ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه تجدیدنظر #حمید_نوری برای بررسی درخواست آزادی موقت متهم یک جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند

بنا بر اعلام وکیلان مشاور شاهدان و شاکیان دادگاه حمید نوری، به دنبال طرح درخواست آزادی موقت او از سوی وکیلان مدافعش تا زمان صدور حکم نهایی دا‌دگاه تجدیدنظر، این دادگاه روز دوشنبه ششم مارس/ ۱۵ اسفند، برای بررسی این درخواست تشکیل جلسه خواهد داد. حمید نوری متهم به مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در زندان گوهردشت است که در دادگاه بدوی در استکهلم به حبس ابد (حداکثر ۲۵ سال حبس) محکوم شده است. وکیلان مدافع قبلی او هم در جریان برگزار شدن دادگاه بدوی همین درخواست را مطرح کرده بودند که با مخالفت دادگاه روبه‌رو شد و قرار بازداشت او با قید نگه‌داری در شرایط ویژه تا زمان صدور رأی تمدید و او در سلول انفرادی نگهداری شد. دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت که تا به حال هشت جلسه آن برگزار شده، از روز چهارشنبه ۲۱ دی در دادگاه سوآ در استکهلم آغاز به کار کرد. این دادگاه برای ۱۳ جلسه برنامه‌ریزی شده بود و آخرین جلسه آن (بر اساس برنامه فعلی) روز ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۳ خواهد بود. جلسات دادگاه در ماه ژانویه به شکل علنی برگزار شد و در آن دادستان‌ها و وکیلان مدافع، اسناد و مدارک خود را ارائه کردند.

آمریکا چند شرکت کشتیرانی و پتروشیمی مرتبط با جمهوری اسلامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه ۱۱ اسفند / ۲ مارس از تحریم شش شرکت و ۲۰ کشتی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. براین اساس، شرکت پتروشیمی بوشهر و شرکت پتروشیمی شیراز به‌همراه ۲۰ کشتی متعلق به چهار شرکت‌ مستقر در چین، ویتنام، و امارات متحده عربی تحریم شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که معاملات محدود با کشتی‌های تحریم‌شده با صدور مجوزی از سوی این وزارتخانه تا روز ۲۹ ژوئن / ۸ تیر ۱۴۰۲ امکان‌پذیر است. این تحریم‌ها در چارچوب فرمان اجرایی مصوب سال ۲۰۱۸ وضع شدند که تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت، بانکداری، و حمل و نقل جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهند.

نامه ۹۰۰ عضو کتابخانه ملی در اعتراض به تعلیق عضویت زنان به دلیل حجاب

عده پرشماری از اعضای کتابخانه ملی خطاب به ریاست این سازمان نامه‌ای در اعتراض به تعلیق اعضا به دلیل عدم رعایت حجاب تحمیلی تنظیم کرده‌اند که در مدت فقط سه روز به امضای ۹۰۰ نفر از اعضا رسیده است. در متن این نامه آمده است: «کتابخانه‌ ملی، همان‌طور که از نامش پیداست نهادی عمومی است و دولت موظف به ارائه‌ خدمات عمومی به همه‌ شهروندان است». در ادامه، امضاکنندگان نامه محروم کردن افراد از خدمات عمومی و دولتی را «نقض آشکار حقوق شهروندی» دانسته‌اند. سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بعد از مراسم ۲۲ بهمن پیامک‌هایی را به تعدادی از اعضای زن ارسال کرد و با استناد به «بند ۷ ماده ۱۰ شیوه‌نامه عضویت»، اعلام کرد «رعایت کامل پوشش اسلامی و حفظ شئونات دینی، فرهنگی و اجتماعی» در محیط کتابخانه «الزامی» است. سپس در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت تعدادی از زنان عضو کتابخانه ملی منتشر شد. این افراد از طریق پیامک باخبر شده بودند که عضویت آنها تعلیق شده است. خبرگزاری امنیتی فارس تعلیق ۱۲ نفر از اعضای کتابخانه ملی را تأیید کرده است، اما اعضای معترض کتابخانه ملی می‌گویند شمار تعلیق‌شدگان بسیار بیشتر است. علاوه بر این از برخی از اعضای تعلیق‌شده برای اجازه ورود به کتابخانه ملی تعهد کتبی گرفته شده است. ۲۵ بهمن سال جاری جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران در بیانیه‌ای در اعتراض به «احکام تعلیق» تعدادی از زنان عضو این کتابخانه به خاطر عدم رعایت «حجاب اجباری»، این احکام را مصداق «آپارتاید جنسیتی» در نظام جمهوری اسلامی دانسته و نوشته بودند هدف حکومت از چنین اقداماتی «حذف خزنده زنان» است.

صداوسیما عامل مسمومیت دانش‌آموزان شاهین‌شهر را یک دانش‌آموز معرفی کرد ــ فرماندار شاهین‌شهر: عامل را دستگیر کردیم

صداوسیمای جمهوری اسلامی سناریوی تازه‌ای ساخت و در گزارشی مدعی شد که عامل مسمومیت دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه ۲۲ بهمن شاهین‌شهر یک دانش‌آموز بوده که «تحت تأثیر مسمومیت‌های گسترده در مدارس و شیطنت در کلاس خود چند پاف اسپری فلفل» به سمت هم‌کلاسی‌های خود زده است. گزارش صداوسیما افزود این دانش‌آموز «با معرفی خود به مدیر مدرسه علت اسپری کردن گاز فلفل را سهوی اعلام کرد». همزمان، سیدمحمد رضا کاظمی‌طبا، فرماندار شاهین‌شهر نیز گفت: «عامل انتشار گاز در یکی از مدارس شاهین‌شهر دستگیر شده است و بر اساس تحقیقات اولیه منشأ مسمومیت دانش‌آموزان انتشاز گاز فلفل بوده است». کاظمی‌طبا بدون آن‌که بگوید فرد بازداشت‌شده همان دانش‌آموز است، افزود: «اگر چنان‌چه این اقدام به‌صورت عمدی باشد با قاطعیت با عوامل آن برخورد خواهد شد.» این نخستین بار نیست که مسئولان حکومتی تلاش می‌کنند اهمیت رویداد مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر در شهرهای ایران را ناچیز جلوه دهند. احمد وحیدی وزیر کشور نیز درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر گفته بود: «درصد بالایی از آن‌چه که تحت عنوان عارضه برای دانش‌آموزان مطرح شده بود مربوط به عوامل خارجی نیست و بیشتر به‌خاطر استرس‌ها و نگرانی‌ها بر اثر طرح این موضوع است.»

گروسی: فعالیت هسته‌ای ایران نگران‌کننده است؛ باید در بالاترین سطح تماسمان را حفظ کنیم

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه ۲ مارس/ ۱۰ اسفند در اجلاس سران گروه تماس با جنبش عدم تعهد در باکو پایتخت آذربایجان به خبرنگاران گفت: «حفظ تماس‌ها و گفتگو با ایران در بالاترین سطح برای ما مهم است.» گروسی که قرار است فردا راهی تهران شود گفت که ما در حال ثبت تغییرات نگران‌کننده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برخی نقاط هستیم: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به منظور بررسی وضعیت میدانی و رفع شبهه‌هایی که اخیراً گسترش یافته است، دسترسی مستقیم به چنین نقاطی داشته باشد. » باکو روز پنج‌شنبه میزبان اجلاس سران گروه تماس جنبش غیرمتعهدها در پاسخ به بحران جهانی کرونا است. در این اجلاس نمایندگانی از حدود ۷۰ کشور جهان حضور دارند. رؤسای جمهوری بوسنی و هرزگوین و ترکمنستان و ازبکستان و عراق و لیبی، معاونان رئیس جمهوری کوبا و گابن و تانزانیا، نخست‌وزیران الجزایر و کنیا و نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می‌کنند.

فرماندهی انتظامی در واکنش به کتک زدن یک زن در مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهران: ما نبودیم

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پنج‌شنبه ۱۱ اسفند اعلام کرد که مأموران انتظامی «هیچ نقشی» در ضرب‌وشتم یک زن مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهران نداشتند. در اطلاعیه سخنگوی فرماندهی انتظامی آمده است: «تجسس‌های مأموران [انتظامی] نشان داده است در آن رخداد کارکنان پلیس هیچ نقشی، خواه مستقیم یا غیرمستفیم، نداشته‌اند.» این اطلاعیه افزوده است که پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه را به اطلاع مردم خواهند رساند. روز گذشته (چهارشنبه) در پی مسمومیت دانش‌آموزان دختر مدرسه ۱۳ آبان تهران اعتراضاتی در مقابل این مدرسه شکل گرفت و دانش‌آموزان و والدین آن‌ها شعارهایی علیه حکومت سر دادند. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد که یک مأمور لباس‌شخصی موهای یک زن معترض را می‌کشد و او را کتک می‌زند. روز پنج‌شنبه خبرگزاری دولتی ایسنا «از شناسایی و بازداشت چند نفر در این رابطه» خبر داد و تسنیم خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نیز نوشت چهار نفر از عوامل اصلی این حمله شناسایی و دستگیر شدند. احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در نامه‌ای به سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور خواهان پیگیری این موضوع شد. مسئولان امنیتی حکومت طوری سخن می‌گویند که نیروهای لباس‌شخصی بخشی از نیروهای سرکوب نیستند و کسی هم از اعمال آن‌ها اطلاعی ندارد.

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نشست‌های گروه ۲۰ شرکت کردند

فیصل بن فرحان، عبدالله بن زاید آل نهیان و بدر البوسعیدی، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان پنج‌شنبه ۱۱ اسفند / ۲ مارس در نشست گروه ۲۰ در دهلی نو هند شرکت کردند. وزیران خارجه عمان و امارات میهمان افتخاری این اجلاس هستند و عربستان سعودی هم از اعضای اصلی گروه۲۰ است. این نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس در دو نشست شرکت کردند. نشست نخست بر موضوعات تقویت اقدامات چندجانبه و حمایت از اصلاحات، انرژی و امنیت غذایی و همکاری‌های بین‌المللی متمرکز بود و جلسه دوم بر مبارزه با تروریسم، پرورش استعدادها و مقابله با خطرات بحران‌ها و فجایع طبیعی. نشست وزیران خارجه گروه ۲۰ با چالش‌های مهمی روبه‌روست. مهم‌ترین آن‌ها جنگ روسیه و اوکراین، تغییرات اقلیمی، خطرات انرژی و منابع غذایی، و رشد قابل توجه بدهی کشورهای در حال توسعه و کم‌تر توسعه یافته است.

نرخ فرونشست زمین در ایران ۵ برابر متوسط جهانی است

علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند نسبت به گسترش روزافزون پدیده فرونشست در ایران هشدار داد و گفت: «نرخ فرونشست زمین در کشور با بیشینه بالای ۲۰ سانتی‌متر پنج برابر متوسط دنیا است.» رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور افزود: «وضعیت فرونشست زمین در ایران نگران‌کننده است بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن در پهنه‌های مختلف ضروری است.» پیش از این مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از فرونشست خاک در ایران به مقدار ۳۰ سانتی‌متر در سال خبر داده بود. فرونشست خاک به دلیل تراز منفی برداشت آب در مناطق مختلف برای مصارف خانگی و کشاورزی، ‌همراه با گرمایش زمین و کاهش بارندگی‌ها امنیت غذایی در ایران را بیش از پپش به مخاطره می‌اندازد.

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس: هیچ‌گونه مرگی در بین دانش‌آموزان مسموم نبوده است آرامش را حفظ کنید

همایون سامه‌یح‌نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه ۱۱ اسفند درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر اظهارنظر کرد و گفت: «هدف افرادی که پشت ماجرای مسمومیت‌ها هستند، ایجاد رعب و وحشت است.» او از والدین خواست تا مانع ورود دانش‌آموزان به مدرسه‌ها نشوند و افزود: «تعداد افرادی که بیش از یک روز بستری شدند درصد بسیار پایینی بودند و در نهایت هیچ‌گونه مرگی در بین دانش‌آموزان نبوده است به همین دلیل توصیه من این است که اگر چنین اتفاقی خدایی نکرده افتاد، ایجاد آرامش در محیط و در دانش‌آموزان توسط خود آموزش و پرورش و سیستم اورژانس بسیار مهم و مؤثر است.» با گذشت سه ماه از مسمومیت دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایران مسئولان حکومتی تلاش می‌کنند از سویی پای «دشمنان» را به این مسئله باز کنند و از سوی دیگر پیامدهای آن را ناچیز جلوه دهند و واکنش‌های اجتماعی به این موضوع را کاهش دهند.

دادستان تهران از رسیدگی به مسمومیت دانش‌آموزان در شعبه ویژه دادسرای تهران خبر داد

علی صالحی، دادستان تهران پنج‌شنبه ۱۱ اسفند اعلام کرد که شعبه ویژه‌ای در دادسرای تهران برای پیگیری خارج از نوبت پرونده قضایی مسمومیت دانش‌آموزان تهرانی تشکیل شده است. او گفت: «دادستانی تهران به مسئله ورود کرده و تحقیقات همه‌جانبه آغاز شده است.» صالحی نیز همچون دیگر مسئولان حکومتی مسموم کردن دانش‌آموزان دختر را اقدامی «خرابکارانه» و خارج از حکومت دانست و گفت: «در تلاشیم با همکاری ضابطین در اسرع وقت عامل یا عاملین این عملیات‌های خرابکارانه را شناسایی و محاکمه کنیم.» برای نخستین بار در ۹ آذرماه سال جاری خبر مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان با گزارشی درباره هنرستان دخترانه نور قم منتشر شد. در طی این مدت گزارش‌های متعددی از مدرسه‌های چندین شهر در این مورد منتشر شد و اکنون دیگر تردیدی وجود ندارد که مسمومیت‌ها تصادفی نیست و به‌شکل برنامه‌ریزی‌شده هدایت می‌شود. تنها در روز گذشته (چهارشنبه) دانش‌آموزان ۱۴ مدرسه در تهران مسموم شدند. لباس شخصی‌ها در مقابل یکی از این مدرسه‌ها به خانواده‌های معترض دانش‌آموزان حمله کردند.

وزیر کشور می‌گوید هنوز عامل خاصی در مسمومیت دانش‌آموزان شناسایی نشده است

با گذشت بیش از سه ماه از مسمومیت‌های پیاپی دختران دانش‌آموز در مدرسه‌های شهرهای مختلف، احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: « تاکنون گزارش قطعی از این‌که علت این موضوع یک ماده خاص بوده و آن ماده سمی بوده و این در نتیجه آن اتفاق افتاده از سوی دستگاه‌ها اعلام نشده است.» وحیدی که عصر چهارشنبه ۱۰ اسفند در پایان جلسه بررسی وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان با حضور جمعی از مسئولان حکومتی صحبت می‌کرد ضمن اعلام این‌که تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است، افزود: «در رابطه با این‌که این اتفاق یک ماجراجویی شخصی یا داخلی بوده یا این‌که معلوم شده باشد که عوامل مؤثر از بیرون از مدرسه در این موضوع دخالت داشته‌اند تحت بررسی دستگاه‌های امنیتی است.» چنین اظهارنظرهایی پس از گذشت سه ماه از این رویداد شگفت‌آور است زیرا در موارد امنیتی دیگر معمولاً نهادهای حکومتی فوراً افرادی را به‌عنوان مظنون دستگیر می‌کنند و از کشف فوری «توطئه‌ها» خبر می‌دهند. وزیر کشور حتی نقش «دشمنان» در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دختر را بعید ندانست و گفت: «البته دشمنان ما آن‌هایی که علاقه داشته و دارند که کشور را با عملیات‌های مختلف دچار مشکل کنند این‌ها درباره این موضوع تلاش دارند و یک بار دیگر هم خباثت خودرا نشان داده‌اند که با روح و روان عزیزان و دلبندان ما بازی کنند و آنها را دچار هراس کنند. این موضوع را در رسانه‌های خارجی و توسط گروه‌های مزدور می‌بینیم و طبیعی است چراکه همیشه کارشان این بوده است.»

نیروی دریایی بریتانیا یک محموله تسلیحات قاچاق ایرانی را در آب‌های بین‌المللی دریای عمان کشف و ضبط کرده است

نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا پنجشنبه ۲ مارس/۱۱ اسفند اعلام کرد که ماه گذشته از یک کشتی که از جنوب ایران وارد آب‌های دریای عمان شده بود تسلیحات ایرانی از جمله موشک‌های هدایت شونده ضد تانک کشف و ضبط کرده است. بر این اساس این کشتی در تاریکی شب توسط یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکا و یک هلیکوپتر انگلیسی ردیابی شد. به گفته وزارت دفاع انگلیس، این شناور در ابتدا تلاش کرد تا به سمت آب‌های سرزمینی ایران حرکت کند اما توسط گروهی از تفنگداران دریایی سلطنتی متوقف شد. بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح‌های قاچاق توسط اچ‌ام اس لنکستر و حضور دائمی نیروی دریایی سلطنتی در منطقه خلیج فارس نمایانگر تعهد ما برای حمایت از قوانین بین‌المللی و مقابله با فعالیت‌هایی‌ست که صلح و امنیت در سراسر جهان را تهدید می‌کند.» بریتانیا گفت که بازرسی اولیه نشان می‌دهد که محموله کشتی توقیف شده شامل موشک‌های هدایت شونده ضد تانک ایرانی و اجزای موشک‌های بالستیک میان‌برد بوده و سازمان ملل را در مورد توقیف آن مطلع کرده است. اواخر سال گذشته نیز اچ‌ام اس لنکستر نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا مستقر در خلیج فارس و دریای عمان محموله مشابهی را توقیف و به سازمان ملل گزارش کرده بود.

رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمعه سوم مارس/۱۲ اسفند به منظور از سر گرفتن مذاکرات احیای برجام وارد تهران می‌شود. یورونیوز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشته است که ظاهراً گروسی شنبه آینده با ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این منبع به یورونیوز گفته است با توجه به کاهش سطح همکاری‌ها بین ایران و آژانس، گروسی می‌خواهد فرصتی برای از سرگیری روابط در «بالاترین سطح» داشته باشد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این‌باره سکوت کرده است. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز رسیده است. کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۸ فوریه/۹ اسفند در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفت ایران می‌تواند در ۱۲ روز به مواد شکافت‌پذیر لازم برای تولید یک بمب اتم دست یابد. در زمان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ این زمان یک سال برآورد شده بود.

اکسیوس: دو مقام بلندپایه اسرائیلی برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکا می‌روند

به گزارش اکسیوس، دو مقام اسرائیلی و آمریکایی گفتند انتظار می‌رود ران درمر، وزیر امور راهبردی اسرائیل و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی آن کشور، اوایل هفته آینده برای دیدار با مقامات ارشد دولت جو بایدن به واشنگتن سفر کنند. درمر و هانگبی از سیاستمداران جناح ‌جنگ‌طلب و طرفدار حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران‌اند. اکسیوس نوشته است انتظار می‌رود آن‌ها با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایالات متحده دیدار کنند. دیدار درمر و هانگبی در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده کاخ سفید در مورد طرح بازنگری قضایی بنیامین نتانیاهو و تشدید تنش‌ها در کرانه باختری رود اردن انجام خواهد شد. دو مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند دولت بایدن مایل است با نتانیاهو برای مقابله با ایران همکاری کند اما اگر کرانه باختری به عنوان «حیاط خلوت» اسرائیل در آتش بسوزد، این کار را سخت‌ خواهد کرد. کاخ سفید و دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند نتانیاهو «در زمان مناسب» دعوت‌نامه‌ای برای حضور در کاخ سفید دریافت خواهد کرد. آن‌ها تاکید کردند علاوه بر مشغله‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، دولت بایدن می‌خواهد ابتدا ببیند ماه رمضان بدون تشدید تنش در کرانه باختری به پایان می‌رسد.

اعتماد: دانش‌آموزان مدارس دخترانه ۵۸ مدرسه در ۱۰ استان ایران هدف ترورهای شیمیایی قرار گرفته‌اند

اعتماد نوشت بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است تا ساعت ۱۸:۴۰ روز دهم اسفند، دانش‌آموزان مدارس دخترانه در ۵۸ مدرسه در ۱۰ استان ایران هدف «ترورهای شیمیایی» قرار گرفته‌اند. اعتماد یادآوری کرد که احتمال دارد دامنه این حملات تروریستی در روزهای آینده گسترده‌تر شود. یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم اعلام کرد ۹۰۰ دانش‌آموز در مدت بیش از سه ماه، دچار مسمومیت شده‌اند. وزارت کشور یا وزارت آموزش و پرورش از تعداد شهرهای درگیر با این موضوع آمار دقیقی اعلام نکرده‌اند. سه‌شنبه نهم اسفند، یکی از نمایندگان مجلس در تذکر خود تاکید کرد ۱۵ شهر درگیر با این تهاجم بیولوژیکی هستند اما ساعتی بعد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، از او انتقاد کرد و گفت فقط مدارس دو شهر ایران هدف قرار گرفته‌‌اند.خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، در مقاله‌ای از اساس منکر ترورهای شیمیایی-بیولوژیکی دانش‌آموزان شده و ادعا کرده «ممکن است در مواردی، شیطنت دانش‌آموزان یا ترس روانی آنان زمینه حوادثی شده باشد.» صدا و سیمای جمهوری اسلامی اما گزارش داد که روز گذشته تنها در ۱۱ مدرسه در اردبیل، ۴۰۰ دانش‌‌‌آموز مسموم شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.