ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چطور بیشتر از حباب دوستان‌مان در زمان همه‌گیری استفاده کنیم؟

تا اینجای کار، حباب‌های اجتماعی به ما کمک کرده‌اند تا از پس محدودیت‌های کووید ۱۹ برآییم. به حباب دوستان‌تان در دوران همه‌گیری توجه کنید و ببینید چطور ممکن است به شما برای یک زندگی سالم و شادتر، الهام و انگیزه دهد.

تا اینجای کار، حباب‌های اجتماعی به ما کمک کرده‌اند تا از پس محدودیت‌های کووید ۱۹ برآییم. به حباب دوستان‌تان در دوران همه‌گیری توجه کنید و ببینید چطور ممکن است به شما برای یک زندگی سالم و شادتر، الهام و انگیزه دهد.

در میان درس‌های بسیاری که که در سال ۲۰۲۰ آموختیم، اهمیت داشتن یک گروه دوست قابل اعتماد ممکن است ماندگارترین درس سال باشد. در تابستانی که گذشت، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که یک «حباب» اجتماعی تشکیل داده اند:‌ یک گروه منتخب از دوستان برای کمک به کنار آمدن با زندگی در دوران همه‌گیری.

انگارما آدم‌ها نیاز به یک همه‌گیری داشتیم تا آنچه را بسیاری از فرهنگ‌ها در طول تاریخ می‌دانستند بیاموزیم: این که حباب‌های دوستی می‌توانند زندگی سالم‌تر و شادتری برایمان بسازند.

دن بوتنر، همکار و نویسنده نشنال جئوگرافیک، عادات افرادی را که در «مناطق آبی» جهان زندگی می‌کنند، مطالعه کرده است.

مناطق آبی، مناطقی هستند در سراسر جهان که مردم در آنها در سطحی بالاتر از حد متوسط ​​زندگی می‌کنند.

او دریافته که فرهنگ‌هایی که امید به زندگی در آنها بیشتر است، روابط اجتماعی قوی را ارزشمند می‌دانند. به عنوان مثالو در اوکیناوای ژاپن که متوسط ​​امید به زندگی برای زنان در حدود ۹۰ سال است، افراد در دوران کودکی نوعی شبکه اجتماعی به نام moai می‌پیوندند: گروهی متشکل از پنج دوست که تمام عمر پشتیبانی اجتماعی، لجستیکی، عاطفی و حتی مالی را برای هم تضمین می‌کنند. به نظر می‌رسد اعضای هر موآی با رفتارهایشان بر سلامتی مادام‌العمر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

بوتنر در چندین شهر کار کرده است تا سعی کند اثر موآی را تکرار کند. به عنوان مثال در ناپل و فلوریدا، ۱۱۰ نفر را پیدا كرد كه می خواستند عادت‌های غذایی خود را بهبود ببخشند و شروع كرد به گروه بندی آنها براساس محله. سپس سوالاتی راجع به علایق و ارزش‌های مشترک آنها مطرح كرد؛ مانند اینكه آیا فاكس نیوز می‌بینند یا سی‌ان ان، آیا تعطیلات ساحلی را دوست دارند یا پیاده روی را، آیا به کلیسا می‌روند یا موسیقی کانتری را دوست دارند یا نه. افرادی که دارای علایق مشترک بودند و در نزدیکی یکدیگر زندگی می‌کردند، برای پنج ماه یک گروه شش نفره را تشکیل دادند و سپس پنج شام مشترک را با هم برنامه ریزی کردند.

بوتنر می‌گوید پس از ۱۰ هفته برنامه‌ریزی برای عادت به وعده‌های غذایی سالم، همه گزارش كردند كه غذاهای گیاهی بیشتری می خورند. ۶۷ درصد گفتند که دوستان بیشتری پیدا کرده‌اند. ۱۷ درصد وزن کم کرده بودند، شش درصد فشار خون خود را پایین آورده بودند، ۶درصد قند خونشان را پایین آوردند و چهار درصد کلسترول پایین گزارش کردند.

موآی، می‌تواند با فعالیت‌هایی مانند پیاده روی یا تماشای پرندگان، عادات غذایی سالم یا سرگرمی‌هایی مانند عکاسی شکل بگیرد. نکته اصلی یافتن افراد همفکر با ارزش‌ها و اهداف مشترک است. پس از تشکیل گروه ها، اعضا تمایل بیشتری پیدا می‌کنند که از راه‌های مختلف از یکدیگر حمایت کنند. مثلا هنگامی که یکی از اعضای موآی پیاده‌روی در جنوب کالیفرنیا به سرطان مبتلا شد، سایر اعضای گروه برای کمک به وعده های غذایی و مراقبت از کودک وارد عمل شدند.

در حالی که همه‌گیری بسیاری از برنامه‌های اجتماعی ما را متوقف کرده است، ما هم همزمان چیزهای زیادی در مورد دوستی آموخته ایم. این‌که تا چه حد می‌توانیم به دوستا‌مان وابسته باشیم یا حتی بفهمیم برخی آدم‌ها کمتر از آنچه فکر می‌کردیم مهم هستند. حتی اگر حباب اجتماعی برای خودتان ایجاد نکرده باشید، سال جدید میلادی زمان خوبی برای تأمل در رابطه با دوستی‌هایی است که در طول سال سختی که گذشت، دوام داشته‌اند.

کلی مک گونیگال، روانشناس بهداشت و مدرس دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب «لذت حرکت» می‌گوید: «این موضوع نه تنها نشانه اهمیت ارتباطات اجتماعی است، بلکه به هر آنچه در مورد روابط مهم زندگی‌مان یاد گرفته ایم نیز متکی است. روابطی که در طول کووید ادامه داشته، روابطی جالب توجه است که باید به آن‌ها توجه شود. من همیشه به یاد خواهم آورد که چه کسی به ارسال پیامک به من ادامه داد، در حالی که من مرتب به او پیام نمی‌دادم.»

بوتنر خاطرنشان می‌کند که وقتی نوبت به تشکیل گروه‌های اجتماعی سالم می‌رسد، گاهی مجبوریم دوستانی را که ممکن است سرمان را گرم کنند اما در واقع زندگی مان را بهتر نمی‌کنند، دوباره ارزیابی کنیم.

بوتنر که آخرین کتاب او «آشپزخانه مناطق آبی» است می‌گوید: «من قبلاً با گروهی از دوستان رابطه داشتم که رفتارهای ناسالم زیادی داشتند. آنها از بودن در کنار هم احساس خوبی داشتند، اما برای من خوب نبودند. من فکر می کنم مهم است که حباب خود را درست کنید. نمی گویم دوستان قدیمی خود را کنار بگذارید. می‌گویم به وجود افرادی که به ارزش‌های زندگی شما اضافه می‌کنند و بیشترین سال‌های خوب را برای شما فراهم می کنند آگاه باشید:‌ کسانی که نمی‌خواهند شما را به عادت‌های بد خود آلوده کنند.»

برای یادگیری نحوه تبدیل حباب همه‌گیری خود (یا هر گروه دیگری از دوستان) به یک حباب سلامت محور، یک حباب سلامتی تشکیل دهید.
چالش: سعی کنید حباب همه گیری خود را به یک گروه اجتماعی ماندگار متمرکز بر ارزش‌های مشترک و سلامتی تبدیل کنید. در صورت لزوم اعضا را اضافه یا کم کنید.

یک مسابقه سازگاری اجرا کنید

حباب‌های سلامتی وقتی بیشتر موفقند که افراد نگرش‌ها، ارزش‌ها و اهداف مشابهی داشته باشند. احتمالاً از پیش می‌دانید که آیا شما و هم گروهی‌هایتان فیلم‌های مشابه را دوست دارید یا خیر.

در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر روی سوالاتی اصلی در زمینه سلامتی و سبک زندگی تمرکز کنید. در ماه گذشته، هر شخص هر چند وقت یک‌بار در یک فعالیت خاض مربوط به این حوزه شرکت کرده؟ آیا کسی در این گروه سیگار می‌کشد؟ اعضای گروه چقدر سبزیجات می‌خورند؟ آیا شیرینی یا غذاهای بی‌ارزش می‌خورند؟ چه مقدار الکل می‌نوشند؟ می‌توانید مسابقه کامل را به‌صورت آنلاین برگزار کنید.

حباب خود را تقویت کنید

آیا حباب همه گیری شما گروهی است با ارزش‌های مشترک؟ پاسخ‌های مسابقه سازگاری به شما می‌گوید آیا با افرادی همفکری که می‌توانند به شما در دستیابی به سلامتی بهتر کمک کنند، احاطه شده‌اید یا نه. اگر کسی در گروه بیش از حد منفی است یا عادت‌هایی در زندگی دارد که شما را تضعیف می‌کند، با او در مورد اهداف خود صحبت کنید. این افراد را تشویق کنید تا تغییرات مثبت ایجاد کنند و از آنها حمایت کنید. می‌توانید با آوردن افراد جدیدی که می خواهند روی زندگی سالم تمرکز کنند، حباب خود را تقویت کنید.

یک هدف مربوط به سلامتی ایجاد کنید

با هم تیمی‌های خود در مورد اهداف طولانی مدت سلامتی صحبت کنید. آیا می‌خواهید بیشتر ورزش کنید؟ تاریخ‌های پیاده روی روزانه یا هفتگی را برنامه‌ریزی کنید. آیا به کاهش قند یا بیشتر خوردن غذاهای گیاهی علاقه دارید؟ برای به اشتراک گذاشتن دستور العمل‌ها و پختن وعده‌های غذایی سالم با اعضای گروه خود برنامه‌ریزی کنید. با هم کلاس‌های آشپزی زوم را تماشا کنید یا یک تمرین ۷ دقیقه‌ای ورزشی را انجام دهید. اگر ساعت هوشمند دارید، آنها را با هم همگام کنید تا بتوانید تعداد گام‌هایی را که برداشته‌اید به اشتراک بگذارید. حتی اگر در حین محدودیت‌های همه‌گیری نتوانید به صورت حضوری ملاقات کنید، می‌توانید از همین حالا حمایت از اهداف سلامتی یکدیگر را شروع کنید و زمانی که همه می‌توانستید دوباره وقت خود را با هم بگذرانید، بر آنها تأکید کنید.

بوتنر می‌گوید: «وقتی دوست خوبی پیدا کنید، این به معنای یک ماجراجویی مادام العمر است. برای همه ما در میانسالی، داشتن دوستانی مناسب در اطراف‌مان كه تصور آنها از سرگرمی، فعالیت بدنی است، ایده آنها برای داشتن غذای سالم، خوردن بیشتر غذاهای گیاهی است، کسانی كه در روز‌های بد زندگی به حال ما اهمیت می‌دهند و می‌توانند گفت‌وگوی معناداری با ما داشته باشند، بهترین مداخله‌ای است که می‌توانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم: زیرا یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت است و تأثیری قابل اندازه‌گیری بر سلامتی‌مان دارد.»

منبع: نیویورک تایمز

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.