ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنجامین بریر بار دیگر در زندان وکیل‌آباد مشهد  اعتصاب غذا کرد

خواهر و وکیل بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی که به اتهام جاسوسی به هشت سال و هشت ماه زندان در ایران محکوم شده، اعلام کردند که او برای دومین بار از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بلاندین بریر، خواهر بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی که در ایران زندانی است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برادرش از ۸ بهمن / ۲۸ ژانویه از خوردن غذا در زندان دست کشیده است.

بنجامین بریر در زندان وکیل‌آباد واقع در شرق مشهد نگهداری می‌شود و به اتهام جاسوسی به هشت سال و هشت ماه زندان محکوم شده است. او یکی از هفت فرانسوی و بیش از ۲۰ شهروند خارجی است که جمهوری اسلامی ایران برای گرفتن امتیاز از غرب آن‌ها را گروگان گرفته و زندانی کرده است.

بلاندین بریر تأکید کرد که اعتصاب غذا «تنها سلاحی است که [برادرش] در اختیار دارد».

بنجامین بریر در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۱ (۶ دی‌ماه سال گذشته) نیز در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی و ارتباط با خانواده، دست به اعتصاب غذا زده بود.

فیلیپ والنت، وکیل بریر در فرانسه، اتهام جاسوسی علیه او را «داستان‌پردازی» و محاکمه او را «مضحکه نمایشی سپاه پاسداران» خواند و گفت بریر در این «زندانِ تاریک» که به‌گفته او به‌دلیل «اعدام‌های فراقانونیِ» زندانیان شهرت دارد، «به لحاظ روحی و جسمی فرسوده شده است».

والنت با بیان این‌که ایران باید در قبال خطر «سلامت جسمی و روحی» بریر پاسخگو باشد، افزود شرایط حبس بریر «بسیار دشوار» و او از حقوق خود محروم است.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خرداد ۹۹ بنجامین بریر را در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان دستگیر کردند. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی حدود دو ماه پس از آخرین دفاع بریر در اسفند ۹۹، او را به‌دلیل عکس‌برداری با هلی‌کم (‌بالگرد کوچک با کنترل از راه دور که برای تهیه تصاویر هوایی یا حرکتی استفاده می‌شود) از «مناطق ممنوعه» به جاسوسی و به‌خاطر طرح پرسش درباره حجاب اجباری، در شبکه‌های اجتماعی به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرد. او در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرسیده بود: «چرا حجاب در جمهوری اسلامی اجباری ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری است؟»

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند سپاه پاسداران شهروندان دوتابعیتی و خارجی را به اتهام جاسوسی یا دیگر اتهام‌های امنیتی دستگیر و زندانی می‌کند تا مقام‌های جمهوری اسلامی بتوانند از آن‌ها به‌عنوان اهرم فشار و برای گرفتن امتیاز علیه کشورهای دیگر بهره ببرند.

در حال حاضر در ایران هفت شهروند فرانسوی و فرانسوی ـ ایرانی در زندان به‌سر می‌برند. فریبا عادلخواه، پژوهشگر فرانسوی-ایرانی که در ژوئن ۲۰۱۹ دستگیر شد و سپس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شد؛ سیسیل کوهلر، معلم و عضو اتحادیه معلمان و همراهش ژاک پاری که در ماه مه ۲۰۲۲ دستگیر شدند، مروارید ایاز، جامعه‌شناس که ۲۱ سپتامبر سال گذشته در رشت بازداشت شد و همچنین برنارد فیلان شهروند دو تابعیتی ایرلندی-فرانسوی که اکتبر سال گذشته (۱۱ مهر) در مشهد بازداشت شد، از جمله هفت شهروند فرانسوی زندانی در ایران هستند.

برنارد فیلان نیز که در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است در ماه ژانویه اعتصاب غذا کرده بود. فیلان هم به «تبلیغ علیه نظام» و «عکس‌برداری از مأموران انتظامی و امنیتی» متهم شده و در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است اما او تمامی اتهامات را رد کرده است.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه ۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری هفت «گروگان فرانسوی» و احترام به قوانین بین‌المللی شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.