ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان تجمع سراسری معلمان در حمایت از دانش آموزان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران اعلام کرده «دانش آموزان خط قرمز معلمان هستند». این شورا از معلمان شاغل و بازنشسته خواست روز سه شنبه ۱۶ اسفند در حمایت از دانش آموزان تجمع سراسری کنند.

با گذشت سه ماه از آغاز مسموم سازی دسته جمعی دانش آموزان در مدارس دخترانه مسیولان با سخنان ضد و نقیض و نسبت دادن این اقدام به «دشمنان خارجی» از معرفی عاملان و آمران این جنایت سازمانیافته و پاسخگویی به خانواده‌ها خودداری می‌کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران اعلام کرده «دانش آموزان خط قرمز معلمان هستند». این شورا از معلمان شاغل و بازنشسته خواست روز سه شنبه ۱۶ اسفند در حمایت از دانش آموزان تجمع سراسری کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کانون صنفی معلمان ایران و «خانه فرهنگیان ایران» نیز خواستار موضع گیری صریح و شفاف سران حکومت شدند. کانون صنفی معلمان ایران از سران سه قوه خواست «به‌نحوی شفاف و قاطع علیه این اقدامات تروریستی موضع‌گیری کرده و صریحا آن را محکوم کنند».

«خانه فرهنگیان ایران» مسموم سازی دانش آموزان را تروریسم دولتی خوانده و خواستار پاسخگویی مستقیم خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی شد. این تشکل نوشت:

«پاسخگویی شخص آیت‌الله خامنه‌ای به مردم نسبت به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان اولین خواسته ماست که در صورت برآورده نشدن فرضیه‌ی حکومتی بودن این ترور قطعی خواهد شد.»

ادامه مسموم سازی دانش آموزان و فرافکنی مسئولان

مسموم سازی دسته جمعی دانش آموزان مدارس دخترانه پنجشنبه ۱۱ اسفند نیز ادامه یافت. صبح پنجشنبه دانش آموزان دبیرستان دخترانه راه زینب اصلاندوز واقع در استان اردبیل مسموم شدند. به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، بیش از ۴۰ دانش آموز ان مدرسه «با استشمام بوی نامطبوع، احساس سوزش در گلو، سرگیجه، سستی و حالت تهوع مواجه شده که بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی شهرستان پارس آباد انتقال یافتند.»

روز چهارشنبه ۱۰ اسفند تعداد زیادی از دانش آموزان ۲۶ مدرسه دخترانه در چند استان ایران دچار مسمومیت شده و به بیمارستان انتقال یافتند. تنها در استان اردبیل صدها دختر دانش آموز بر اثر میمومیت راهی بیمارستان شدند.

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل چهارشنبه ۱۰ اسفند کل دانش آموزان مسموم شده در استان اردبیل را ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت:

«روز چهارشنبه ۴۰۰ دانش‌آموز دختر از ۱۱ مدرسه اردبیل با آمبولانس‌های اورژانس و تعدادی هم توسط خانواده‌هایشان به بیمارستان‌ها منتقل شدند. ۱۰۰ دانش‌آموز دختر با علایم مسمومیت شدیدتر، هنوز بستری هستند.»

صبح پنجشنبه، دادستان تهران از تشکیل شعبه ویژه‌ای در دادسرای تهران برای رسیدگی پرونده قضایی مسمومیت دانش آموزان خبر داد و افزود «در تلاشیم با همکاری ضابطین در اسرع وقت عامل یا عاملین این عملیات‌های خرابکارانه را شناسایی و محاکمه کنیم». علی صالحی، تحقیقات «همه جانبه» دادستانی نشان می‌دهد. چند ساعت بعد انسیه خزعلی معاون رئیسی از تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ای برای پیگیری مساله و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان خبر داد. انسیه خزعلی با تکرار ادعاهای سایر مسئولان مسموم سازی دسته جمعی دانش آموزان را به «دشمن» نسبت داد که به گفته‌ی او «مسمومیت دانش‌آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می‌زند تا سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی کند.»

تشکل‌های مستقل معلمان در بیانیه‌های خود از مسئولان خواسته‌اند دست از توجیه و فرافکنی بردارند و بدون فوت وقت خواست‌های فوری معلمان را برآورده کنند.

کانون صنفی معلمان ایران حمله شیمیایی سازمانیافته به دانش آموزان را تروریستی خوانده و از رهبر حکومت، سردمداران حوزه‌های علمیه و تمام متولیان رسمی دین، خواسته است اگر خود دستی در این اقدام ندارند برای رفع شبهه صراحتا آن را محکوم کنند. این کانون از دستگاه‌های تبلیغی دولتی بویژه صدا و سیما خواسته از دروغپردازی درباره این فاجعه خودداری کند.

کانون صنفی معلمان ایران از تمامی شهروندان و بویژه والدین و نهادهای صنفی و مدنی خواسته است علیه برهم زنندگان امنیت فرزندانشان و کل جامعه اقدامات قانونی و اعتراضی انجام دهند.

خانه فرهنگیان مسموم سازی دسته جمعی دانش آموزان «ترور بیولوژیک کودکان» خوانده و افزوده این اقدام ادامه تلاش حکومت برای سرکوب جنبش زن، زندگی، آزادی است که پنج ماه پیش با قتل حکومتی مهسا امینی آغاز شد.

در بیانیه این تشکل آمده است:

«جمهوری اسلامی که به بن‌بست مقبولیت و مشروعیت رسیده همچون مستبدان تاریخ سعی می‌کند از اعتراضات سراسری بعدی پیشگیری کند. هدف قرار دادن مدارس دخترانه اقدامی کینه‌توزانه علیه شعار مترقی #زنزندگیآزادی است. بدیهی است که مسئولیت تمام اتفاقات با شخص رهبر و نهادهای امنیتی و نظامی تحت امر ایشان است.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در فراخوان تجمع سراسری ۱۶ اسفند نوشته است سال هاست که دولت و مجلس از پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان سرباز می‌زنند و به کنش‌های مختلف معلمان جمله تجمع، تحصن و اعتصاب بی توجه بوده‌اند. شورای هماهنگی در اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی و سقوط روزمره ارزش پول ملی نوشته است مسئولان اقتصادی و سیاسی در اثر بی کفایتی نه تنها فقر فزاینده‌ای را به مردم بویژه کارگران، معلمان و بازنشستگان تحمیل کرده‌اند بلکه با ایجاد نامنی و خشونت عریان، سبب نگرانی والدین دانش آموزان و معلمان شده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شورای هماهنگی تشکل‌های معلمان افزوده است «سکوت معنادار مسئولان و به ویژه نیروهای امنیتی در این رابطه به هیچ وجه قابل توجیه نیست. آمران و عاملان این وقایع باید بدانند که دانش آموزان خط قرمز معلمان هستند و ما معلمان شاغل و بازنشسته در چنین شرایط دردناکی فرزندانمان را تنها نخواهیم گذاشت.»

شورای هماهنگی تشکل‌های معلمان تاکید کرده است معلمان در دستیابی به خواست‌های خود مصمم‌اند و در صورتی که به خواست‌های معلمان پاسخ درخوری داده نشود، تجمعات معلمان در سال آینده «به صورت پی در پی» ادامه خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.