ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه: اعدام‌ها نشانه ضعف و ناتوانی جمهوری اسلامی است

به نظر بیش از ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه، اعدام‌ معترضان به «خشم عمومی و تشدید اعتراضات» منجر خواهد شد. تنها یک درصد پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی از اعدام مخالفان دست خواهد برداشت.

موضوع  چهل و نهمین نظرسنجی زمانه « اعدام متعرضان» و تاثیر آن بر اعتراضات و خیزشی بود که در جریان است.

این نظرسنجی از تاریخ ۱۹ آذر ( ۱۰ دسامبر) تا ۲۷ آذر ( ۱۸ دسامبر) میان اعضای پنل نظرسنجی زمانه و دیگر مخاطبان زمانه برگزار شد.

۱۲۹۳ نفر در نظرسنجی زمانه شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۲۸ نفر به تمام سؤالات پاسخ دادند.

۷۰ درصد شرکت‌کنندگان داخل ایران و ۳۰ درصد ساکن خارج ایران بودند.

۶۴,۵ درصد پاسخ‌دهندگان جنسیت خود را مرد معرفی کرده‌اند و  ۳۳ درصد گفته‌اند که زن هستند و ۲,۵ درصد نیز گزینه «جنسیت دیگر» را انتخاب کرده‌اند.

معنا و پیامد اعدام معترضان؟

۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، از معترضان خیزش سراسری اخیر، را نشانه «ضعف و ناتوانی جمهوری اسلامی در مهار اعتراضات» دانسته‌اند. در مقابل، ۳,۵ درصد آن را علامت «صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراضات» برشمرده‌اند.

معنای اعدام‌هادرصد
ضعف و ناتوانی جمهوری اسلامی۹۰
صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی۳.۵
نظری ندارم۶.۵

به نظر ۷۳,۵ درصد پاسخ‌دهندگان این اعدام به «خشم عمومی و تشدید اعتراضات» منجر خواهد شد؛ ۸ درصد اما گفته‌اند که تاثیری بر رفتار مردم و روند اعتراضات نخواهد گذاشت. به نظر ۱۲,۵ درصد پاسخ‌دهندگان اما پیامد اعدام متعرضان «ترس عمومی و تخفیف اعتراضات» خواهد بود.

پیامد اعدام‌هادرصد
خشم عمومی و تشدید اعتراضات۷۳.۵
ترس عمومی و تخفیف اعتراضات۱۲.۵
بدون تاثیر بر روند اعتراضات۸
نظری ندارم۶

عوامل موثر در تداوم یا قطع روند اعدام‌ها؟

۲۲,۵ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه فکر می‌کنند کارزارهای مجازی روی شبکه‌های اجتماعی در توقف اعدام قویا موثر خواهد بود. ۲۳ درصد این فعالیت‌های مجازی را بی‌اثر می‌دانند؛ و به نظر ۵۴,۵ درصد کارزارهای مجازی «تا حدی» موثر خواهند بود.

آیا کارزارهای مجازی روی شبکه‌های اجتماعی در توقف اعدام موثر خواهد بود؟ 

درصد
بله۲۲.۵
تاحدی۵۴.۵
خیر۲۳

پاسخ‌دهندگان نسبت به تاثیر مثبت واکنش‌ جامعه بین‌المللی بر چگونگی برخورد جمهوری اسلامی با معترضان نیز چندان خوشبین نیستند.

تاثیر واکنش‌های بین‌المللی در توقف اعدام‌ها؟ 

درصد
کم۴۴
تاحدی۴۲.۵
زیاد۱۳.۵

آیا اعدام‌ها ادامه خواهد داشت؟

۴۷ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی زمانه معتقد اند جمهوری اسلامی به اعدام‌ معترضان ادامه خواهد داد. ۵۰,۵ درصد اما فکر می‌کنند که این موضوع به واکنش‌های داخلی و جهانی بستگی دارد. تنها یک درصد پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی دست از اعدام خواهد برداشت.

تداوم اعدام معترضان؟درصد
بله۴۷
خیر۱
وابسته به واکنش‌های داخلی و جهانی۵۰.۵
نظری ندارم۱.۵

مجازات اعدام؟

۹۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که کلا مخالف مجازات اعدام اند؛ ۳ درصد اما گفته‌اند که موافق مجازات اعدام هستند.

درصد
موافق اعدام۳
مخالف اعدام۹۴
نظری ندارم۳

به نظر ۷۷,۵ درصد پاسخ‌دهندگان، اگر در آینده حکومت سکولاری بر سر قدرت بیاید، مجازات اعدام باید لغو شود. ۱۹,۵ درصد اما گفته‌اند که می‌توان مجازات اعدام را برای برخی جرایم خاص حفظ کرد.

نظرسنجی‌های آینده

پنل نظرسنجی زمانه هم‌زمان با روز جهانی آزادی مطبوعات (سوم مه) راه‌اندازی شد. بنیاد رسانه‌ای زمانه تاکنون ۴۹ نظرسنجی برگزار کرده است.

رساندن صدای شما بدون کم‌و‌کاست در مورد مسئله‌های اساسی کشور وظیفه ماست و پنل نظرسنجی زمانه در همین راستا راه‌اندازی شده است. به همین دلیل از شما خواهش می‌کنیم که برای شرکت در نظرسنجی‌های آینده و نیز برای پیشنهاد موضوعات مورد نظرتان برای نظرسنجی در پنل ما عضو شوید. برای عضویت در پنل کافی است به چند سوال در این لینک پاسخ دهید. اطلاعات شما به صورت امن و ناشناس ذخیره خواهند شد و در اختیار هیچ طرف دیگری قرار نخواهد گرفت. پس از عضویت در پنل، در هر نظرسنجی ایمیلی با لینک آن برای شما فرستاده خواهد شد.

برای ارتباط با پنل نظرسنجی از ایمیل روبرو استفاده کنید: panel@radiozamaneh.com

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.