ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو زندانی به اتهام «افساد فی الارض» از طریق ترویج همجنس‌گرایی به اعدام محکوم شدند

زهرا صدیقی همدانی (ساره) و الهام چوبدار که از جامعه دگرباشان جنسی هستند در دادگاهی در ارومیه به اتهام «افساد فی‌الارض» از طریق «ترویج همجنسگرایی» به اعدام محکوم شدند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، دو زندانی دگرباشان جنسی، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام «افساد فی الارض» از طریق ترویج همجنس‌گرایی به اعدام محکوم شدند.

زهرا صدیقی همدانی (ساره) به همراه یک شهروند دیگر به نام الهام چوبدار از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام «افساد فی الارض» از طریق ترویج همجنس‌گرایی به اعدام محکوم شدند. این حکم روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور به این دو زندانی در بند زنان زندان مرکزی ارومیه ابلاغ شد.

رسانه هه‌نگاو نوشت که دادسرای عمومی ارومیه، صدیقی همدانی و چوبدار را به «افساد فی‌الارض» از طریق «ترویج همجنسگرایی» و «ترویج مسیحیت» و «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی» متهم و بر این پایه در مورد آنان حکم اعدام صادر کرده است.

سازمان شش رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی) پیش‌تر اعلام کرده بود که ساره (زهرا صدیقی همدانی)، فرد ترنسجندر ایرانی است که در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۰ هنگام عبور از مرز و رفتن به ترکیه به اتهام عبور غیرقانونی از مرز دستگیر می‌شود. به گفته این سازمان او فعال حوزه حقوق افراد همجنسگرا و ترنسجندر است، ۲۹ سال دارد و متولد شهرستان نقده در آذربایجان غربی است و دو فرزند دارد. ساره پیش از دستگیری ساکن اقلیم کردستان بوده است.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین خبر حکم اعدام دو شهروند دیگر به نام‌های سهیلا اشرفی و علیرضا فرجادی‌کیا را مرتبط با همین پرونده خواند و نوشت که نتواسته این خبر را به صورت مستقل تایید کند. این دو فرد به اتهام‌ «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شدند.

قرارگاه جنبش انقلابیون (قجا)، در تیرماه، یک ماه پیش از اینکه خبرگزاری‌های مستقل حقوق بشری حکم اعدام این چهار نفر را اعلام کنند، یک گزارش تصویری منتسب به خبرگزاری تسنیم در آپارات منتشر کرد که در آن از همه چهار فرد بالا نام آورد. در این ویدئو این افراد متهم شدند که تبلیغ «دگرباشی جنسی» می‌کردند و در یک باند قاچاق زنان برای تن‌فروشی عضو بودند. از دیگر اتهام‌هایی که در این ویدئو علیه این زندانی‌ها مطرح شد «ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی» بود.

هم زهرا صدیقی همدانی (ساره) و هم دیگر افراد این پرونده در پنج آبان ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند و به زندان ارومیه منتقل شدند. خبرگزاری حکومتی تسنیم در تاریخ ۱۵ آبان از بازداشت افرادی در استان آذربایجان غربی به اتهام «تشکیل باند قاچاق دختران و حمایت از همجنس‌گرایی» توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد اما نام بازداشت‌شدگان را نیاورد.

سازمان شش رنگ اتهام‌های علیه ساره را رد کرده است. این سازمان در ماه‌های گذشته با صدور بیانیه و کمپین، فعالیت‌های زهرا صدیقی همدانی (ساره) را در راستای دفاع از حقوق جامعه همجنس‌گرایان و ترنسجندرها اعلام کرد و خواستار آزادی او شد.

سازمان عفو بین‌الملل هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که: «زهرا صدیقی همدانی صرفاً به خاطر گرایش جنسی و هویت جنسیتی واقعی یا مفروض‌اش و همچنین پست‌ها و اظهاراتش در شبکه‌های اجتماعی در دفاع از حقوق افراد همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، فراجنسیتی و بیناجنسی بر خلاف ضوابط بین‎‌‌المللی و به شکل خودسرانه تحت بازداشت در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد.»

خبر حکم اعدام این چهارنفر با اتهام‌هایی که در آن تبلیغ همجنس‌گرایی هم گنجانده شده زمانی منتشر می‌شود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوی اسلامی، ظهر پنجشنبه دهم شهریور در اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور، به «همجنس بازی» (واژه توهین‌آمیز برای اطلاق به همجنس‌گرایی) اشاره می‌کند و آن را «زشت ترین اخلاق، جاهلیت مدرن» می‌خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.