ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه هنرهای تجسمی «آزادی» در لاهه هلند: واکنش هنرمندان مستقل به قیام ژینا

پنج هنرمند ایرانی و هلندی در نمایشگاهی که نام «آزادی» بر آن گذاشته شده موضوع جنبش جاری در ایران را با استفاده از هنر برای مخاطبان خود به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه تا ۱۷ ماه مارس در شهر لاهه دایر است.

«آزادی» عنوانی است که جمعی از هنرمندان ساکن هلند بر نمایشگاه آثار هنری خود گذاشته‌اند. این نمایشگاه گروهی بر موضوع خیزش جاری در ایران متمرکز است.

بهروز نقی‌پور، ایمان رضایی، صابر جوانمرد، بهمن اسلامی و خانم خلسکه ماوت هنرمندانی هستند که آثارشان در این رویداد به مدت دو هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این جمع در بیانیه ای که به مناسبت آغاز به کار نمایشگاه منتشر کرده‌اند نوشته‌اند:

در شهریور۱۴۰۱ ژینا (مهسا) امینی، دختر کرد۲۲ساله توسط گشت ارشاد به دلیل بدحجابی با خشونت دستگیر شد و پس از چند روز به دلیل ضربات وارده به سرش به کما رفت و جان خود را از دست داد. در پی آن شعار زن، زندگی، آزادی به سمبل دادخواهی مردم ایران تبدیل شد و در تمام ایران موجی از اعتراضات توسط مردم به‌خصوص جوانان شکل گرفت که بنیادهای ساختار حاکمیت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی را نشانه گرفت. با وجود صدها کشته، دستگیری و شکنجه هزاران تن ازجوانان و کودکان، این موج انقلابی همچنان ادامه دارد.

این جمع همچنین در این بیانیه دلیل انتخاب نام نمایشگاه و هدفشان از حضور در آن را اینگونه شرح داده‌اند:

نام این نمایشگاه «آزادی» انتخاب شد بر اساس این که تمامی هنرمندان در این نمایشگاه به صورت مستقل و بدون وابستگی به هیچ ایدئولوژی و دیدگاه سیاسی کار خود را به نمایش گذاشته‌اند. این آثار نمایانگر واکنش این هنرمندان به این واقعه‌ی تاریخی است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ایمان رضایی، هنرمند ایرانی مقیم هلند یکی از افرادی است که آثارش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
او که فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه فردوس مشهد است، بیش از ۱۰ سال است که به فعالیت‌های مختلف هنری (کارتون، هنر اعتراضی، هنر مفهومی، نقاشی دیواری) مشغول است.

دو مجسمه در حال ادرار کردن بر روی پول ایرانی با تصویر خمینی. بر روی پول‌ها نوشته شده مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر خمینی
اثری از ایمان رضایی، هنرمند ایرانی مقیم هلند
تصویر یک پول ایرانی که بروی آن نوشته شده ننگ با رنگ پاک نمی‌شود. زیر آن شعار مرگ بر خامنه‌ای که با رنگ شفید کم رنگ پوشیده شده ولی هنوز قابل رویت است.
اثری از ایمان رضایی، هنرمند ایرانی مقیم هلند
نوشتن شعار زن زندگی آزادی بر روی پول ایران
اثری از ایمان رضایی، هنرمند ایرانی مقیم هلند
پایین و بالا بگیرید و بکشید

او در توضیح پروژه‌ای که در نمایشگاه آزادی از او به نمایش گذاشته شده می‌گوید:

امروز ایران در شرایط انقلابی قرار دارد و شعار "زن، زندگی، آزادی" که صدای آزادی خواهی مردم این سرزمین است به گوش جهانیان رسیده است. هم زمان بحران اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی کار را به جایی رسانده که ارزش بزرگ‌ترین اسکناس‌های ایران از قیمت یک برگ مقوای سفید در اروپا کمتر است. مجموعه‌ی پیشرو واکنش من به عنوان یک هنرمند به شرایط جاریست.

گفت‌وگوی کوتاه با ایمان رضایی را در ادامه ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نمایشگاه آزادی تا ۱۷ ماه مارس هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر در شهر لاهه به آدرس Korte Vijverberg 2 2513 AB دایر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.