ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی: انتخابات مهندسی شده و نتیجه آن تقریباً مشخص است

مسیح مهاجری گفت: بیماری‌های بزرگ الان نظام و کشور در سه دسته خیلی تاسف بار تقسیم بندی می‌شود: "دروغ، دزدی و دغل."

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی هشدار داد که جمهوری اسلامی با سرعت مطابق الگویی که احمدی‌نژاد ایجاد کرد به طرف تکثیر سیاستمداران پوپولیست پیش می‌رود. مسیح مهاجری اعلام کرد انتخابات مهندسی شده و نتیجه آن تقریباً مشخص است.

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای با  خبرآنلاین درباره نگرانی‌ از تکثیر چهره‌هایی چون احمدی‌نژاد گفت:

«خطر کاملاً مشهود است. به شدت و با سرعت به طرف تکثیر آدم‌هایی با ویژگی‌های احمدی‌نژاد پیش می‌رویم. با قاطعیت عرض می‌کنم که بیماری‌های بزرگ الان نظام و کشور در سه دسته خیلی تأسف‌بار تقسیم‌بندی می‌شود: "دروغ، دزدی و دغل." این سه «دال» که جامعه ما را پر کرده است تا قبل از دولت احمدی‌نژاد نبود. نه اینکه هیچ دزدی و دروغگویی نباشد اما در جامعه نهادینه نشده بود. اما از آن دولت به بعد نهادینه شد.»

مسیح مهاجری در ادامه مصاحبه با خبرآنلاین گفت:

«ما با این بازتولیدهایی که از این قبیل آدم‌های دغلکار و دزد و دروغگو می‌بینیم آینده جامعه کشور بسیار تاریک و خطرناک است.»

 مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به قانون انتخابات در مجلس گفت:

«برای انتخابات ۱۴۰۰ با کاری که مجلس در اصلاح قانون انتخابات انجام داده است و با مقاومت‌هایی که در مقابل برخی نقطه نظرهای روشن از ناحیه برخی مراکز قدرت صورت می‌گیرد براین اعتقادم که این انتخابات مهندسی شده و نتیجه آن تقریباً مشخص است.»

اکبر ترکان، مشاور سابق روحانی نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با روزنامه ایران گفت مصوبه مجلس به این معنی است که مجلس رئیس جمهوری را از قبل انتخاب کرده است:

«این مردم هستند که باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند، آن وقت ما نهاد شورای نگهبان را در وسط راه قرار می‌دهیم و می‌گوییم اول شورای نگهبان افراد مورد نظرش را انتخاب کند و بعد مردم. این روش به معنای حذف جمهوریت است. اصلاً مگر چنین چیزی ممکن است که شورای نگهبان صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را بر مبنای برنامه‌هایشان تأیید یا رد کند. معنای چنین کاری این است که انتخاب دو مرحله‌ای است. مرحله اول آنها انتخاب ‌کنند و برنامه‌ها را بررسی کنند اگر پسندیدند مردم رأی بدهند.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه ۲۶ آذر با تغییر سابقه تصدی نامزدها از شش به چهار سال موافقت کردند و به این ترتیب زمینه برای حضور نظامیان جوان‌تر در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شد. صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزارت کشور  طرح اصلاح قانون انتخابات را «مغایر قانون اساسی» دانسته و گفته بود این طرح «یک شرکت سهامی برای انتخاب رئیس جمهوری است.»  

از هم‌اکنون نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حتی از انتخابات مجلس یازدهم هم کمتر است. مشاور رسانه‌ای روحانی اعلام کرده بود که با فقط ۲۰ درصد مشارکت انتخاب رئیس جمهوری آینده قانونی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.