ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو قاضی زن در کابل ترور شدند

صبح یکشنبه در ادامه ترورهای هدفمند در افغانستان، «افراد ناشناس» دو قاضی زن را در کابل ترور کردند. هیچ فرد و گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است.

دو قاضی زن در کابل، پایتخت افغانستان هدف حمله «افراد ناشناس» قرار گرفتند، هر دو نفر کشته شدند. راننده آنها نیز زخمی شده است. هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

صبح یکشنبه ۲۸ دی دو قاضی زن در کابل ترور شدند. عکس: شبکه‌های اجتماعی

در ادامه ترور فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران و قضات در افغانستان صبح یکشنبه ۲۸ دی در کابل دو قاضی زن ترور شدند. هویت هیچ یک از این دو قاضی تا به حال فاش نشده است.

به گفته فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل «تفنگداران ناشناس بر موتر (خودرو) حامل این افراد حمله کردند».

پلیس تا به حال هیچ فردی را در ارتباط با این حمله بازداشت نکرده است و به گفته فرامرز «این رویداد در دست بررسی است».

احمد فهمیم، سخنگوی دادگاه عالی افغانستان هم در گفت‌وگو با روزنامه «اطلاعات روز» این واقعه را تائید کرد و گفت: این حادثه در «قلعه‌ی فتح‌الله»، از مربوطات ناحیه‌ی دهم شهر کابل رخ داده است.

به گفته او در جریان این واقعه راننده زنان قاضی هم زخمی شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما روزنامه ۸ صبح به نقل از مقام‌های امنیتی طالبان را مسئول «ترورهای هدفمند» که در یک ماه اخیر افزایش یافته است، دانست.

یک روز قبل (شنبه بیست و هفتم دی) هم در دو ولایت کابل و هرات حملات گروه طالبان جان چهارده نفر را گرفت.

تنها از آغاز دی ماه تا به امروز در حملات تروریستی که مقام‌‎های دولتی آنها را به طالبان منسوب می‎کنند، یوسف رشید (دبیر اجرایی بنیاد انتخابات آزاد افغانستان)، فرشته کوهستانی (فعال حقوق زنان)، سخنگو و دو تن از کارمندان  اداره تصدی تصدی ملی محافظت عامه وابسته به نهاد ریاست جمهوری و عادل ایماق ( روزنامه‌نگار و فعال مدنی) و سه پزشک کشته شده‌اند.

وزارت داخله افغانستان طالبان را مسئول ترور فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران می‌داند. این گروه که برای دور دوم گفت‌وگوهای موسوم به «بین الافغانی» در دوحه قطر با هیئت مذاکره‌کننده دولتی گفت‌وگو می‌کند دست داشتن در این حملات را رد یا تائید نکرده است.

گروه طالبان اسفند ۱۳۹۸ با نمایندگان آمریکا توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضاء کرد. یک دور از مذاکرات میان این گروه و حکومت افغانستان در آذر امسال به پایان رسید و دور دوم از شانزدهم دی در دوحه آغاز شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.