ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمین لرزه‌ای قدرتمند، افغانستان و پاکستان را لرزاند

در پی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶,۵ در پاکستان و افغانستان که در هند نیز لرزش آن احساس شد، دست‌کم دو نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

در پی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶,۵ ریشتر در پاکستان و افغانستان که در هند نیز لرزش آن احساس شد، دست‌کم دو نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) اعلام کرد مرکز زمین‌لرزه در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق شهر «جرم»  در ولایت بدخشان افغانستان و نزدیک مرز پاکستان و تاجیکستان بوده است.

مقامات امداد و نجات پاکستان به الجزیره گفتند که دست کم دو نفر از جمله یک کودک در استان خیبر پختونخوا پاکستان در اثر این زمین‌لرزه کشته شدند.

بلال فیضی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ۱۱۲۲ در شمال غربی پاکستان به الجزیره گفت: یک دختر ۱۰ ساله و یک مرد ۲۴ ساله در اثر ریزش دیوارهای خانه‌هایشان جان باختند.  به گفته فیضی، در اثر رانش زمین در ولسوالی سوات، در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اسلام‌آباد  بیش از ۲۰ ساختمان آسیب دیده و ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.

در بیمارستان‌های شهر سوات در استان خیبر پختونخوا پاکستان حداقل ۲۵۰ نفر از مصدومان تحت مداوا قرار گرفتند. ۵۲ نفر هم در سایر مناطق این استان زخمی شده‌اند.

در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان از مسئولان مدیریت بلایای این کشور خواست تا در شرایط پس از زلزله هوشیار باشند.

از افغانستان و هند تلفات جانی گزارش نشده است

مقامات محلی گفته‌اند که تاکنون هیچ تلفاتی در افغانستان گزارش نشده است و افزودند که مراکز صحی در سراسر کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

این زمین‌لرزه در کابل و همچنین در برخی از شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد و لاهور احساس شد.

سارا حسن، یکی از اهالی اسلام‌آباد، به الجزیره گفت که دیوارهای خانه‌اش به دلیل وقوع زلزله در پایتخت پاکستان به لرزه درآمد. این مرد ۴۳ ساله گفت:

آهسته شروع شد و سپس قدرت گرفت. خانه می‌لرزید، همه چیز می‌لرزید. بعد لرزش‌ها کند شد و بعد از چند دقیقه همه چیز آرام شد.

شاهدان همچنین از احساس لرزش در کشمیر تحت کنترل هند خبر دادند. در آنجا، مردم با یادآوری دو زمین‌لرزه ویرانگر که ماه گذشته ترکیه و سوریه را لرزاند و بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را به کشتن داد، از ترس از خانه‌های خود بیرون گریختند. محمد یاسین، یکی از ساکنان شهر اصلی سرینگر، به الجزیره گفت:

ما در منزل نشسته بودیم که دیدیم همه چیز در اطرافمان می‌لرزد. ابتدا، خیلی قدرتمند نبود، اما وقتی با عجله به بیرون رفتیم، همه را در خیابان دیدیم که گریه می‌کنند. تصاویر ویرانی ترکیه و سوریه هنوز در خاطر ما باقی مانده. یک لحظه احساس کردیم که این پایان جهان است.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در سال گذشته در پی زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در شرق افغانستان کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.