ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۱۰ نفر در جریان پنج حمله تروریستی در افغانستان کشته شدند

در پنج ولایت افغانستان پنج انفجار گزارش شد. در کابل دست‌کم نُه تن کشته شدند. از آغاز مذاکرات موسم به «بین‌الافغانی» طالبان نزدیک به پانصد غیرنظامی را کشته است.

انفجار در کابل جان دست‌کم ۹ تن دیگر را گرفت. در چهار ولایت دیگر افغانستان نیز انفجار گزارش شد. وزارت امور داخله می‌گوید در سه ماه مذاکرات موسوم به « صلح بین‌الافغانی» ۴۸۷ غیرنظامی بر اثر حملات گروه طالبان کشته شدند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

صبح یکشنبه ۳۰ آذر خودرو خان‌محمد وردک نماینده پارلمان افغانستان هدف یک انفجار قرار گرفت. وزارت داخله افغانستان هم با صدور بیانیه‌ای شمار کشته شدگان این رویداد تروریستی را ۸ تن و شمار مجروحان از جمله نماینده‌ای که هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود را ۱۵ تن اعلام کرد و نوشت: این آمار ممکن است تغییر کند.

شبکه تلویزیونی طلوع افغانستان به نقل از یک منبع امنیتی که نامش فاش نشد شمار کشته‌شدگان را ۹ تن گزارش کرد و بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک هم از کشته شدن حداقل ۲۳ تن خبر داد.

براساس گزارش رسانه‌های افغانستان علاوه بر این انفجار در کابل، در ولایت‌های بدخشان، هلمند، لوگر، ننگرهار انفجار رخ داده است.

انفجار در جلال‌اباد در ولایت ننگرهار جان یک پلیس را گرفت و دو تن را زخمی کرد.

در شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگرهم انفجار یک مین کنار جاده‌ای سبب مجروحیت دست‌کم یک غیرنظامی شد.

سخنگوی پلیس ولایت بدخشان نیز وقوع یک انفجار در نزدیکی شهرداری ولسوالی بهارک را تائید کرد و گفت که براثر این انفجار سه غیرنظامی زخمی شدند.

در ولسوالی ناوه ولایت هلمند هم یک خودرو بمب‌گذاری که قصد عملیات انتحاری داشت، براساس اعلام وزارت دفاع ملی «پیش از رسیدن به هدف از بین برده شد». هدف این حمله اعلام نشده است اما روزنامه ۸ صبح افغانستان از زخمی شدن دو سرباز ارتش بر اثر این رویداد خبر داد.

خشونت‌ها در افغانستان در حالی افزایش یافته که دور دوم مذاکرات موسوم به صلح بین‌الافغان از شهریور ماه آغاز شد و تا ۲۲ آذر امسال بدون اینکه به نتیجه مشخصی برسد پایان گرفت. براساس اعلام وزارت داخله افغانستان در این دوره زمانی سه ماهه که مذاکرات صلح در جریان بود، ۴۸۷ غیرنظامی در جریان حملات تروریستی گروه طالبان کشته شدند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان شنبه ۲۹ آذر گفته بود: بر اثر ۳۵ حمله انتحاری و ۵۰۷ انفجار مین کنار جاده‌ای در سه ماه گذشته یک هزار و ۴۹ غیرنظامی زخمی شدند.

طالبان اسفند سال گذشته با نمایندگان آمریکا تفاهمنامه موسوم به «آوردن صلح به افغانستان» را امضاء کرد. پس از آن نیز رایزنی‌ها برای صلح بین طالبان و حکومت افغانستان آغاز شد و نمایندگان حکومت و گروه طالبان دو مرحله در دوحه قطر دیدار و گفت‌وگو کردند. این گفت‌وگوها تا به حال نه تنها از خشونت نکاسته بلکه اقدام نظامی و تروریستی طالبان را شدت بخشیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.