ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال مرگ پنج کولبر در ارتفاعات مرزی ارومیه بر اثر سقوط بهمن

روز گذشته پنج کولبر در اثر سقوط بهمن در ارتفاعات مرزی ارومیه مفقود شده و احتمالاً جان باختند. اجساد این افراد تاکنون پیدا نشده است و جستجوها برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

پنج کولبر در اثر سقوط بهمن در ارتفاعات مرزی ارومیه مفقود شدند. خبرگزاری هه‌نگاو از مرگ این کولبران خبر داده است. اجساد این افراد تاکنون پیدا نشده است و جستجوها برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو دوشنبه ۲۹ دی گروهی از کولبران اهل روستای «کوران» در ارتفاعات مرزی و نزدیک به روستای «دریشک» واقع در کردستان ترکیه گرفتار بهمن شدند و دست‌کم پنج کولبر در اثر سقوط بهمن جان‌شان را از دست دادند.

هویت این پنج کولبر بر پایه گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اولایی خدایی، فرات خدایی، متین اصلانی، بیلن احمدی و یاور اصلانی عنوان شده است که همه اهل ارومیه هستند.

منابع محلی گفته‌اند که این پنج کولبر در روستای دریشک واقع در کردستان ترکیه دچار حادثه شده و نظامیان ترکیه مانع از کمک رسانی ساکنین روستای کوران به آنها شده‌‌اند، به همین جهت اجساد آنها هنوز پیدا نشده است.

روز گذشته همچنین دو کولبر دیگر در مرزهای بانه و نوسود به دلیل تیراندازی نیروهای مرزبانی زخمی شدند.

عبدالله فرج‌پناه، اهل روستای «منیجیلان» در ارتفاعات مرزی بانه از ناحیه زانو مورد هدف نیروهای مرزبانی قرار گرفت و زخمی شد.

کولبر دیگری که اهل ثلاث باباجای که هویت او «ب.م» اعلام شده در ارتفاعات مرزی نوسود از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد. به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو این کولبر از بازداشت توسط نیروهای انتظامی از مراجعه به مراکز درمانی برای مداوا خودداری کرده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.