ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران فولاد کاویان اهواز اعتصاب کردند

مالکان فولاد کاویان اهواز رسول دانیال‌زاده، ابر بدهکار بانکی و خانواده او هستند. کارگران یک سال و نیم است که منتظر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مانده‌اند.

ده‌ها کارگر فولاد کیان اهواز در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل بار دیگر دست از کار کشیدند.

اتحادیه آزاد کارگران با انتشار چند ویدئو از کارگرانی که اعتصاب کردند، نوشت: کارگران دست از کار کشیدند و مقابل در ورودی شرکت تجمع کردند. خواسته این کارگران اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که بیش از یک سال و نیم است با اراده مدیران شرکت به تعویق افتاده است.

در این ویدیو که تجمع کارگران در مقابل در ورودی شرکت مشخص است، صدای راوی پشت دوربین می‌گوید: اعتصاب کارگران به دلیل اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فولاد کاویان شرکتی متعلق به رسول دانیال‌زاده، یکی از ابربدهکاران بانکی در ایران و خانواده او است. رسول دانیال‌زاده در سال ۱۳۹۸ از ایران خارج شد اما مدتی بعد رسانه‌های حکومتی مدعی شدند که نیروهای امنیتی موفق شده‌اند او را از آلمان به ایران بازگردانند.

بر بنیاد گزارش اتحادیه آزاد کارگران این کارخانه در اهواز هزار کارگر دارد که بالغ بر ۷۰۰ نفر آن‌ها به صورت قراردادی و به واسطه شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

کارگران فولاد کاویان در سال‌های قبل نیز چند مرتبه در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و تحصن کرده بودند.

طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواسته‌های کارگران در کارگاه‌های مختلف است که از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود. برآورد می‌شود بالغ بر ۹۰ درصد کارگران شاغل در کارگاه‌های سراسر ایران با قراردادهای موقت مشغول به‌کار باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    طی دولت رئیسی یعنی طی یک و نیم سال قیمت فولاد بیش از سه برابر شده است و این در حالی ست که افزایش دستمزد کارگران در مزد پایه کمتر از 40 درصد و همینطور برای دستمزدهای بالتر کمتر از 10 درصد آن هم با دخالت دولت صورت گرفته است یعنی سرمایه داران به یمن سرکوب مزدی کارگران تبدیل به غارتگران طبقه ی کارگر شده اند و به این بساط قطعا باید پایان داد ما قبلا هم گفته ایم و باز هم به کارگران توصیه می کنیم که هر چه زودتر اقدام به تشکیل شوراهای سراسری نموده و حداقل دستمزد را به سطح 1000 دلار امریکا در ماه برای سال اول و طی سه سال به ساعتی 12 دلار برسانند کمتر از این مبلغ یعنی ادامه ی غارت و فقر و گرسنگی و بی عدالتی تام و تمام نه تنها علیه کارگران و تولیدکنندگان واقعی که علیه جامعه و مردم است .