ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روند اجرای حکم اعدام یک زن در آمریکا متوقف شد

یک قاضی فدرال در ایالت ایندیانای آمریکا دستور توقف اجرای حکم اعدام لیزا مونتگومری، تنها زن محکوم به اعدام در این کشور را صادر کرد.

یک قاضی فدرال در ایالت ایندیانای آمریکا دستور توقف اجرای حکم اعدام لیزا مونتگومری، تنها زن محکوم به اعدام در این کشور را صادر کرد. این زندانی ۵۲ ساله متهم است در سال ۲۰۰۴ در ایالت میزوری یک زن دیگر را به ‌قتل رسانده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به‌ گزارش روزنامه نیویورک تایمز، لیزا مونتگومری قرار بود روز سه‌شنبه ۱۲ ژانویه/ ۲۳ دی‌ در زندان و با تزریق سم کشنده اعدام شود اما دستور توقف حکم اعدام او یک روز پیش از اجرای این حکم توسط قاضی پاتریک هانلون صادر شد. قاضی صادر کننده حکم اعلام کرد این زندانی از نظر ذهنی قادر نیست منطق دولت برای اعدام او را درک کند.

لیزا مونتگومری، اولین و تنها زن در آمریکاست که پس از حدود ۶۸ سال بابت اتهام «قتل عمد» در دادگاه فدرال به اعدام محکوم شده.

بر اساس دستور مراجع قضایی آمریکا، این زندانی قرار بود در دسامبر سال گذشته اعدام شود اما به‌ دنبال مبتلا شدن وکلایش به ویروس کرونا، اجرای این حکم به دوازدهم ژانویه موکول شد.

طبق اعلام رسانه‌های داخلی در آمریکا، این زندانی که به دلیل سابقه طولانی سوء‌استفاده‌های جنسی از او دوران کودکی و شکنجه، در زندگی از اختلالات روحی رنج می‌برد، متهم است در سال ۲۰۰۴ یک زن باردار ۲۳ ساله را به طرز فجیعی در شهر اسکیدمور واقع در شمال غربی میزوری به قتل رسانده و بچه را از بدن او جدا کرده و مدعی شده که بچه خود اوست.

بر همین اساس روز جمعه وکیلان مونتگومری با استناد به بیماری جدی روانی و اختلالات عصبی در مورد موکل خود، از دادگاه خواستند او را فاقد صلاحیت عقلی کافی تشخیص داده و حکم اعدام او را متوقف کند.

در طول بیش از شش دهه گذشته، آخرین باری که یک زن با حکم دادگاه فدرال اعدام شد، فردی به نام «بونی هیدی» بود که حکم او در سال ۱۹۵۳ با قرار داده شدن در یک اتاق گاز در ایالت میزوری به اجرا درآمد.

انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا در طی روزهای آینده، مخالفت‌ها با صدور و اجرای احکام اعدام در این کشور شکل جدی‌تری به‌خود بگیرد. جو بایدن، رئیس جمهوری آینده ایالات متحده آمریکا از ماه‌ها قبل و در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش اعلام کرده بود که مخالف اعدام است.

کاملا هریس هم که معاون رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد بود، از چهره‌های مطرح در مخالفت با اعدام در آمریکا محسوب می‌شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Goli Sharp

    She has been executed early morning at 1:30 Jan 13,2021.