ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام را به سلول انفرادی منتقل کردند

از سرنوشت این زندانی سیاسی کُرد پس از انتقال از بند زندانیان سیاسی و مذهبی زندان ارومیه به سلول انفرادی اطلاعی در دست نیست.

محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه در معرض اعدام قرار دارد و هر لحظه ممکن است دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جان این زندانی سیاسی کُرد را به صورت مخفیانه بگیرد.

بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱، محی‌الدین ابراهیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام از بند زندانیان سیاسی و مذهبی زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شده است. به نوشته این نهاد حقوق بشری، با توجه به «قطعی بودن» حکم اعدام این زندانی سیاسی هر لحظه خطر اجرای حکم او وجود دارد.

بنا بر این گزارش روز سه‌شنبه همزمان با انتقال این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پنج زندانی دیگر که پیش‌تر به اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

پیش از این، سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه ١٤٠٠، محی‌الدین ابراهیمی از بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل و پس از بازجویی در مورد مسائل داخلی زندان ارومیه روز پنج‌شنبه چهارم آذرماه همان سال به زندان بازگردانده شده بود.

محی الدین ابراهیمی، ۴۳ ساله و اهل اشنویه، ۱۲ آبان ۹۶ در یکی از روستاهای شهرستان اشنویه با تیراندازی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران زخمی و بازداشت شد.

این زندانی سیاسی کُرد پس از زخمی شدن از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به بیمارستانی در ارومیه منتقل شد. او در آن زمان بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه «سیدالشهدا» ارومیه منتقل و به اتهام «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» مورد بازجویی و شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفت.

جلسه دادگاه این زندانی سیاسی ۲۹ مرداد ۹۷ در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ‌لو بدون حق داشتن وکیل تعیینی برگزار و روز یکم مهر ماه صدور حکم اعدام به اتهام «بغی» به او  در زندان ابلاغ شد.

این حکم پس از اعتراض این زندانی سیاسی به شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور ارجاع و به دلیل «نقص تحقیقات» حکم نقض و مجدداً به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه ارجاع داده شد. محی‌الدین ابراهیمی برای بار دوم در دی ماه از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اعدام محکوم شد.

محی‌الدین ابراهیمی پیش‌تر در سال ۸۹ به اتهام «همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از تحمل ۱۴ ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

به نوشته شبکه حقوق بشر کردستان، یک برادر این زندانی سياسی به نام نورالدین ابراهیمی سال ۱۳۹۶ در هنگام کولبری در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران کشته شد.

اجرای قریب‌الوقوع احکام اعدام این زندانیان در حالی است که صبح ۱۵ اسفند نیز، مرکر رسانه‌ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از صدور حکم اعدام برای شش زندانی سیاسی عرب اهوازی خبر داد.

بنا بر این گزارش قوه قضاییه جمهوری اسلامی علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غیبشاوی و سالم موسوی به دلیل عضویت در «شاخه نظامی حرکه النضال» و «مشارکت در عملیات تروریستی» محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند.

پیش از این در بهمن امسال برخی از فعالان اهواز از صدور حکم برای این شش زندانی خبر داده بودند.

طبق گزارش سازمان حقوق بشر ایران، طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت‌شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.