ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار تروریستی در کابل جان سه تن دیگر را گرفت

صبح یکشنبه انفجار یک مین مغناطیسی جان سخنگو و دو کارمند ریاست تصدی ملی محافظت عامه را گرفت. سخنگوی وزارت داخله طالبان را مسئول این عمل «جنایتکارانه» دانست.

انفجار در کابل جان سه نفر دیگر از جمله سخنگوی اداره «تصدی ملی محافظت عامه»، وابسته به نهاد ریاست جمهوری افغانستان را گرفت. سخنگوی وزارت داخله افغانستان طالبان را مسئول این اقدام تروریستی دانست.

کابل- انفجار جان سه کارمند «ریاست تصدی ملی محافظت عامه» را گرفت. عکس: شبکه اجتماعی توییتر

در حالی که نمایندگان حکومت برای دور دوم مذاکرات «بین الافغان» به دوحه قطر رفته‌اند و چشم انتظار نمایندگان طالبان نشسته‌اند، یکشنبه ۱۰ ژانویه/۲۱ دی انفجار یک مین مغناطیسی در کابل جان سه نفر دیگر را گرفت. یک تن هم در جریان این حادثه زخمی شده است.

روزنامه اطلاعات روز به نقل از یک منبع  امنیتی مطلع که نامش فاش نشد گزارش کرد: این حادثه تروریستی ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در حوزه هشتم کابل رخ داد که بر اثر آن سه تن از کارکنان ریاست تصدی ملی محافظت عامه، از جمله سخنگوی آن کشته شدند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله هم در گفت‌وگو با روزنامه ۸ صبح کشته شدن سه نفر در این اقدام تروریستی را تائید کرد و گفت: طالبان مسئول این جنایت‌ها و کشتارها هستند و این عمل «جنایت‌کارانه» طالبان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

طالبان تا به حال این موضوع را رد یا تائید نکرده است.

براساس گزارش وزارت امور داخله تنها در فاصله شهریور تا آذر امسال که گفت‌وگوهای میان طالبان و حکومت افغانستان جریان داشت نزدیک به ۵۰۰ غیرنظامی به دست طالبان کشته شدند.

به گفته طارق آرین، کسانی که تاکنون در پیوند به حملات اخیر بازداشت شده‌اند، در اعترافات خود واضح گفته‌اند که عضو گروه طالبان هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.