ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از شش ماه نبرد خونین، اوکراین به دفاع از باخموت ادامه می‌دهد

مقام‌های اوکراین می‌گویند دفاع از باخموت را به شکل جدی ادامه می‌دهند چرا که این نبرد، مهم‌ترین منابع و نیروهای نظامی روسیه را به خود مشغول نگاه داشته و بنابراین آن‌ها تمرکز کمتری برای موج حملات‌شان در فصل بهار به دیگر نقاط اوکراین خواهند داشت.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، گفت که نبرد در شهر باخموت در شرق اوکراین شدت گرفته و نیروهای روسیه هجوم دیگری را تدارک دیده‌اند برای شکستن خطوط دفاعی اوکراین که تا حد زیادی در شش ماه گذشته مستحکم بوده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که در غرب باخموت، حملات موشکی و راکتی روز جمعه ۱۰ مارس/ ۱۹ اسفند به شهر کوستیانتینیوکا تحت کنترل اوکراین ادامه یافت. دفتر دادستانی منطقه گفت که هشت نفر زخمی شده‌اند و بیش از ده‌ها خانه آسیب دیده یا ویران شده است.

خبرنگاران آسوشیتدپرس در شهر حداقل چهار مجروح را دیدند که به بیمارستان منتقل شدند. پلیس گفت نیروهای روسی با موشک‌های اس-۳۰۰ و بمب‌های خوشه‌ای به شهر حمله کردند.

این حملات در حالی انجام شد که یکی از دستیاران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که این کشور تصمیم گرفته است به نبرد در باخموت ادامه دهد، زیرا این نبرد بهترین واحدهای روسیه را تحت فشار قرار داده و تمرکز آنها را قبل از آغاز حملات برنامه‌ریزی شده به اوکراین رد فصل بهار از بین می‌برد.

اظهارات میخائیلو پودولیاک آخرین نشانه از تاکید کی‌یف بر ادامه دفاع از شهر باخموت پس از ماه‌ها نبرد خونین بود.

در سمت دیگر نبرد، رئیس گروه مزدور واگنر روسیه از افزایش «قهرمانانه» تولید مهمات از مسکو تشکر کرد اما گفت که همچنان نگران کمبود نیروهای نظامی خود و ارتش روسیه است. یوگنی پریگوژین همچنین روز جمعه گفت که واگنر مراکز استخدامی برای جذب نیروهای جدید را در ۴۲ شهر روسیه افتتاح کرده است.

در دیگر نقاط جبهه جنگ، به گفته مقامات اوکراینی، پس از حمله موشکی و پهپادی روسیه که زیرساخت‌های حیاتی را در روز پنجشنبه هدف قرار داد، بیشتر زیرساخت‌های برق کی‌یف بازسازی شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات این کشور، منابع برق در منطقه اودسا هم به طور کامل بازسازی شده، و حدود ۶۰ درصد از خانوارهای شهر خارکف هم مجددا به شبکه برق متصل شدند. با این حال هنوز خسارات قابل توجهی به زیرساخت‌های انرژی در مناطق ژیتومیر و خارکف در شمال غرب و شمال شرق اوکراین ایجاد شده که هنوز بازسازی نشده‌اند.

در جبهه دیپلماتیک، سنا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، روز جمعه در سفری اعلام نشده به کی‌یف رفت و با زلنسکی دیدار کرد. آن‌ها در مراسمی در کلیسای جامع گنبد طلایی سنت مایکل به یاد دمیترو کوتسیوبایلو، یک فرمانده نظامی مشهور اوکراینی شرکت کردند.

همزمان هزاران نفر برای شرکت در مراسم تشییع جنازه کوتسیوبایلو در کی‌یف جمع شدند. او با نام مستعار داوینچی و به عنوان یک قهرمان ملی و نماد مقاومت، روز سه‌شنبه در ۲۷ سالگی در نزدیکی باخموت کشته شد.

در بریتانیا، نخست وزیر این کشور گفت که جنگ در اوکراین پشت میز مذاکره پایان خواهد یافت. ریشی سوناک گفت که از ولودیمیر زلنسکی حمایت خواهد کرد تا در «بهترین موقعیت ممکن برای انجام این گفت‌وگوها» باشد و متعهد به ارائه حمایت نظامی اضافی به اوکراین است. اظهارات سوناک نشان‌دهنده یک شکاف آشکار با سلفش، بوریس جانسون، در موضع او در مورد چگونگی پایان جنگ علیه روسیه بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.