ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین نفر در حملات دولتی و طالبان در افغانستان کشته شدند

حمله هوایی نیروهای دولتی افغانستان به ولایت هلمند جان پنج غیرنظامی را گرفت و در حمله طالبان به ولایت قندوز شش نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

در دو حمله جداگانه‌ی نیروهای دولتی افغانستان و طالبان در ولایت‌های هلمند و قندوز ۱۱ نفر کشته شدند.

یک مأمور امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو
یک مأمور امنیتی افغانستان ـ عکس از آرشیو

عطاالله افغان، رئیس شورای ولایتی هلمند پنج‌شنبه ۷ ژانویه / ۱۸ دی اعلام کرد که در حمله‌ نیروهایی هوایی افغانستان به شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت، پنج غیرنظامی کشته شدند.

این حمله شب گذشته (چهارشنبه) در منطقه «بشران» شهر لشکرگاه رخ داد.

سه زن، یک کودک و یک پسر نوجوان در این حمله کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان در این‌باره اظهارنظری نکرده اما سانی لکت، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفته است که این نیروها شب گذشته در ولایت هلمند عملیاتی انجام نداده‌اند.

در بخش‌هایی از ولایت هلمند از جمله در شهر لشکرگاه افراد طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند.

از سوی دیگر امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی قندوز (کندز) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله شب گذشته طالبان به پایگاه چرخ‌آب در بندر خان‌آباد این ولایت، شش نفر از نیروهای امنیتی جان باختند.

امرالدین ولی افزود در این حمله، چهار سرباز ارتش و دو مأمور پلیس کشته و دو نفر زخمی شدند و پنج تن از نیروهای ارتش را هم طالبان با خود بردند.

این پاسگاه به دست طالبان افتاده است.

در ماه‌های اخیر که مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان در قطر جریان دارد خشونت‌ها در افغانستان نیز افزایش یافته است. برخی بر این نظرند که طالبان با ادامه خشونت‌های خود می‌خواهد در مذاکرات امتیاز بگیرد.

دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان سه‌شنبه ۵ ژانویه / ۱۶ دی آغاز ‌شد.

همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز خواهان توجه طرف‌های مذاکره‌کننده به ضرورت آتش‌بس فوری، اهمیت مشارکت قربانیان و درنظرگرفتن حقوق بشر و حقوق قربانیان در دستور کار مذاکرات صلح شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.