ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حقوق اسفندماه معلمان را در آخرین ساعات پایان سال پرداخت کردند، آن هم کمتر از حقوق بهمن‌

قرار بود معوقات حقوق معلمان را با حقوق اسفند پرداخت کنند، معوقات را نپرداخته‌اند اما کسری‌های بازنشستگی، بیمه و مالیات را از حقوق اسفندماه برداشته‌اند.

دوشنبه ۲۹ اسفند، درست در لحظاتی که تحویل سال نو نزدیک می‌شد، وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌ای از تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان عذرخواهی کرد و گفت:

توقع و انتظار این بود که سازمان‌های پشتیبان و تأمین‌کننده منابع در اجرای این قانون [رتبه‌بندی] همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می‌داشتند؛ لیکن با توجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق‌العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش در مورد پرداخت تفاوت مزایای رتبه‌بندی معلمان افزود: «طی روزهای آتی تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد».

کانون صنفی معلمان ایران در توییتر نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و نوشت: «حقوق اسفند در حالی واریز شد که مبلغ واریزی از میزان مبلغ حقوق همیشگی بسیار پایین‌تر بود.»

به‌گفته این کانون سازمان برنامه و بودجه اقدام به پرداخت حقوق‌ها بدون معوقات رتبه‌بندی و ترمیم کرد اما کسری‌های جدید حقوق اسفند را به‌طور کامل کسر کرد و به همین دلیل مبلغ حقوق اسفند از حقوق بهمن‌ماه کمتر شده است.

کسری‌های حقوق مربوط به بندهای صندوق بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی و مالیات مستمر است که بابت اعمال رتبه‌بندی افزایش یافته بودند و کسری‌های جانبی برخی معلمان در اسفندماه  بوده است.

بدین ترتیب قرار بود معوقات حقوق معلمان را با حقوق اسفند پرداخت کنند، معوقات را نپرداخته‌اند اما کسری‌های بازنشستگی، بیمه و مالیات را از حقوق اسفندماه برداشته‌اند.

معلمان این اقدام را «تخلف آشکار» دانسته‌اند. محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) وضعیت حال حاضر معلمان را چنین بیان کرده است:

در حالی که فقط چند ساعتی به پایان سال جدید باقی مانده است، رتبه‌بندی با همه تبلیغات رسانه‌ای / نمایشی اجرا نشد. حقوق اسفندماه به صورت علی‌الحساب در حال واریز است. یعنی کمتر از حقوق اصلی ماهانه؛ معوقات و مطالبات سال‌های گذشته همچنان پرداخت نشده است. حراست آموزش و پرورش همچنان در حال پرونده‌سازی برای فعالان صنفی است؛ ده‌ها فعال صنفی و معلم همچنان در زندان هستند؛ صد در صد معلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و...

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.