ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحرین به اعضای «دیده‌بان حقوق بشر» ویزا نداد

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از نمایندگان پارلمان‌های سراسر جهان برای توجه به وضعیت حقوق بشر در اجلاسی که از روز شنبه در منامه برگزار می‌شود، سبب لغو ویزای اعضای این نهاد شد.

دیده‌بان حقوق بشر روز جمعه ۱۰ مارس/ ۱۹ اسفند، چند روز پس از ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین، گفت که این کشور ویزاهای صادر شده برای اعضای این سازمان حقوق‌بشری را برای شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی پارلمانی لغو کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که ویزاهایی که برای دو عضوش در روز ۳۰ ژانویه صادر شده بود، در روز ۸ مارس لغو شد - سه روز قبل از شروع کنفرانس در روز شنبه.

بحرین، متحد ایالات متحده، از روز شنبه میزبان صد و چهل و ششمین مجمع اتحادیه بین المجالس (IPU)است.

اتحادیه بین‌المجالس، که پارلمان‌های سراسر جهان را تشکیل می‌دهد و هدف آن ترویج دموکراسی و حقوق بشر است، گفت که «آگاه است» ویزاها لغو شده اما گفت که «مسئول فرآیند ویزا نیست و این تصمیم مستقل کشور میزبان است».

این اولین بار بود که از سال ۲۰۱۲ برای اعضای دیده‌بان حقوق بشر برای حضور در بحرین ویزا صادر شده بود.

دیده‌بان حقوق بشر، که ناظر دائمی در اتحادیه بین‌المجالس است، دوشنبه گذشته از شرکت‌کنندگان در کنفرانس خواسته بود تا نگرانی‌های خود را در مورد آنچه «سرکوب جدی حقوق بشر در بحرین» می‌خواند، مطرح کنند.

این سازمان همچنین گفت که این نهاد باید از بحرین بخواهد که «همه کسانی را که صرفاً به دلیل اظهار‌نظر مسالمت‌آمیز زندانی شده‌اند آزاد کند» و قوانینی را که مخالفان سیاسی را از شرکت در انتخابات منع می‌کند، لغو کند.

پس از آن که معترضان عمدتاً شیعه با الهام از بهار عربی در سال ۲۰۱۱ به خیابان‌ها آمدند و خواستار برپایی انتخاباتی دموکراتیک شدند، سرکوب معترضان آغاز شد.

صدها تظاهرکننده از آن زمان در زندان هستند و احزاب اپوزیسیون غیرقانونی اعلام شده‌اند. در انتخابات پارلمانی در ماه نوامبر، دو گروه اصلی اپوزیسیون بحرین، شیعه الوفاق و سکولار وعد، از معرفی نامزدهای خود جلوگیری کردند. این احزاب به ترتیب در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ منحل شدند.

دولت بحرین گفته است که اصلاحات کلیدی در سال‌های اخیر در زمینه حقوق بشر، عدالت کیفری و رفتار با زندانیان انجام داده است. این کشور همچنین اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد کرده و گفته است که انتخابات این کشور دموکراتیک است.

گروه‌های حقوق بشری، از جمله دیده‌بان حقوق بشر از بحرین انتقاد کرده‌اند که با برگزاری رویدادهای بین‌المللی، مانند مسابقه سالانه فرمول یک در هفته گذشته، سوابق حقوق بشری خود را «سفیدشویی» یا «ورزش‌شویی» می‌کند تا تمرکز جهانیان را از سرکوب مخالفان سیاسی منحرف کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.