ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئولان زندان اوین به دلیل نپوشیدن لباس زندان از اعزام رضا خندان (مهابادی) به بیمارستان جلوگیری کردند

مسئولان زندان اوین به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان، از اعزام رضا خندان (مهابادی)، از اعضای کانون نویسندگان ایران به بیمارستان خودداری کردند. رضا خندان که در زندان اوین محبوس است، از بیماری فشار خون، آرتروز گردن و مشکلات ریوی رنج می برد.

مسئولان زندان اوین به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان، از اعزام رضا خندان (مهابادی)، از اعضای کانون نویسندگان ایران به بیمارستان خودداری کردند. رضا خندان که در زندان اوین محبوس است، از بیماری فشار خون، آرتروز گردن و مشکلات ریوی رنج می برد و با کارشکنی و بهانه‌تراشی مسئولان زندان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

رضا خندان (مهابادی) از اعضای کانون نویسندگان ایران

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا خندان (مهابادی) از اعضای کانون نویسندگان که به همراه بکتاش آبتین کیوان باژن از تاریخ شنبه ۵ مهرماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود به زندان اوین منتقل شد، به علت امتناع از پوشیدن لباس زندان به بیمارستان منتقل نشده است. مسئولان زندان از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کردند.

رضا خندان (مهابادی) با بیماری‌های مختلفی از جمله فشار خون، آرتروز گردن و مشکلات ریوی دست به گریبان است و ممانعت از اعزام این عضو محبوس کانون نویسندگان ایران، نگرانی‌ها در مورد وضعیت سلامت او را افزایش داده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن، سه عضو دیگر کانون نویسندگان ایران در تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد. این سه نویسنده در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه به اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به شش سال زندان محکوم شدند.

نهایتاً در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۸ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر،  بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. کیوان باژن نیز با اتهامات، مشابه اما به دلیل نداشتن سابقه کیفری به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مصادیق اتهام‌ها عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه‌ داخلی کانون، آماده کردن کتاب پژوهشی درباره‌ تاریخ ۵۰ ساله‌ کانون برای انتشار داخلی، بیانیه‌های کانون، حضور بر مزار جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای جعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه‌ احمد شاملو است.

  • بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.