ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان خوی: دو زلزله‌زده در چادر جان باختند

۱۴۰ زلزله‌زده تا به حال بر اثر گاز دی‌اکسید کربن در چادرها که از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ناشی می‌شود، مسموم شده‌اند و دو نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بیش از یک هفته از زلزله خوی گذشته است. زلزله‌زدگان در سرمایی که گاه تا منفی ده درجه نیز پیش می‌رود همچنان با امکانات حداقلی در چادر زندگی می‌کنند؛ وضعیتی خطرناک که شامگاه ۲۵ بهمن جان دو تن از زلزله‌زدگان را گرفت.

فرزین رضازاده، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی شامگاه شنبه ۱۵ بهمن گفت: دو تن از زلزله‌زدگان روستای فیروق خوی که مادر ۸۰ ساله و پسر ۵۵ ساله بودند، به علت گازگرفتگی ناشی از مصرف زغال در داخل چادر با هدف گرمایشی جان خود را از دست دادند.

زلزله‌زدگان خوی از یک هفته پیش به رغم سرما شدید و بارش بارف در این منطقه در چادرهای بدون امکانات زندگی می‌کنند.

به گفته رضا‌زاده حداقل ۱۴۰ تن از زلزله‌زدگان «بر اثر گازگرفتگی با گاز دی اکسید کربن» دچار مسمومیت شده‌اند. او توضیح بیشتری در باره وضعیت افراد مسموم شده نداد و تنها از زلزله‌زدگانی که در چادر زندگی می‌کنند خواست «در صورت استفاده از سیستم گرمایشی به جز بخاری‌های برقی حتماً از دودکش استفاده کرده و مسائل ایمنی را رعایت کنند.»

همزمان با انتشار این خبر، استاندار آذربایجان غربی مدعی شد «١٠٠ اردوگاه با تمامی امکانات در مناطق مختلف شهرستان خوی» برای اسکان موقت زلزله‌زدگان ایجاد شده است.

محمدصادق معتمدیان شمار وسایل گرمایشی استاندارد توزیع شده میان زلزله‌زدگان را ۱۵ هزار دستگاه عنوان کرد.

بر بنیاد گزارش نهادهای حکومتی در زلزله خوی که شنبه هشتم بهمن رخ داد، حداقل سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی به صورت جزئی یا کلی آسیب دیده‌اند، ۵۸۰ نفر مصدوم و دو نفر نیز فوت شدند.

مقام‌های محلی هنوز جزئیات تکمیلی خسارت ناشی از زلزله را ارائه نکرده‌اند اما تصاویر منتشر شده از برخی روستاها نشان می‌دهد که برخی واحدهای مسکونی به صورت کامل تخریب شده‌اند. احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی در نخستین روز بعد از وقوع زلزله گفته بود در هفتاد روستا خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی تحمیل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.