ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

او بیش از پنج سال در زندان بود و دو روز پیش برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی در زندان ارومیه منتقل شد. روز پنج‌شنبه آخرین ملاقات را با خانواده‌اش داشت.

بامداد جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ و در آستانه نوروز، محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد ۴۳ ساله اهل اشنویه در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

شبکه حقوق بشر کردستان، کُردپا و هه‌نگاو، نهادهای حقوق بشری کردستان، خبر اعدام محی‌الدین ابراهیمی را تأیید کردند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشته است که بامداد جمعه فرماندار و شهردار اشنویه با خانواده محی‌الدین ابراهیمی تماس گرفته و از توقف اجرای حکم او خبر داده بودند و خانواده‌اش از ارومیه به اشنویه بازگشته بودند، اما صبح زود با آن‌ها گفته‌اند که برای تحویل پیکر فرزندشان به زندان ارومیه مراجعه کنند.

بنا به این گزارش، نیروهای حکومتی شب گذشته نیز فخرالدین ابراهیمی، پسر این زندانی سیاسی را در مقابل زندان مرکزی ارومیه بازداشت کرده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان نیز اعلام کرد که همزمان با اعدام محی‌الدین ابراهیمی حکم اعدام دست‌کم چهار زندانی مربوط به اتهامات «مواد مخدر» در این زندان اجرا شد.

محی‌الدین ابراهیمی پیش‌تر در ۱۶ اسفندماه جاری نیز جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل و سپس به بند بازگردانده شده بود.

این زندانی سیاسی ۱۲ آبان‌ ۱۳۹۶ در پی تیراندازی نیروهای نظامی حکومت ایران زخمی و سپس بازداشت شده بود.

محی‌الدین ابراهیمی پس از زخمی شدن به بیمارستانی در ارومیه منتقل شد و بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه برده شد. او به اتهام «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» مورد بازجویی و ضرب‌وشتم قرار گرفته بود.

۲۹ مرداد ۹۷ جلسه محاکمه محی‌الدین ابراهیمی در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی «شیخ‌لو» در حالی‌که از حق دسترسی به وکیل تعیینی محروم مانده بود، برگزار شد و یکم مهرماه همان سال حکم اعدام به اتهام «بغی» و «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» رسماً به او ابلاغ شد.

محی‌الدین ابراهیمی سال ۸۹ نیز با اتهام مشابهی بازداشت و پس از گذراندن دوران محکومیت از زندان ارومیه آزاد شده بود.

همچنین در سال ۹۶ برادر این زندانی سیاسی کُرد به نام نورالدین ابراهیمی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی حین کاسبکاری جان خود را از دست داد.

در شهریورماه سال ۹۹، حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی عیناً در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور در تهران تأیید شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.