ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارزاری برای آزادی آرش جوهری، فعال کارگری

آرش جوهری، فعال کارگری، را به هفت سال و شش ماه زندان محکوم کردند. او بیش از دو سال است که زندان است و دوستانش در کارزاری خواهان آزادی او شدند.

شامگاه دوشنبه، ۸ اسفند / ۲۷ فوریه، جمعی از دوستان آرش جوهری، فعال کارگری زندانی با نوشتن نامه‌ای در کارزاری در شبکه‌های اجتماعی برای آزادی او از زندان شرکت کردند.

آرش جوهری، پس از بازداشت در مهر ۱۳۹۹، با حکم اولیه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به اتهام «اداره کردن دسته‌جات غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۶ سال محکوم شد. از این حکم، ۷ سال و شش ماه آن قابل اجرا و حکم نهایی اوست. او از زمان بازداشت تاکنون به مدت ۲ سال و ۵ ماه در زندان اوین و رجایی شهر زندانی بوده است.

دادگاه تجدیدنظر همین حکم قابل اجرا را به‌عنوان حکم نهایی صادر کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

آرش جوهری را مأموران اطلاعات سپاه ۱۵ مهر سال ۱۳۹۹ در تهران بازداشت و روانه زندان اوین کردند. جوهری روند بازجویی پر از آزاری را گذراند که در حین آن و بنا به شهادت خود او در بخشی از تهدیدها، مأموران برای همسر او شادی گیلک، پرونده‌سازی کردند. شادی گیلک را از شغل پرستاری اخراج و به مدت یک سال زندانی شد.

دوستان او در نامه‌شان برای آزادی جوهری نوشتند این حکم «یکی از بی‌رحمانه‌ترین» احکام صادره علیه زندانیان سیاسی در سال ۱۳۹۹ بود.

آرش جوهری تاکنون از حق داشتن مرخصی برخوردار نبوده است.

آزارها علیه آرش جوهری ادامه دارد و «عفو» نیز که در هفته‌های گذشته به آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی انجامید، مشمول او نشده است.

دوستان او در نامه‌ای که خواستار آزادی جوهری شده‌اند، نوشتند:

ما از همه آزادی‌خواهان و فعالین حقوق بشر می‌خواهیم که با سکوت خبری در مورد زندانیانی چون آرش مقابله کنند و نگذارند سرنوشت آرش و آرش‌های دیگر زندانی در بحبوحه مانورهای سیاسی رژیم پس از کشتار بیش از ۵۰۰ تن از مردم در جریان خیزش انقلابی زن زندگی آزادی مبنی بر عفو تعدادی از زندانیان سیاسی مورد غفلت قرار گیرد.

آرش جوهری در جریان حادثه آتش‌سوزی زندان اوین و حمله گارد زندان به زندانیان که شامگاه شنبه ۲۳ مهر سال جاری اتفاق افتاد، به شدت زخمی شد و مدت‌ها به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از حق درمان و دسترسی به خدمات پزشکی محروم بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

آرش جوهری بیشتر دو سال و پنج ماهی که در زندان بوده را در زندان اوین گذرانده است. در ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در جریان آتش‌سوزی و حمله به زندانیان زندان اوین، آرش را از ناحیه سر با ضربات باتوم زخمی کردند. او بدون درمان و با سر زخمی به همراه زندانیان کارگری دیگر به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

او در حال حاضر در سالن ۳۰ بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر است و دوستان و همسرش، شادی گلیک، برای آزادی او تلاش می‌کنند.

شادی گیلک، در پرونده‌سازی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. پرونده‌سازی برای خانواده‌های زندانی‌های سیاسی از جمله فشارهای جمهوری اسلامی بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنهاست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.