ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهرانی‌ها آلوده‌ترین هوای سال را تنفس کردند

استفاده از مازوت در سوخت نیروگاه‌ها سبب آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی ایران شده. گفته می‌شود عامل اصلی استخراج معدن استخراج «بیت‌کوین» است.

به سبب استفاده از مازوت در سوخت نیروگاه‌ها آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای صنعتی ایران رکورد زده است. گفته می‌شود عامل اصلی استخراج معدن استخراج «بیت‌کوین» است.  

تهرانی‌ها آلوده‌ترین هوای سال را تنفس کردند - عکس: آرشیو

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد شهروندان تهرانی در ۲۴ ساعت گذشته آلوده‌ترین هوای سال ۹۹ را تنفس کردند.

به گزارش مهر، لیلا نظری اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با شاخص ۱۷۴آلوده‌ترین هوا در پایتخت به ثبت رسیده است. سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:  

«از هفتم دی تا امروز به جز یک روز، هوای تهران ناسالم بوده و در مجموع از اول دی‌ماه، هوای تهران ۱۱ روز در شرایط ناسالم برای همه شهروندان، ۱۰ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها سه روز در شرایط سالم قرار داشته است.»

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت ۱۵۹ و در شرایط ناسالم برای همه افراد است. در همان حال کیفیت هوای سوهانک با شاخص ۲۱۴ در شرایط بسیار ناسالم و ۱۰ ایستگاه بالاتر از ۱۸۰ قرار دارد.

به سبب تحریم نفتی ایران، نفت کوره یا مازوت خریدار ندارد و مخازن از مازوت پرشده است. نیروگاه‌های تولید برق اکنون با این سوخت تغذیه می‌شوند و این امر به آلودگی هوا در شهرهای ایران منجر شده است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست هفته گذشته به جای مسئولیت‌پذیری به فرافکنی روی آورد و با صراحت اعلام کرد: «اگر خانواده‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها به عنوان سوخت اجتناب‌ناپذیر است».

قطع برق همزمان با استخراج بیت کوین توسط چین

در همان حال روز گذشته برق بسیاری از منازل در مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۰، ۱۳، ۱۴ تهران قطع شد. از گیلان، کرج، اراک، اصفهان، خوزستان، سمنان، قم و اردبیل نیز خبرهایی درباره قطعی برق رسید. مصطفی رجبی ‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت برخی خاموشی‌ها در شماری از کلان‌شهرهای کشور از جمله پایتخت، ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به آلودگی هوا و خاموشی‌های روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:

«در گذشته آلودگی هوا را انتخاب می‌کردند و از مازوت استفاده می‌کردند، اما الان تصمیم گرفتند از مازوت استفاده نکنند و خاموشی اعمال کنند و باید دید نتیجه چه می‌شود.»

غلامرضا مشایخی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: شرکت ملی گاز نسبت به سال گذشته نه تنها تخصیص گاز به نیروگاه‌ها را کاهش نداده بلکه گاز بیشتری هم ارسال کرده است:

« امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد متر مکعب گاز بیشتری به وزارت نیرو اختصاص دادیم، یعنی نیروگاه‌های کشور در فصل سرد ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتری دریافت کرده‌اند.»

مسعود نوری،‌ از خبرنگاران همشهری و خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، دو روز قبل در صفحه توییترش نوشته بود «چینی‌ها» با همکاری «یک نهاد نظامی» جمهوری اسلامی معدن استخراج ارز دیجیتال «بیت‌کوین» در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد کرده‌اند که با تعرفه پایین از برق ارزان کشور برای آن استقاده می‌شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره استفاده چینی‌ها از رمزارزها گفته بود:

«هر کسی که مجوز دارد طبق مجوز می‌تواند نسبت به استخراج رمزارزها اقدام کند و هر کسی که مجوز ندارد، چه خارجی و چه داخلی مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.»

اردکانیان در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت غایب بود. محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

«اینکه گفته می شود دولت از بیت کوین استفاده می کند جفا است. امروز در دولت ادعا شد، علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند برخی مرغداری ها در حال استفاده از آن هستند و آقای رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که با جدیت این مسئله را دنبال کنند.»

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان برق پایتخت درخواست کرده است با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در شبانه روز، به پایداری شبکه برق کمک کنند.

موسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

«هیچ کدام از همکاران من در کمیسیون از موضوع استفاده چینی‌ها از برق کشور برای استخراج بیت کوین اطلاعی ندارند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.