ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت ماه پس از تخریب آلونک و مرگ آسیه پناهی: کاهش مجازات عاملان، بی سرپناهی دختر و نوه او

هشت ماه پس از تخریب آلونک آسیه پناهی توسط شهرداری کرمانشاه که به مرگ او انجامید، دختر و نوه آسیه پناهی به رغم وعده‌های مسئولان هنوز بی خانمان هست

هشت ماه پس از تخریب آلونک آسیه پناهی توسط ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه که به مرگ او منجر شد، دختر و نوه او به رغم وعده‌های مسئولان هنوز بی خانمان هستند. آن‌ها پس از اطلاع از سفر رئیس قوه قضائیه به کرمانشاه، مقابل استانداری این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

دختر و نوه آسیه پناهی مقابل استانداری کرمانشاه حاضر شدند تا به عدمتحقق وعده ها اعتراض کنند

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه روز پنج‌شنبه ۱۸ دی ماه کلیپی از حضور دختر و نوه آسیه پناهی مقابل استانداری کرمانشاه منتشر کرده است. آن‌ها که عکس آسیه پناهی را در دست دارند، خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه می‌گویند بعد از تخریب آلونک و مرگ آسیه پناهی به آن‌ها قول ارائه واحدی در خانه‌های مسکن مهر داده شده، اما این وعده عملی نشده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه به تخریب آلونک آسیه پناهی در منطقه فدک که سرپناه او و دختر و نوه‌اش بود، اقدام کردند. ماموران برای مقابله با مقاومت جمعی از حاشیه نشینان به خشونت متوسل شدند و از گاز فلفل استفاده کردند. آسیه پناهی که به تنگی نفس دچار بود، بی حال شد و ساعتی بعد جان باخت.

این آلونک به گفته‌ی ساکنان محل فقط سرپناه بود و امکانات دیگری نداشت. آسیه، دختر و نوه‌اش از امکانات همسایگان استفاده می‌کردند.

انتشار خبر و کلیپ از درگیری ماموران و آسیه پناهی که برای جلوگیری از بی سرپناه شدن دختر و نواه‌اش خود را به درون چنگک بیل مکانیکی انداخته‌ بود، واکنش‌های وسیعی را به دنبال داشت.

آسیه پناهی

شهرداری کرمانشاه در واکنش، علت تخریب آلونک را تعلق منطقه به اداره اوقاف اعلام کرد. هر چند که در جریان پرونده روشن شد که سال‌هاست اختلاف مالی شهرداری و سازمان اوقاف ساخت و ساز در این منطقه را با مشکل روبه‌رو کرده است.

شهردار کرمانشاه در خردادماه از تصمیم برکناری سه تن از مدیران شهرداری در رابطه با تخریب آلونک و مرگ آسیه پناهی خبر داد. پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همزمان اعلام کرد رئیس و قائم مقام اجراییات شهرداری بازداشت شده‌اند.

او گفت باید بررسی شود که آیا زمین آلونک در محوطه وقفی اوقاف بوده، و آیا ماموران اجرائیات در جریان تخریب آلونک مرتکب خلاف شده‌اند یا نه.

همچنین اعلام شد شهرداری امکاناتی را در اختیار فرزندان و نوه آسیه پناهی قرار می‌دهد.

سازمان بازرسی کل کشور هم به موضوع عملکرد شهرداری کرمانشاه درباره تخریب خانه آسیه پناهی و درگذشت او ورود پیدا کرد و گفته شد نتیجه تحقیقات و گزارش را اعلام خواهد کرد.

سازمان پزشک قانونی علت مرگ آسیه پناهی را سکته قلبی اعلام کرد. دادستان کرمانشاه پنجم آذر با استناد به این تشخیص گفت:

«معاون اجرائیات شهرداری کرمانشاه در مرگ آسیه پناهی ۱۰ درصد مقصر شناخته شده و به دلیل حمل غیرمجاز اسپری اشک آور محکوم و موظف به پرداخت ۱۰ درصد دیه شده است. متهم به ۱۸ ماه حبس هم محکوم شده است.»

به گفته‌ی دادستان کرمانشاه، معاون اجرائیات شهرداری همان روز حادثه برکنار شده است.

دادگاه تجدید نظر روز ششم دی‌ماه حکم دادگاه بدوی (۱۸ ماه حبس متهم پرونده) را تخفیف داد و شش ماه از حکم زندان را (بابت حمل اسپری) به حالت تعلیق درآورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درجنگ جهانی دوم بسیاری ازمردمان کشورهائی که کشورهایشان به اشغال نظامیون هیتلردرآمد که می بایستی دراردوگاه های اسرای جنگی بسرمی برند زیرا که کشورشان تسخیرشده بود و اشغالگران هم که آنها را ازجمع دشمن شان می دانستند لازم نمی دانستند برایشان هزینه ای کنند ... ولی درایران چگونه است؟ آیا اشغال و تسخیر نشده توسط اقشاری نشده است که ایرانی ها را دشمنان شان میدانند؟ لاقل مردمان کشورها درجنگ جهانی دوم تا توان مقابله و مقاومت با قشون هیتلرارهیچ موردی کوتاهی نکرده اند و چنین و چنان کردند ولی آیا درایران چنین شده است ؟ نتیجه را دراطراف شهرها و شهرک ها و خیابان ها و زیرپل ها می بینید ..چرا اشغالگران برای ما مردم چنین و چنان نمی کنند؟ باید پریسید مردم چه کرده اند که نگذارند چنین و چنان شود؟ خانواده مرحوم آسیه پناهی نباید ازاشغاگران *و ضدایرانی دلیل این مصیبت را جویا شود باید ازمردم ایران دلیل بروزچنین ظلمی را جویا شود!!!آهای مردم کجائید زامبی هستید و یا انسانید واگرانسان هستید اقتدارو وجدان و هویت انسان بودن کجاست ؟ مگرحکومت حیون الله که کمربه منقرض کردن نسل مردم ایران بسته است و دراین چهل ساله جنایت ها کرده است وامری روزمره برایش است پاسخی برای چنین ظلمی دارد وآنهم آخوند ؟