ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون تلفیق افزایش ۱۰۰ درصدی یارانه نقدی را تصویب کرد

کمیسیون تلفیق اعتبار مربوط به یارانه‌ها را از ۷۳,۸ هزار میلیارد تومان به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد و دولت را به افزایش ۱۰۰درصدی یارانه نقدی مکلف کرد.

بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده کسری دارد. کمیسیون تلفیق اما افزایش ۱۰۰ درصدی یارانه نقدی را تصویب کرده است.

کمیسیون تلفیق بودجه منابع مربوط به یارانه‌ها را دو برابر افزایش داد.

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۵ بهمن گفت که این کمیسیون افزایش یارانه نقدی یارانه بگیران از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۹۱ هزار تومان را تصویب کرده است.

یارانه نقدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به گفته توانگر به ۲۶۷ هزار تومان افزایش خواهد یافت. براساس گزارش‌های رسمی حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش این دو نهاد قرار دارند.

کمیسیون تلفیق همچنین دولت را به پرداخت ۱۸۸ هزار تومان یارانه به ۲۵ میلیون نفر از «اقشار ضعیف» مکلف کرده است. علاوه بر این قرار است به ۲۳ میلیون نفر نیز یارانه بنزین به مبلغ ۱۲۳ هزار تومان پرداخت شود. پرداخت یارانه بنزین می‌تواند به معنای برنامه‌ریزی مجلس برای افزایش دوباره نرخ بنزین باشد.

توانگر درباره محل و نحوه تامین منابع مالی افزایش یارانه نقدی توضیحی نداد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در پیوند با این موضوع گفت: «این کمیسیون اعتبار مربوط به پرداخت یارانه‌ها را از  ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد.»

او نیز درباره نحوه تامین بودجه مورد نیاز برای افزایش یارانه‌های نقدی توضیحی نداد و تنها گفت «۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه ۳۵ میلیون نفر اقشار متوسط و ضعیف و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در نظر گرفته شده است.

کسری بودجه بزرگ‌تر می‌شود

مصوبه کمیسیون تلفیق چنانچه در صحن علنی مجلس تصویب شود موجب بزرگ‌تر شدن رقم کسری بودجه خواهد شد. بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس بودجه پیشنهادی دولت تا پیش از اصلاح ارقام آن نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت.

دولت در بودجه‌نویسی سال آینده افزایش درآمدهای نفتی و افزایش نرخ برابری دلار را به عنوان یکی از منابع درآمدی درنظر گرفته بود. مجلس اما سقف فروش نفت را به یک میلیون بشکه کاهش داد.

پیش‌بینی دولت برای جبران کسری بودجه فروش ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه، ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل خصوصی‌سازی و۷۵,۵ هزار میلیارد تومان برداشت از منابع صندوق توسعه بود که ممکن است در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تغییر کند.

حسن روحانی هفته گذشته در واکنش به اصلاح ارقام بودجه در کمیسیون تلفیق گفته بود این کمیسیون با چشم‌بندی ارقام پیشنهادی دولت را تغییر داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گرشاسب

    آقای پورشاسب اگر ملت ایران اختیارش را داده دست ملاها پس دیماه ۹۶, آبانماه ۹۸, دیماه ۹۸ و اینهمه تظاهرات, اعتصاب ها و دستگیری ها, زندانی شدن ها و مبارزات روزمرهء مردم با رژیم چیست؟ آیا شما از کرهء مریخ این نوشته های خود را در مورد ایران مینویسید یا از کرهء زمین و از ایران؟ آقای رامین کامران هم کاملا درست میگوید و بنی صدر نیز (مانند شما) کاملا پرت و نامربوط و نامنسجم (طبق معمول). کار ما در ایران اتفاقا با یک انقلاب دمکراتیک, لیبرال و از پایین به بالا درست میشود. حالا شما یک کیبورد دستتان هست و "محض تفنن" نامربوط و نامسجم هر چه دوست دارید می نویسید, اینجا هم سایت دموکراتیک و لیبرال است و متعهد به آزادی بیان, سانسور نمیشه. اما بی ربط و پرت گفتن هم حدی دارد.

  • پورشاسب

    حالا ممکنه یکی مثل رامین کامران بگویید سیاست خارجی خرج دارد خیر مردم ایران اگر حاکم شوند سیاست خارجی ۱ ریال هم خرج ندارد میگوید همین کار فرسایشی انقلاب هست خوب هست باز هم خیر کار فرسایشی که میشود مرگ تدریجی خوب هست اما محض تفنن گاهی باید جاهایی را ویران کرد و دوباره ساخت منظور اینکه ایران کارش با انقلاب هم درست نمیشود باید فراتر رفت بنیصدر درست میگوید ملتی که اختیارش را بدهد به دست چنین حکومتی عاقبتش همین میشود بزنید در کون ملاتاریا بندازیدش بیرون

  • پورشاسب

    چرا افزایش قیمت و چرا روحانی دروغ میگوید و مجلس بوزینگان جمهوری اسلامی پولهایی که خرج عراق و سوریه و... واخیرن شمال افریقا میکند خرج مردم کند اینها تا خاک ایران رااد هم دارن صادر میکنن خوشمزه دیدم در رسانه های منتسب به اصلاح طلبان در لندن داد و فریاد که صادرات نفت ایران شد ۹۰۰ هزار بشکه خر خودتونید و جد وبادتون صادرات نفت ایران حداقل روزانه ۵ میلیون بشکه در روز هست مقادیر بالایی قاچاق نفت دارن اسکله های خصوصی سپاه پاسدارن هست یک لوله نفت قاچاق داشتن به ترکیه هنوز هم دارن الحره عراق میگوید روزانه بالای دومیلیون بشکه نفت از ایران سمت سوریه میرود یا انبار میشود یا برای تامین نفت سوریه این میشه ۹۰۰ هزار بشکه خر خودتون هستید بالای ۵ میلیون بشکه نفت صادر میکند بعلاوه اب ایران خاک ایران هر چیزی قابل فروش باشد تازه از قرنطینه هم پسر خامنه ای استفاده میکرد برای صدرور عتیقه جات ایران بعلاوه بیت کوین که همچین برقی نمیکشید همشا صادر میکنه عراق و کویت هرجا شد