ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل عبدی: نهادهای امنیتی مانع آزادی من هستند

اسماعیل عبدی را دو سال و شش ماه بعد از پایان دوره محکومیت در زندان حبس و تمام حقوق و بیمه او را قطع کرده‌اند. او می‌گوید پرونده‌اش را پاسکاری می‌کنند تا نگذارند آزاد شود.

اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان تهران را نزدیک به ۹ سال است در زندان حبس کرده‌اند. دیوان عالی قضایی چندی قبل حکم به لغو محکومیت مجدد او داد و به استناد همین حکم باید این فعال صنفی معلمان از زندان آزاد می‌شد. دستگاه قضایی اما با «پاسکاری» پرونده عبدی مانع آزادی او شده است. او در این باره به روزنامه «اعتماد» گفت:

دیوان عالی کشور پرونده من را نقض کرده، اما برخی نهادها اجازه نمی‌دهند سیر قانونی پرونده من طی شود.

حکم پنج سال حبس او در اردیبهشت ۱۳۹۹ پایان پذیرفت اما همان زمان دستگاه قضایی حکم حبس تعلیقی عبدی را به دلیل شرکت در اعتراضات معلمان در سال ۱۳۸۹ اجرایی کرد تا او را در زندان نگه دارد. عبدی در این باره گفت:

در اردیبهشت سال ۹۹ موعد حبس پنج ساله من پایان می‌گرفت. اما به جای اینکه آزاد شوم، اتهام تعلیقی پرونده سال ۸۹ من به جریان افتاد و دوباره راهی زندان شدم. از آن تاریخ تا به امروز حدود دو سال و نیم است که در حبس دوم به سر می‌برم. همان حبس ۱۰ ساله‌ای که پنج سال تعلیق شده بود.

در آبان ماه رامین صفرنیا، وکیل اسماعیل عبدی از پذیرش اعاده دادرسی موکلش در دیوان عالی کشور و نقض حکم حبس او خبر داد، اما با گذشت بیش از چهار ماه از این ماجرا، نهادهای قضایی و امنیتی مانع آزادی عبدی شده‌اند. او در این باره هم گفت:

منتظر آزادی بودم که متاسفانه بخش اجرای احکام به جای ارسال پرونده به دفتر کل دادگاه انقلاب برای تعیین شعبه هم‌عرض به شکل عجیبی آن را به معاونت قضاییه ارسال کرد. یعنی پرونده من در حال حاضر در اختیار معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران است. پیگیری‌های مکرر خانواده و وکیلم نتیجه نداده است و من به‌‌رغم حکم قانونی برای آزادی در زندان هستم.

دبیر پیشین کانون صنفی معلمان تهران که در سال ۱۳۹۴ هنگام خروج از ایران برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المللی معلمان در فرودگاه به صورت موقت بازداشت شد، معتقد است پرونده‌ای که علیه او ساخته‌اند در یک مثلث پاسکاری می‌شود:

مثلثی شکل گرفته است و پرونده من پاسکاری می‌شود. دادگاه انقلاب اعلام می‌کند پرونده را به اجرای احکام ارسال کرده است. اجرای احکام می‌گوید پرونده را به قوه قضاییه ارسال کرده است. از سوی دیگر قوه قضاییه هم اعلام می‌کند این حکم به شکل غیرقانونی و غیرشرعی صادر شده است، اما من هنوز در زندانم. ماده ۴۷۷ در اختیار رئیس قوه قضاییه است و ایشان در پرونده من، تشخیص خلاف شرع و قانون داده‌اند. قبل از بررسی پرونده توسط رئیس قوه قضاییه، پرونده در هیات عالی نظارت و بازرسی قوه قضاییه بازبینی شده و تخلفات آن احصا شده است. پرونده به معاونت قضایی ارسال شده تا سیر قانونی آن طی شود. سیری که بیش از یک‌سال زمان می‌برد. در واقع اجرای احکام به جای اینکه پرونده مرا به دادگاه انقلاب بفرستد و من با یک وثیقه به راحتی آزاد شوم، این کار را نکرده و پرونده را به معاونت قوه قضاییه ارسال کرده است.

عبدی که بیش از هشت سال است در زندان حبس شده و بارها در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده است، در این گفت‌وگو فاش کرده آموزش و پرورش تمامی حقوق و بیمه او را قطع کرده است:

حقوق و بیمه من کامل قطع شده است. من بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارم، اما آموزش و پرورش مرا بازنشسته نمی‌کند. به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ام، اما نتیجه‌ای نداشته است. نه مرا اخراج می‌کنند و نه بازنشسته‌ام می‌کنند. من ۲۲ سال و هشت ماه سابقه کار دارم، اما مرا بلاتکلیف گذاشته‌اند.

عبدی در سال ۱۳۸۹ در ارتباط با پرونده‌ای که برای فعالان صنفی در شهرهای مختلف تشکیل شد، در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس تعلیقی محکوم شد. در سال ۱۳۹۴ هم پرونده دیگری علیه او در دستگاه قضایی گشوده و او به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق سرپرستی اعتراضات کشوری معلمان» متهم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.