ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الناز محمدی، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه‌ «هم‌میهن» را بازداشت کردند

الناز محمدی که صبح امروز برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت شد. بازداشت این روزنامه‌نگار در حالی است که نیروهای امنیتی الهه محمدی، خواهر او را چهار ماه پیش بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون ‌در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

الناز محمدی، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن و خواهر الهه محمدی، از روزنامه‌نگاران بازداشت شده در جریان خیزش سراسری، صبح امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شد. تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این روزنا‌مه‌نگار اطلاعی در دست نیست.

بازداشت این روزنامه‌نگار که برای ارائه توضیحات به دادسرای اوین رفته بود، در حالی صورت گرفته که مأموران امنیتی الهه محمدی خواهر او را نیز در تاریخ هفتم مهر که برای پوشش و تهیه گزارشی از مراسم خاکسپاری ژینا (مهسا) امینی به سقز رفته بود، بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

مأموران امنیتی چهارم مهر به خانه‌ این روزنامه‌نگار هجوم برده و وسایل‌اش را ضبط کرده بودند.

مدتی بعد از دستگیری الهه محمدی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای مشترک علیه او و نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق اتهاماتی واهی مطرح کردند و این دو روزنامه‌نگار شناخته‌شده را آموزش‌دیده سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه خواندند.

پیش‌تر سعید پارسایی همسر الهه محمدی که در روزهای اخیر الهه محمدی را ملاقات کرده خبر داده بود:

«بی‌خبری و بلاتکلیفی و شرایط نامناسب زندان رنجورش کرده بود. چهره‌اش لاغر شده بود. آنچه در او باقی مانده مقاومت است و دلتنگی و خواهرانگی برای دوستان و هم اتاقی‌های سابقش. زندانیان دیگر می‌آیند و می‌روند و او گویی میزبانی است که به اتاقش میهمان می‌آید.»

از آغاز قیام ژینا و اعتراضات سراسری مردم معترض ایران بر اساس خبررسانی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ماه گذشته، دست‌کم ۲۵ خبرنگار دستگیر شده‌اند. هشت تن از روزنامه‌نگارانی که بازداشت شده بودند به قید وثیقه آزاد شده‌اند اما ۱۶ تن دیگر هم همچنان در بند نیروهای امنیتی هستند. الهه محمدی و نیلوفر حامدی جزو روزنامه‌نگارانی هستند که همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

سازمان گزارشگران بدون مرز در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که ایران در شاخص آزادی رسانه‌ها از میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۸ و در قعر جدول قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.