ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امرالله صالح: راه صلح افغانستان تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد

معاون رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: توافق دوحه برای طالبان اعتماد به نفس کاذب و پوشالی ایجاد کرده و این گروه به همزیستی مسالمت‌آمیز با افغانستان نو اعتقاد ندارد.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد معتقد است راه صلح در این کشور تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد، بلکه تقویت کارآیی و ظرفیت دولت راه رسیدن به صلح را کوتاه می‌کند.

امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری افغانستان

معاون اول رئیس جمهوری افغانستان یکشنبه هفتم دی در صفحه فیس بوک خود نوشت طالبان به زندگی با هم و همزیستی مسالمت‌آمیز با افغانستان نو «اعتقاد ندارد» و توافق دوحه برای این گروه «اعتماد به نفس کاذب و پوشالی ایجاد کرده است».

با این حال او افزود: « مذاکرات باید ادامه یابد تا راه صلح آمیز برای بحران پیدا شود اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی‌گذرد – تقویت ظرفیت و کارایی دولت راه را به صلح کوتا می سازد.»

امرالله صالح ترور فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران در افغانستان که به گفته او «بخش نرم جامعه مدنی» هستند را به گروه طالبان نسبت داد و نوشت:

«هدف قرار دادن بخش نرم جامعه یعنی فعالین  مدنی – خبرنگاران و اهل خبره جز برنامه یازده پایه‌ای طالب است که می‌خواهند با انجام آن اراده مردم را در دفاع از ارزش ها تضعیف نمایند.»

صالح وزارت دفاع ملی – وزارت امور داخله – ریاست عمومی امنیت ملی و بقیه ارگانهای دولت را نهادهایی خواند که به گفته او «می‌توانند به طالب تفهیم کند که غلط کرده‌اند».

دور نخست گفت‌وگوهای موسوم به «بین افغان» میان دولت افغانستان و طالبان ۲۲ آذر امسال بدون اینکه به نتیجه‌ای دست یابد به پایان رسید. دور دوم گفت‌وگوها قرار است از ۱۶ دی ماه آغاز شود.

در حالی که آتش‌بس و توقف خشونت‌ها یکی از بندهای توافق طالبان با دولت آمریکا بر سر توافقنامه موسوم به «آوردن صلح به افغانستان» بود، براساس گزارش وزارت امور داخله این کشور در سه ماه گذشته که گفت‌وگوها میان طرفین در جریان بود طالبان دست‌کم ۴۸۷ غیرنظامی را کشتند.

یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ افغانستان و فرشته کوهستانی، از فعالان مدنی و فعال حقوق زنان نیز هفته گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.

حکومت افغانستان گفته است که چند تن را در ارتباط با اقدامات تروریستی اخیر دستگیر کرده است. امرالله صالح هم از بازداشت دو نفر در ارتباط با حملات اخیر خبر داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.