ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساعت رسمی ایران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند

بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ رئیس جمهوری ساعت رسمی ایران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند. سال گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تغییر نکردن ساعت رسمی کشور تدوین کرده بودند که این طرح در نهایت در جلسه علنی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تصویب شد و پس از رفع ایرادات شورای نگبهان در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مجددا در دستورکار قرار گرفت که با ۱۵۱ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. بر اساس این ماده واحده، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی نسخ شده و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون بر می‌گردد. طبق این مصوبه مجلس دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست اما به هیات وزیران اجازه داده می‌شود مطابق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان‌ها و مراکز تابعه اقدام کند. این قانون از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ لازم الاجراست.

هشدار درباره اوج‌گیری کرونا در ایام نوروز:‌ ۸۵ درصد مردم ماسک نمی‌زنند

آمار کرونا در روزهای پایانی سال بالا رفته و بر نگرانی‌های ناشی از اوج‌گیری این بیماری در ایام نوروز و تعطیلات سال نو افزوده است. افزایش ترددها در روزهای پایانی سال و در عین حال، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند باعث سرعت گردش ویروس و انتقال بیماری شود. بر اساس گزارش‌ها و نمودارهای وزارت بهداشت ایران از رعایت پروتکل‌های بهداشتی که هفتگی منتشر می‌شود، ۸۵ درصد مردم کشور ماسک‌ها را برداشته‌اند و استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور به ۱۵,۸ درصد رسیده است. همچنین، میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی نیز به شدت نزول کرده و به ۴۳,۶۰ درصد رسیده است. تهران در رعایت بهداشت فردی در رتبه آخر است. افشین منیری متخصص بیماری‌های عفونی به خبرگزاری مهر گفته: «افزایش ترددها در روزهای پایانی سال، دید و بازدیدهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.» او نسبت به گردش ویروس در آستانه تعطیلات نوروزی هشدار داده و گفته کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک نزدن و پایین آمدن سطح آنتی‌بادی ناشی از واکسن‌ها زمینه‌ساز ایجاد پیک جدید کرونا در کشور است. شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری و قرنطینه شدن به محض مشاهده علامت‌های سرماخوردگی راهکار‌های موثر برای کاهش موارد ابتلا به کروناست. بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران، در تازه‌ترین واکنش به اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا در کشور گفته که پیش‌بینی کرده بودیم در بهمن ماه، بیماری اوج بگیرد که حالا این اتفاق در ماه اسفند در حال رخ دادن است. او از مردم خواست که در محیط‌ها و اماکن شلوغ و سربسته مثل هواپیما، قطار و اتوبوس، حتماً ماسک بزنند. عین اللهی همچنین از کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند درخواست کرد حتماً نسبت به تزریق واکسن کرونا بعد از ۶ ماه از آخرین تزریق اقدام کنند. وزیر بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا در روزهای اخیر، نسبت به اوج‌گیری بیماری در روزهای پایانی سال و تعطیلات سال نو، ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست حتماً پروتکل‌ها را سفت و سخت رعایت کنند.