جنبش زن، زندگی، آزادی برای بیش از ۳۰۰ سینماگر پرونده قضائی گشوده شده، گذرنامه‌های دست‌اندرکاران سینما در داخل و خارج کشور تمدید نمی‌شود و حتی ضبط و توقیف هم می‌شود، حقوق اولیه شهروندی سینماگران نقض می‌شود و حکم‌ها و قوانین متناقض سینماگران را خانه‌نشین و در کشورشان محبوس می‌کند. کانون فیلمسازان مستقل ایران گفته است که در چنین شرایطی «تقدیر از سینمای ملی به هجویه‌ای مانند است که دوره ریاست جمهوری جدید را چون ژانر کمدی سیاه تیره تلخ و مضحک می‌نمایاند.» در همین حال ایفما به سینماگرانی که «پای درستی و اصول خیزش زن، زندگی آزادی ایستاده‌اند و تاوان داده و می‌دهند نه تنها روز سینما که روز انسانیت» را تبریک گفته است. کانون فیلمسازان مستقل ایران با هدف آگاهی‌رسانی درباره وضعیت فیلمسازان و هنرمندان ایرانی در هشتادویکمین جشنواره ونیز نیز حضور یافت. به‌گفته این کانون سال گذشته سالی تلخ برای سینمای ایران بود: «قتل پنج فیلمساز، زندانی‌شدن، ممنوع‌الکاری، ممنوع‌الخروجی و دیگر احکام سنگین صادره از سوی دادگاه‌های فاقد صلاحیت برای اعضای جامعه هنری ایران نمایانگر وحشت بی‌پایان حکومت از آزادی بیان است».

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از دیدار از روسیه به بلاروس رفت

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی پنج‌شنبه شب، ۲۲ شهریور پس از پایان اجلاس امنیتی بریکس در روسیه به دعوت همتای بلاروسی خود وارد مینسک شد. خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند که دیدار با مقامات بلندپایه بلاروس و پیگیری روابط دوجانبه، همچنین ارتقای همه‌جانبه مناسبات به‌ویژه مناسبات اقتصادی، دستور کار دیدارهای احمدیان در سفر به بلاروس است. به‌گزارش خبرگزاری ریانوویستی روسیه، احمدیان، بعدازظهر پنج‌شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. پوتین در این دیدار گفت: «روابط روسیه و ایران به لطف تلاش‌های رهبر ایران در حال توسعه است. روسیه منتظر رئیس‌جمهوری جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود. در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس جمهوری ایران دیدار جداگانه‌ای خواهیم داشت.» پوتین همچنین گفت: «روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس جمهوری ایران برای امضای توافق‌نامه جدید مشارکت راهبردی است.» رئیس جمهوری روسیه افزود توسعه کریدور شمال - جنوب در میان پروژه‌های اولویت‌دار روسیه و ایران قرار دارد و روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف است. به‌گفته پوتین حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. کشورهای غربی و کی‌یف ایران را متهم می‌کنند که در جنگ اوکراین موشک‌های بالستیک و پهپاد در اختیار روسیه قرار می‌دهد و در این زمینه شواهدی نیز ارائه کرده‌اند اما ایران این اتهام را رد می‌کند. به‌تازگی آمریکا و چند کشور اروپایی تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کردند. آن‌ها از جمله شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را تحریم کردند.