ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراض معلمان حق التدریسی؛ نماینده مجلس: تسلیم تظاهرات نمی‌شویم

تجمع‌های اعتراضی هزاران معلم قرارداد موقت با خواست استخدام در آموزش و پرورش ادامه دارد. دوشنبه ششم بهمن در باغملک و آبادان، یکشنبه در الشتر و سیرجان، و روزهای قبل در ایذه و تهران.

تجمعات اعتراضی ادامه‌دار هزاران معلم قرارداد موقت با خواست استخدام در آموزش و پرورش ادامه دارد. دوشنبه ششم بهمن در باغملک و آبادان، یکشنبه در الشتر و سیرجان، و روزهای قبل در ایذه و تهران. وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمونی حدود یک سوم از ۲۵ هزار و ۵۰۰ معلم قرارداد موقت را رد کرد.

چهارشنبه اول بهمن نیز اکثریت مجلس به طرح برگزاری آزمون مجدد برای این معلمان موقت رای منفی داد. یک نماینده مجلس هم در اشاره به تجمعات روزمره معلمان تاکید کرد: تسلیم کسانی که می‌خواهند با تجمع مقابل مجلس به خواست خود برسند، نمی‌شویم.

تجمع معلمان نهضت سوادآموزی در برابر مجلس،‌ ۲۳ شهریور ــ عکس: فارس

آموزش و پرورش بیش از ۵۸ هزار و ۱۰۰ معلم را تحت عناوین مختلفی از جمله خرید خدمت، حق‌التدریسی، قراردادی، سرباز معلم، پیش‌دبستانی به کار گرفته است.

اکثر معلمان زن هستند و بخش بزرگی از آن‌ها سرپرست خانواده. سابقه‌ی کار برخی از معلمان به ۱۵ سال می‌رسد.

در پی تجمعات اعتراضی گسترده سال‌های اخیر معلمان موقت در شهرهای مختلف در نهایت مجلس در ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌ و پرورش را تصویب کرد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد معلمان موقت پس از موفقیت در یک آزمون درونی، و سپس گذراندن دوره یک‌ساله مهارت¬ آموزی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام در خواهند آمد.

۲۵ هزار و ۵۰۰ معلم موقت در اجازه شرکت در این آزمون را داشتند و یک سوم آن ها رد شدند.

تجمع اعتراضی دستکم در شش شهر

معلمان موقت بارها پرسیده‌اند چگونه است که در سالیان متمادی که آن‌ها با دستمزد کم، بدون بیمه و امکانات اغلب در مناطق دورافتاده‌ها کار به عنوان معلم کار می‌کردند، صلاحیت تدریس را داشتند اما حال که پای استخدام رسیده، شایستگی‌شان زیر سوال رفته است.

در باغملک خوزستان معلمان موقت صبح دوشنبه ششم بهمن مقابل فرمانداری تجمع ردند و با سر داد شعار خواستار رسیدگی مسئولان فرمانداری به مطالباتشان شدند.

تجمع معلمان نهضت سوادآموزی در گرگان،‌ ۱ خرداد ــ عکس: خبرگزاری صداوسیما

معلمان حق التدریسی آبادان نیز در اعتراض به قرار نگرفتن نامشان در فهرست پذیرفته شدگان آزمون دوشنبه ششم بهمن تجمع کردند.

یکشنبه در الشترواقع در استان لرستان آموزشیاران نهضت سواد آموزی ومربیان پیش دبستانی مقابل اداره آموزش و پرورش اجتماع کردند. یکی از معلمان خودروی مدیری را که بدون اعتناء به تجمع از کنار تجمع کنندگان رد می‌شد، متوقف کرد. او خود را جاوی اتومبیل انداخت و خواستار پاسخ شد. در همیین روز در سیرجان، معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند.

📌 وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۱۹۷ هزار معلم روبروست
📌 آموزش و پرورش ۵۸ هزار و ۱۰۰ معلم را تحت عناوین مختلفی از جمله خرید خدمت، حق‌التدریسی، قراردادی، سرباز معلم، پیش‌دبستانی و… را شامل معلمانی با ۱۰ یا ۱۱ سال کار را با قرارداد موقت و دستمزد ناچیز به کار گرفته است.
📌 بخش قابل توجهی از معلمان قرارداد موقت زنان سرپرست خانواده هستند.
برخی از معلمان، از جمله آن‌ها که در مناطق دورافتاده مرزی کار می‌کنند، حقوقی معادل ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند که در مواردی با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شود.
📌 برپایه گزارش سازمان تامین اجتماعی، سال ۹۸ تنها سه هزار و ۲۶۹ تن از معلمان موقت بیمه شده بودند. به عبارت دیگر، حدود ۹۴ درصد معلمان موقت از بیمه اجتماعی محروم هستند.
📌 وزارت آموزش و پرورش هزاران معلم موقت از جمله مربیان پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی و معلمان سوادآموزی را فاقد «شرایط لازم» برای استخدام ارزیابی کرده است.

مربیان پیش دبستانی ایذه صبح روز پنج‌شنبه دوم بهمن به امید طرح مشکلاتشان با وزیر آموزش و پرورش که به استانداری خوزستان رفته بود، چهار ساعت در سرما مقابل استانداری منتظر ماندند، اما وزیر برای روبه‌رو نشدن با معلمان از در پشتی استانداری خارج شده بود. معلمان پیش دبستانی ایذه پس از دو سال کار و پرداخت حق بیمه، از کار بیکار شده‌اند. آن‌ها خواستار بازگشت به کار و امنیت شغلی هستند.

مخالفت اکثریت مجلس با برگزاری آزمون مجدد

در پی اعتراضات معلمان، طرحی در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد که طبق آن «وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای آن عده از آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی موضوع این بند، که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده‌اند و یا قبول نشده‌اند، صرفا برای یکبار آزمون داخلی را تجدید نماید».

این طرح چهارشنبه یکم بهمن در نشست عمومی مجلس با ۱۲۰ رای مخالف رد شد.

خامنه‌ای در سخنرانی روز معلم خطاب به وزیر و مدیران آموزش و پرورش: «اینطور نباشد که هر کسی همینجوری وارد آموزش و پرورش» شود. معلمان باید از«فیلتر دانشگاه فرهنگیان» عبور کرده باشند.

یکی از مخالفان طرح، مهدی طغیانی نماینده اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «سیاست کلی ما سیاست صریح رهبری است که تاکید داشتند جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد. ما نباید با فشار یک گروهی تسلیم شویم آزمونی برگزار شد و اگر این افراد صلاحیت داشتند قبول می‌شدند و نمی‌توانیم برای قبول نشدن عده‌ای دوباره آزمون برگزار کنیم.»

خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت روز معلم به وزیر و مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد «اینطور نباشد که هر کسی همینجوری وارد آموزش و پرورش» شود. تنها کسانی شایسته استخدام در آموزش و پرورش هستند که از «فیلتر دانشگاه فرهنگیان» عبور کرده باشند.

نماینده اصفهان تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم تسلیم عده‌ای شویم که با تجمع در جلو مجلس می‌خواهند به خواسته خود برسند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • badralsadat madani

    اصل سی قانون کذایی اساسی که بر اساس آن رهبر موقت وقیح بر گرده ملت سوار شد : ((اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.)) ****************** ((خامنه‌ای در سخنرانی روز معلم خطاب به وزیر و مدیران آموزش و پرورش: «اینطور نباشد که هر کسی همینجوری وارد آموزش و پرورش» شود. معلمان باید از«فیلتر دانشگاه فرهنگیان» عبور کرده باشند.)) ((نماینده اصفهان تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم تسلیم عده‌ای شویم که با تجمع در جلو مجلس می‌خواهند به خواسته خود برسند.»)) عذر میخوام نمیتونم خشم خود را از اینهمه نکبت و کثافت که بر مملکتم حاکم هست را پنهان کنم خا ک بر سر ملتی که این فرد را نماینده مجلس کرده اند پس اگه برای رسیدگی به امور مردم نماینده نشده ای اونجا در اون کثافت خونه مجلس چه گ..هی میخوری ؟؟ مقایسه میکنم با امریکا اوائل ده نود هنوز اقامت دائم نداشتم اجازه کارم نیاز به تمدید دا شت و اداره مهاجرت به من میگفت باید بری ایالت کالیفرنیا همونجایی که برایت صادر کرده راهنمایی شدم برم دفتر سناتور که رفتم خود سناتور نبود فقط منشی اش به صحبت هایم گوش کرد و گفت بنشین سپس گوشی را برداشت و خلاصه بگم اینکه فردای همان روز اجازه کار تمدید و کارتش را دادند دستم منظورم اینه تا این حد به مردم و رسیدگی به کارهایشان اهمیت میدهند اینجا را هم بخوانید وزیر از در پشتی خارج شد !!!!!!!!! ((مربیان پیش دبستانی ایذه صبح روز پنج‌شنبه دوم بهمن به امید طرح مشکلاتشان با وزیر آموزش و پرورش که به استانداری خوزستان رفته بود، چهار ساعت در سرما مقابل استانداری منتظر ماندند، اما وزیر برای روبه‌رو نشدن با معلمان از در پشتی استانداری خارج شده بود.)) ((یکشنبه در الشترواقع در استان لرستان آموزشیاران نهضت سواد آموزی ومربیان پیش دبستانی مقابل اداره آموزش و پرورش اجتماع کردند. یکی از معلمان خودروی مدیری را که بدون اعتناء به تجمع از کنار تجمع کنندگان رد می‌شد، متوقف کرد. او خود را جاوی اتومبیل انداخت و خواستار پاسخ شد.))