ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک روزنامه‌نگار دیگر در افغانستان ترور شد

عادل رئیس یک ایستگاه رادیویی محلی به نام رادیو صدا غور بود و در حمله افراد مسلح ناشناس کشته شد

مقامات محلی افغانستان اعلام کردند که بسم الله عادل ایماق، روزنامه‌نگار و فعال مدنی افغانستان در ولایت غور، در حمله افراد مسلح ناشناس در شهر فیروز کوه، مرکز این ولایت، کشته شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

محمد عارف عابر، سخنگوی والی غور به تلویزیون طلوع گفت که عادل رئیس یک ایستگاه رادیویی محلی به نام رادیو صدا غور بود و در حمله افراد مسلح ناشناس در روستای دره تیمور در حومه فیروزکوه کشته شد.

این ترور یک هفته پس از کشته شدن رحمت‌الله نیکزاد، یک روزنامه‌نگار دیگر افغانستان در غزنی انجام شد. آقای نیکزاد که رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران در این ولایت بود، در حمله افراد مسلح در خارج از خانه‌اش در شهر غزنی کشته شد.

یما سیاوش، مجری سابق طلوع‌نیوز ، الیاس داعی، گزارشگر رادیو آزادی، ملاله میوند، مجری تلویزیون انعکاس در ننگرهار و فردین امینی، مجری آریانا‌نیوز از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که در دو ماه گذشته و از روز 7 نوامبر در حوادث مختلف کشته شده‌اند.

غلام‌ربانی هدفمند، مسئول کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران در ولایت غور به طلوع نیوز گفته که «تهدیدهای امنیتی که متوجه بسم الله عادل و خبرنگاران دیگر در این ولایت بود را با نهادهای امنیتی در میان گذاشته‌است اما این نهادها توجهی نکرده‌اند‌.»

این روزنامه‌نگار در تابستان امسال نیز دو بار از سوءقصد جان به در برده و هفته گذشته نیز در حساب فیس‌بوکش از افزایش تهدیدهای جانی و بی‌توجهی نهادهای امنیتی خبر داده بود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ترور این روزنامه‌نگار را نپذیرفته است.

خشونت علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در ماه‌های گذشته در افغانستان افزایش یافته است، هرچند انتظار می‌رفت که در نتیجه آغاز مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان این خشونت‌ها کاهش یابد.

براساس گزارشی که به‌تازگی گزارشگران بدون مرز از وضعیت خشونت‌ها علیه روزنامه‌نگاران منتشر کرد، ۵۰ روزنامه نگار در سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است، در حالی كه تعداد روزنامه‌نگاران كشته شده در كشورهای درگیر جنگ همچنان كاهش می‌یابد، تعداد بیشتری روزنامه‌نگار در كشورهایی كه درگیر جنگ نیستند، به قتل می‌رسند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.